Skip to main content

Sinds ik in het buitenland ben (momenteel in Frankrijk) worden onbeantwoorde oproepen niet doorgeschakeld naar de voicemail. Bij m’n vrouw, ook klant bij KPN, ook niet. Hoe kan dit?

 

Edit: Heb m’n voicemail even uit- en aangezet en ook visual voicemail uitgeschakeld. Dit heeft geen effect gehad. 

Hoi @CD130 

Welkom op de community van KPN.

Het lijkt erop, dat er iets niet goed gaat met de doorschakeling naar jullie beide voicemails, wat vervelend kan zijn, als je niet in de gelegenheid bent om de telefoon aan te nemen.

Het beste kun je hiervoor even telefonisch contact opnemen met de storingsdienst van KPN.
Bel vanuit Frankrijk naar +31612001200, en spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik heb een storing.

Het bellen vanuit Frankrijk naar dit nummer valt gewoon binnen je bel-bundel of onbeperkt bellen, dus je maakt hiermee geen extra kosten.

Een medewerker van de storingsdienst kan dan voor jullie nagaan, waarom er geen doorschakeling is naar jullie voicemail, en dit eventueel gelijk verhelpen.

De storingsdienst is: 24 uur per dag, en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

 


Bedankt, had gehoopt dat iemand van KPN, aan de hand van dit topic, gelijk achter de schermen aan de juiste knoppen kon draaien.

Over 1,5 dag ben ik weer in NL. Zal dan checken of alles weer normaal werkt. 


Bedankt, had gehoopt dat iemand van KPN, aan de hand van dit topic, gelijk achter de schermen aan de juiste knoppen kon draaien.

Over 1,5 dag ben ik weer in NL. Zal dan checken of alles weer normaal werkt. 

 

Graag gedaan @CD130 
Op de community van KPN, zijn alleen de KPN moderatoren actief.
Deze kunnen best veel, maar helaas niet alles zoals technische zaken oplossen.


Bedankt, had gehoopt dat iemand van KPN, aan de hand van dit topic, gelijk achter de schermen aan de juiste knoppen kon draaien.

Over 1,5 dag ben ik weer in NL. Zal dan checken of alles weer normaal werkt. 

Hi @CD130, wat flauw zeg dat jullie beide met dit probleem te maken krijgen 😕 We hebben via deze weg helaas niet de mogelijkheid om hier mee aan de slag te gaan. Je gaf aan dat je vandaag weer thuiskomt, hoe gaat het nu met de voicemail? Alles weer ok nu je terug bent in Nederland of gaat het nog steeds niet goed met doorschakelen?


Inmiddels zijn we terug in NL. De doorschakeling werkt weer, maar Visual Voicemail bij ons beide niet. We krijgen geen nieuwe voicemails te zien… We maken beide gebruik van een iPhone en het heeft in het verleden goed gewerkt. Alleen ik heb mijn Visual Voicemail uitgezet via 1233 en via een sms met de tekst STATA naar 121 vandaag weer ingeschakeld. Bij mijn vrouw heb ik niets aan de instellingen veranderd.


Heb nog iets opmerkelijks ontdekt… Wanneer ik op de iPhone ga naar de telefoon app > voicemail > begroeting, dan krijg ik na ongeveer 30-60 seconden deze fout:

Op de telefoon van mijn vrouw hetzelfde. Netwerkinstellingen herstellen en een reboot zijn ook niet de oplossing bij ons beide.


En weer in interessante ontdekking… De foutmelding komt niet in beeld wanneer ik ben verbonden met 5G. Dan kan ik keurig de begroeting aanpassen. Ook voicemails komen dan netjes binnen via de telefoon “app” via Visual Voicemail.

Als oplossing heb ik via 1233 de sms notificatie ingeschakeld bij nieuwe voicemail berichten. Die krijg ik wel netjes als ik ben verbonden met wifi.

Heb bovenstaande op 2 verschillende wifi netwerken getest.


Bleek een issue te zijn met mijn VPN instellingen (AdGuard). Gek genoeg werkt het wel probleemloos op 5G met de VPN ingeschakeld. Vond dit op Reddit.
 

Werkt allemaal weer als vanouds 👍 Bedankt voor het meedenken.


Bedankt voor je uitgebreide updates over deze kwestie @CD130 en heel goed dat je de oorzaak gevonden hebt! Lang leve Reddit 😁


Reageer