Skip to main content

Het viel mij gisteren op dat ilk geen dekking had op de postcode 6541 SP (Voorstadslaan - Waterkwartier - Nijmegen) met zowel mijn smartphone (S21 FE) van Samsung alsmede mijn Galaxy Tab S6 Lite LTE ook van Samsung.

 

Wanneer ik kijk op de dekkingskaart kijk zou ik daar gewoon 5G (smartphone) en 4G (tablet)

 

Hoe moet ik dit nu lezen aangezien het net lijkt op een zarte vlek op de kaart en dat terwijl er hemelsbreed op nog g staat een 500 meter een telefoonmast met zo te zien voor meerdere providers (ik weet alleen niet of KPN daarbij zit).

Mocht in deze buurt te weinig capaciteit beschikbaar zijn kunnen jullie van mij dan vertellen wanneer er een upgrade op de planning staat?

 

Alvast bedankt voor de informatie!

 

Greetz, 

Marc

@marc1976 

 

Beste marc,

Te weinig capaciteit zal niet direct het probleem zijn, aangezien je precies tussen drie KPN masten (zowel 4G als 5G) inwoont, Mast 1 staat op de “Nieuwe Markt” (C2000- zendmast), Mast 2 staat op een dak aan de “Leeuwenstein” en Mast 3 bij het NS station van Nijmegen.

Zie op kaart van antennekaart : KPN masten rond de Voorstadslaan (Nijmegen)

Op de storingspagina van KPN staat (momenteel) nog niets vermeld van een storing of lopende werkzaamheden aan de KPN masten in jouw direct omgeving.
Tenzij de storing nog niet bekend is bij KPN.

Ook de dekkingsgraad is in jouw wijk uitstekend te noemen:

Zowel met het 4G+ en 5G netwerk, zou je op jouw adres goede dekking moeten hebben, ook binnenshuis.

Ik zou zowel van je Samsung S21 FE alsmede je tablet Tab S6 de netwerkinstellingen kunnen herstellen, om te zien of dat het netwerkprobleem wegneemt. 

Hierbij de stappenplan voor je Samsung S21: Hoe je de netwerkinstellingen op de Galaxy S21 kunt resetten 

Voor je Tablet S6: Hoe netwerkinstellingen op Galaxy Tab S6 te resetten

Kijk ook gelijk, over er nog een software update klaar staat voor je S21 & S6.
Zo ja, installeer deze dan gelijk.

Laat even weten of dit gelukt is, en of daarmee de netwerkproblemen verholpen zijn.


@Michel.uit.Arnhem 

MInmiddels procedure uitgevoerd om mijn netwerk te resetten. 

Het is afwachten hoe het gaat verlopen aangezien ik nog niet op de bewuste plaats. 


Bij deze even een update; het resetten van het netwerk heeft niet geleid tot een positief scenario. 

Op de locatie heb ik helemaal geen mobiel internet of ik nou binnen of buiten sta het is en blijft geen internet


Jammer dat dit niet geholpen heeft @marc1976. 😕 Je hebt het op twee apparaten, maar zijn er ook andere KPN abonnementen op dat adres aanwezig? Hoe gaat het op die abonnementen/apparaten? 

Ik ben ook benieuwd of je voor je tablet een duo simkaart gebruikt of dat deze een los abonnement heeft met een eigen simkaart. 


Hallo @Sanne_M

 

Inmiddels doet het mobiel internet het weer op zowel mijn smartphone alsmede mijn tablet. 

 

Een van de telefonische helpdeskmedewerkers kreeg al snel het vermoede dat een instelling in de netwerkinstellingen fout stond en op de een of andere wijze niet geüpdatet was na de wissel van Vodafone naar KPN.

 

Ik kreeg de opdracht handmatig op mijn smartphone de mobiele internet instellingen op mijn smartphone en daarna de smartphone te herstarten. 

Zo gezegd zo gedaan en na het opstarten had ik weer mobiel internet op mijn smartphone in  mijn woning.

Of ik ook mobiel internet heb op de plek waar ik het het eerst merkte weet ik nog niet daar ben ik pas maandagmiddag weer. 

 

Aangezien ik toen ook de tablet wilde installeren bleek ineens dat de mobiele internet instellingen die ik net had geïnstalleerd ook ineens de tablet staan. 

 

Begrijpen doe ik het even niet maar ben wel blij dat alle twee de apparaten het doen! 


Hallo @Sanne_M

 

Inmiddels doet het mobiel internet het weer op zowel mijn smartphone alsmede mijn tablet. 

 

Een van de telefonische helpdeskmedewerkers kreeg al snel het vermoede dat een instelling in de netwerkinstellingen fout stond en op de een of andere wijze niet geüpdatet was na de wissel van Vodafone naar KPN.

 

Ik kreeg de opdracht handmatig op mijn smartphone de mobiele internet instellingen op mijn smartphone en daarna de smartphone te herstarten. 

Zo gezegd zo gedaan en na het opstarten had ik weer mobiel internet op mijn smartphone in  mijn woning.

Of ik ook mobiel internet heb op de plek waar ik het het eerst merkte weet ik nog niet daar ben ik pas maandagmiddag weer. 

 

Aangezien ik toen ook de tablet wilde installeren bleek ineens dat de mobiele internet instellingen die ik net had geïnstalleerd ook ineens de tablet staan. 

 

Begrijpen doe ik het even niet maar ben wel blij dat alle twee de apparaten het doen! 

 

Hoi @marc1976 

 

Super goed 👍🏻 om te horen, dat het probleem verholpen is.

Het bleek toch om een netwerkinstelling (waar ik ook al aan dacht) te gaan, die je niet hebt kunnen resetten met het stappenplan uit mijn advies eerder in deze topic.
Het gebeurd wel eens, dat een netwerkinstelling fout blijft staan als je wisselt van netwerk naar netwerk, en de netwerkinstellingen niet goed geüpdatet zijn.

Gelukkig had een klantenservicemedewerker dit gauw door, en heeft jouw daarmee goed geholpen.

Ben wel benieuwd hoe de dekking is op de Voorstadslaan in Nijmegen, want daar ben je maandagmiddag weer, zoals ik begrijp uit je bericht.
Maar ik verwacht niets anders, dat het daar nu ook weer goed werkt.

Laat dat dan nog even weten.


Inderdaad, fijn dat het gelukt is en bedankt voor het terugkoppelen @marc1976! 😄