Skip to main content
Vraag

Geen inruilbonus omdat ik geen Unlimited abonnement heb gekozen bij iPhone 17 presale

• October 28, 2025
  • 37 reacties
  • 635 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

• Nieuwkomer
  • December 1, 2025

Bij mij exact hetzelfde. Via KPN een iPhone 17 Pro telefoon gekozen icm mijn abonnement (geen unlimited data, wel unlimited belminuten). Vervolgens een inruil toegevoegd en in de interface stond in het overzicht gewoon de inruilbonus van 150 euro. 

Vervolgens in de aanvraag naar recommerce heeft KPN ook de inruilbonus aangemeld. Lijkt mij dat je van een bedrijf als KPN wel mag verwachten dat als je geen unlimited data hebt geselecteerd de inruilbonus van 150 euro ook niet in de interface te zien is (en wordt aangemeld bij de inruil bij recommerce).

Overigens denk ik dat KPN het zelf ook al onduidelijk vond. Ik heb geprobeerd naderhand nog een nieuwe aanvraag te toen en de omschrijving (bij recommerce) was ondertussen ook aangepast van: 

Pre-Order iPhone 17 Familie [Besteldatum: 12 september -19 september]

naar:

Pre-Order iPhone 17 Familie icm Unlimited [Besteldatum: 12 september -19 september]

Helaas heb ik ook geen screenshots van mijn bestelling meer, maar de Unlimited voorwaarde heb ik niet gezien.

• Nieuwkomer
  • December 10, 2025

Ook hier 2 toestellen besteld in de winkel (Arnhem kronenburg) voor 19 september, volgens de winkel ook recht op de bonus. Geen woord gerept over het ‘unlimited’ abonnement. Ook benoemd dat de deal het juist aantrekkelijk maakte en dat we gelukkig nog voor 19 september waren!!!!

Ook via recommerce de mail van de inruilbonus van 150,- ontvangen voor zowel mijn man als mijzelf. 2 maanden lang van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk verhaal dat wij niet het juiste abonnement hebben afgesloten. Wij kunnen niets voor u doen.

De telefoon particulier verkopen had dus achteraf meer opgeleverd 

Inderdaad enorme misleiding geweest.

we gaan het nieuwe jaar kijken om alle abonnementen inclusief tv etc over te zetten naar een andere provider.  

• December 10, 2025

Ook hier 2 toestellen besteld in de winkel (Arnhem kronenburg) voor 19 september, volgens de winkel ook recht op de bonus. Geen woord gerept over het ‘unlimited’ abonnement.

Het kan heel goed wezen dat de medewerker in de winkel het ook niet wist. Dat die gewoon ter goede trouw gehandeld heeft.

• Nieuwkomer
  • December 10, 2025

Dat zou inderdaad kunnen, wel vreemd dat dit ook geldt voor de 6 medewerkers van kpn klantenservice die we in die 2 maanden aan de lijn hebben gehad maar goed….gedane zaken nemen geen keer. Het zet me voorlopig weer op scherp bij aanbiedingen etc.

• Nieuwkomer
  • December 11, 2025

Blijf het vreemd hoe KPN hiermee omgaat. Geen reactie behalve, “had je maar beter moeten lezen”. Pas maanden later een mail over de dat de bonus niet wordt uitgekeerd. Hierdoor dus geen mogelijkheid meer om de bestelling te annuleren of evt. mijn oude mobiel zelf via marktplaats te verkopen..

Mijn orderoverzicht toonde (net als voor iedereen blijkbaar gezien het aantal reacties op het forum) gewoon de inruilbonus ondanks dat er geen unlimited abonnement geselecteerd was. Volgens mij mag je van zo’n groot bedrijf als KPN wel verwachten dat zij hun zaken op orde hebben en een correct overzicht van je order tonen. En als dat niet het geval is dat je daarover tijdig geinformeerd wordt met iets van excuses en compensatie.

Daarbij kun je ook altijd je abonnement naar boven of beneden bijstellen. Dus als het overzicht niet een bonus van 150 euro had weergegeven had ik 1 maand een unlimited abonnement kunnen nemen om de maand erop naar beneden bij te stellen en wel de bonus te ontvangen.

Wij ervaren exact hetzelfde probleem en willen hierover een formele klacht indienen.

Wij hebben zelfs twee telefoons verstuurd. De belangrijkste reden dat wij hebben meegedaan aan de pre-orderactie, was omdat zowel op de website als tijdens het bestelproces heel duidelijk werd aangegeven dat wij €150 extra zouden ontvangen voor onze oude telefoon, puur vanwege deelname aan de pre-order. Tijdens het bestelproces zijn nergens aanvullende voorwaarden vermeld.

Voor mijn vrouw heb ik de bestelling zelfs online laten uitvoeren door een van uw medewerkers. Ook hierbij zijn geen aanvullende voorwaarden of uitzonderingen genoemd.

Uiteindelijk hebben wij nu twee goede telefoons ingeleverd voor een zeer lage vergoeding, wat absoluut niet overeenkomt met wat tijdens de actie werd beloofd. Daarnaast staan de vermeende voorwaarden nergens zwart op wit vermeld, en ontvangen wij van u enkel een link naar een forum als toelichting. Dit vinden wij geen correcte of transparante manier van communiceren.

Tot onze verbazing wordt ons vervolgens verweten dat wij “niet goed hebben gelezen”, terwijl uw eigen medewerker deze voorwaarden niet eens heeft benoemd, zelfs niet bij een nieuwe bestelling.

Wij zijn al meer dan 20 jaar klant, eerst bij Telfort en daarna bij KPN. Door deze gang van zaken overwegen wij serieus om ons thuisinternet en onze telefoonabonnementen elders onder te brengen.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 18, 2025

Hoi ​@Basio84 ik ben benieuwd naar de reactie van de ACM. Ik zal werk gaan maken van de melding bij Radar/Consumentenbond.

Goed bezig! Voel me ook zwaar getild door kpn en blijkbaar hebben meer mensen hier last van. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 18, 2025

Ondertussen heb ik het ook via ACM gemeld. 

• Nieuwkomer
  • December 18, 2025

Wij hebben ook melding gedaan bij ACM en alle gegevens aangeleverd bij rechtsbijstand voor onderzoek 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 18, 2025

Ik zie dat we hier nog niet weer op zijn teruggekomen, excuses. 

De actie betrof inderdaad een extra bonus bij het afsluiten van een Unlimited abonnement. We hebben hier meer vragen over gekregen, maar het stond onder andere in de voorwaarden vermeld tijdens het bestellen, als ook bij het aanvragen van de bonus bij Recommerce. 

De feedback dat dit niet duidelijk genoeg is geweest, hebben we intern meegenomen en bij een volgende actie passen we onze communicatie daarop aan. 

De Community is niet een plek om een klacht te kunnen indienen. Daarvoor kun je het beste een een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt. De collega kan dit dan verder met jou doornemen.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 9, 2026

Erik, denk je niet dat ik dit al gedaan heb?

Meerdere malen heb ik met jullie onkundige team aan de lijn gehangen maar jullie doen er helemaal niks mee!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik snap echt dat je daar van baalt ​@JS990 maar los van het teruggeven van de feedback, die we zeer waarderen, kan ik niet de voorwaarden van de actie veranderen als moderator van dit platform. Mocht je dit toch nog een keer willen aankaarten dan is ook mijn advies om nogmaals contact te zoeken met de klantenservice.