Skip to main content

Simkaart tijd terug geactiveerd. Kan er mee bellen alleen geen 4G internet.

 

Gaat lekker sinds het overstappen naar KPN. Kan ook nergens informatie vinden rond dit probleem.

Moet dus die bundel activeren? Maar hoe?

 

 

 

Beste  @XlinkK, welkom! Ik zie dat er wel mobiel internet verbruikt is de 14e en 15e. Het gaat om het nummer in je profiel, toch? Ben jij op één locatie geweest? Kan het zijn dat je bereik daar niet optimaal is? Wil je daarnaast ook eens kijken of je de APN op ‘internet’ hebt staan?


Het gaat om mijn nummer in mijn profiel, klopt. Ik ben op verschillende locaties geweest, werk en privé, echter heb ik op beide locaties geen internet.

Ik had inderdaad enkele whatsapp berichten binnen gekregen wanneer ik verbonden met KPN 4G was. Dat vond ik vreemd aangezien ik geen andere pagina's of apps kon openen.

 

Mijn 4G dekking = 4 van de 5 streepjes.

 

Instellingen toegangspunt:

Naam = KPN Mobiel Internet

APN = internet

MCC = 204

MNC = 08

APN-type = default


Het is inmiddels opgelost. Om één of andere reden stond de data roaming uitgeschakeld.
Deze heb ik ingeschakeld en nu werkt 4G wel correct.


Het is inmiddels opgelost. Om één of andere reden stond de data roaming uitgeschakeld.
Deze heb ik ingeschakeld en nu werkt 4G wel correct.

Hallo @XlinkK , dat vind ik vreemd, data roaming zou in NL helemaal niet aan hoeven te staan omdat je binnen NL helemaal niet ‘roamt’ met een andere provider in NL.

Ik heb roaming niet aan staan en heb toch goede 4G.

Ik ben bang dat er iets anders aan de hand is, of binnen je toestel of binnen je ontvangstgebied.

 


Wat gek! Het klopt wat JanD zegt, feitelijk zou het niets uit moeten maken. Dus ik hoop dat het nu goed werkt, maar hou het wel even in de gaten 🙂.  Als we nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden.


Status update: bleek sporadisch te werken dus. Ik heb de sim getest in een ander toestel, daar werkte hij correct. Blijkt dus ergens iets in mijn telefoon iets niet goed te zitten. 

Ik heb het toestel naar fabrieksinstellingen gebracht. Het werkt nu echt correct.

Wat een gedoe.

 


Dat is zeker gedoe! Fijn dat het nu wel helemaal opgelost is!