Skip to main content
Beantwoord

Geen e-mail met uitleg ontvangen over inruilen van mijn telefoon bij nieuwe bestelling

• February 21, 2026
  • 3 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik heb bij het bestellen van mijn nieuwe telefoon, inruilen aangeklikt maar geen mail ontvangen over hoe dit in z’n werking gaat.

Wanneer ontvang ik hier informatie over zodat ik niet te laat opstuur en geld misloop?

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hoi ​@Tessavw, welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden! Klopt helemaal wat ​@Noordzee hierboven zegt, via onze website kan je precies dit stappenplan volgen om je telefoon in te kunnen ruilen

Voordat je je toestel opstuurt, is het wel heel belangrijk om het volgende te doen:

• Maak een back-up van je gegevens (telefoon, WhatsApp, foto’s, enzovoort).
  • Zet je telefoon terug naar de fabrieksinstellingen. Lukt dit niet? Maak dan gebruik van onze Toestelhulp. Op die pagina krijg je hulp bij het maken van een back-up en het terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
  • Haal de simkaart of andere geheugenkaarten uit je telefoon.
  • Heb je een iPhone met iOS 7 of hoger? Schakel dan de functie ‘Zoek mijn iPhone’ uit. Dat kan meestal via:
  • Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Zoek mijn iPhone.

Laat gerust weten als je nog vragen hebt!

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 21, 2026

Hallo ​@Tessavw ,

Inruilen doe je in drie simpele stappen

Stap: 1

Bekijk hoeveel geld je terugkrijgt

In tien seconden weet jij hoeveel geld je terugkrijgt voor je oude telefoon.

Schat de waarde van je product in op de website van Recommerce

(Opent in een nieuw tabblad).

Stap: 2

Stuur je toestel op naar Recommerce

Stap: 3

Laat het geld maar komen

Heb je vragen over je telefoon inruilen?

Waarom krijg ik bericht van Recommerce?

Om oude toestellen in te leveren, werken we samen met Recommerce. Dat betekent dat Recommerce alles zelf met jou regelt. Van het bepalen van de waarde van je telefoon, tot het versturen, betalen of terugsturen van je toestel. Heb je een vraag? Dan kan je die stellen via de website van Recommerce

Hoe stuur ik mijn toestel op?

Je kan je mobiele telefoon gratis versturen met PostNL. Volg het stappenplan op de website van Recommerce

(Opent in een nieuw tabblad). Daar krijg je alle informatie die je nodig hebt.

bron: https://www.kpn.com/telefoon-inruilen

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@Tessavw, welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden! Klopt helemaal wat ​@Noordzee hierboven zegt, via onze website kan je precies dit stappenplan volgen om je telefoon in te kunnen ruilen

Voordat je je toestel opstuurt, is het wel heel belangrijk om het volgende te doen:

• Maak een back-up van je gegevens (telefoon, WhatsApp, foto’s, enzovoort).
  • Zet je telefoon terug naar de fabrieksinstellingen. Lukt dit niet? Maak dan gebruik van onze Toestelhulp. Op die pagina krijg je hulp bij het maken van een back-up en het terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
  • Haal de simkaart of andere geheugenkaarten uit je telefoon.
  • Heb je een iPhone met iOS 7 of hoger? Schakel dan de functie ‘Zoek mijn iPhone’ uit. Dat kan meestal via:
  • Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Zoek mijn iPhone.

Laat gerust weten als je nog vragen hebt!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 26, 2026

Hallo ​@Tessavw ,

Inruilen doe je in drie simpele stappen

Stap: 1

Bekijk hoeveel geld je terugkrijgt

In tien seconden weet jij hoeveel geld je terugkrijgt voor je oude telefoon.

Schat de waarde van je product in op de website van Recommerce

Stap: 2

Stuur je toestel op naar Recommerce

Stap: 3

Laat het geld maar komen

Heb je vragen over je telefoon inruilen?

Waarom krijg ik bericht van Recommerce?

Om oude toestellen in te leveren, werken we samen met Recommerce. Dat betekent dat Recommerce alles zelf met jou regelt. Van het bepalen van de waarde van je telefoon, tot het versturen, betalen of terugsturen van je toestel. Heb je een vraag? Dan kan je die stellen via de website van Recommerce

Hoe stuur ik mijn toestel op?

Je kan je mobiele telefoon gratis versturen met PostNL. Volg het stappenplan op de website van Recommerce

(Opent in een nieuw tabblad). Daar krijg je alle informatie die je nodig hebt.

bron: https://www.kpn.com/telefoon-inruilen

@Tessavw 

Is het zo gelukt? 

Hoi ​@Tessavw, welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden! Klopt helemaal wat ​@Noordzee hierboven zegt, 

Dankjewel! 🤠😎