Skip to main content

Ik heb voor een reis naar Panama en Colombia een extra internetbundel gekocht. In Panama werkte alles prima. Ik had nog bundel over toen ik vervolgens naar Colombia ging. Daar is echter met geen mogelijkheid internet vanuit de bundel op mijn telefoon te krijgen. Alles geprobeerd: opnieuw opstarten, 5G uitzetten, 4 G uitzetten. Alles weer op standaard aan (uiteraard "roaming" aan). De automatische provider van KPN is CLARO. Ik heb geprobeerd de andere 3 providers te kiezen maar daar wordt geen verbinding mee geaccepteerd. Ik heb nog een extra bundel "klaarstaan" omdat de voorgaande nog niet op was. Ik wil die laatste terugbetaald krijgen wat het blijkt onmogelijk die hier te gebruiken. En naast het geld vind ik het heel irritant dat deze service van KPN onbetrouwbaar is. Ik ben hier nu volledig afhankelijk van wifi (in hotel en restaurant) en vooral overdag/buiten op straat ontbreekt dat.

Welke bundel heb je geactiveerd @Rotu ? Is dat de 2000 MB (alleen data) bundel voor € 19,99 ?

Panama en Colombia zijn allebei Voordeelland buiten de EU maar de bundels voor die twee landen zijn niet helemaal hetzelfde. De twee (MB/min/sms) bundels zijn gelijk maar de (alleen data) bundel geldt alleen voor Panama. De laatste bundel doet het dus niet in Colombia.

Nog even over de bundel “in de wacht". Ik verwacht dat je bij terugkomst deze bundel wel terug krijgt als deze ongebruikt is verlopen. Bel t.z.t. met KPN klantenservice: 0800-0402.


OK, dat zal het verklaren. Ik was er onterecht vanuit gegaan dat de extra bundel voor alleen internet (19.99) ook voor Colombia zou gelden maar die optie wordt inderdaad niet getoond als ik nu op de KPN site "Colombia" selecteer.

Maar wat resteert is dat ik dus überhaupt geen internet kan krijgen, ook niet via "gewone" roaming voor 2.50 per MB. Dat is toch vreemd?


Met € 2,50 per MB zit je al na slechts 24 MB op het bedrag van € 60,50. Dat gaat heel snel.
Dan grijpt “Bescherming internetkosten” in, die internet automatisch blokkeert en verdere kosten voorkomt. Heb je geen sms'jes gehad bij 80% en bij 100% ?


Dank voor je antwoord maar ik heb überhaupt nog geen roamingkosten kunnen maken want er is simpelweg geen verbinding met het internet te maken.Ik wil dit dus ook niet als oplossing gebruiken maar ik zou het toch moeten KUNNEN gebruiken. Dat lukt eenvoudig niet, de vaste provider van KPN, Claro geeft simpel geen internetsignaal op mijn telefoon, ondanks roaming aan en verder alles hetzelfde standaard aan. Er is dus nog geen enkele limiet overschreden.Ook volledig opnieuw opstarten helpt niet.


Dan moet ik het antwoord schuldig blijven. Het enige wat ik nog kan bedenken is de aanschaf van een kleine (MB/min/sms) bundel, maar dat zijn weer extra kosten met onzeker resultaat. Dus die keus is aan jou.


Wat een vervelende situatie Rotu. Mocht je bij terugkomst de betreffende bundel niet hebben kunnen gebruiken omdat dit niet het juiste type was dan kun je inderdaad altijd even bellen met 0800-0402 voor een restitutie. Helaas is dekking in dit soort landen soms een wisselvallig iets en lastig in te schatten op afstand. Blijf je lang in Colombia? Dan kun je eventueel overwegen om een lokale (prepaid) sim aan te schaffen. Dat is vaak een stuk goedkoper dan een bundel.


Dank voor het meedenken. Wonder boven wonder had ik op de laatste halve dag opeens wel bereik.

Inmiddels zojuist (1 maart) weer in NL aangekomen.


Welkom terug! Fijn dat je dan toch nog even gebruik hebt kunnen maken van de bundel. Post gerust nog even een bericht als we iets voor je kunnen doen!