Skip to main content

Beste KPN,

Sinds een halve maand geleden heb ik een vervangtoestel thuisbezorgd gekregen. Het gaat hier om een Huawei P9. 
Dit nadat mijn eerste toestel, ook een Huawei P9 eerder dit jaar onherstelbaar stuk is gegaan.

Nu is dit vervangtoestel reeds ook kapot, en doet het scherm het helaas niet meer.
Echter kan ik de schade niet online melden omdat bij dit toegestuurde toestel geen Imei nummer bijgevoegd was, en staat deze ook niet op het toestel zelf of iets dergelijks.

Hoe kan ik dit nu oplossen? Graag zo spoedig mogelijk antwoord.

Met vriendelijke groet,
Saki86

Hallo @Saki86 , het imeinummer staat op de verpakking, in het batterijvak of is met *#06# op te vragen als het scherm leesbaar is.

 


Goedenavond @Saki86, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het IMEI nummer kan je inderdaad opvragen via bovenstaande opties, maar ik lees ook dat je scherm het niet meer doet. Helemaal niks meer, ook niet als je hem aan de lader legt? Want dan is het inderdaad moeilijk aflezen! Zo af en toe, bij sommige toestellen, kan je het ook nog vinden via  instellingen > over de telefoon > status > IMEI-informatie. Maar ook dat kan alleen met een werkend scherm. Tot slot heb ik nog ergens gelezen dat het ook op de simkaarthouder kan staan.. Dat valt nog te proberen?

Mocht dit allemaal niet werken dan raad ik aan om even langs een KPN winkel te lopen om te kijken of zij samen met jou het IMEI nummer kunnen achterhalen! 


@Saki86, ik heb geen reactie meer gehad. Is het nog gelukt met bovenstaande tip of ben je uiteindelijk langs een winkel gegaan hiervoor?


Reageer