Skip to main content

Zodra ik in duitsland ben heb ik geen internet 

Heb je wèl roaming aangezet en eventueel handmatig voor een Duitse provider gekozen?


Zodra ik in duitsland ben heb ik geen internet 

Kijk even de APN settings na, deze moeten zijn:
Naam: KPN Internet
APN: internet


We zijn vaak in Duitsland en op een of andere manier neemt kpn Vodafone.de als provider. Op 5 g een snelheid van 1,4 mb. Als ik handmatig selecteer bv op deutsche telecom heb ik opeens 200 mb. We reizen veel door Duitsland en internet in Duitsland is altijd wel een drama. Maar waarom kiest kpn zelf niet de sterkste?  Zitten daar contracten achter met Vodafone?


We zijn vaak in Duitsland en op een of andere manier neemt kpn Vodafone.de als provider. Op 5 g een snelheid van 1,4 mb. Als ik handmatig selecteer bv op deutsche telecom heb ik opeens 200 mb. We reizen veel door Duitsland en internet in Duitsland is altijd wel een drama. Maar waarom kiest kpn zelf niet de sterkste?  Zitten daar contracten achter met Vodafone?

KPN kiest niets, dat doet jouw telefoon @Kootsj  en die pakt simpelweg het op dat moment sterkste signaal, maar dat hoeft dus niet per se het beste signaal te zijn, vandaar de mogelijkheid tot handmatig een provider kiezen.

 


Ik woon zelf dicht bij de Duitse grens en ga soms daar winkelen/tanken. Als je in Duitsland bent merk je meteen dat we het qua mobiel netwerk goed voor elkaar hebben in Nederland. Vaak in niet bewoonbaar gebied is het netwerk slecht tot niet aanwezig. Pas in een dorp/stad is het beter.

Vaak inderdaad een losse Duitse provider kiezen helpt ook, en doe dat even als je stil staat, dat werkt beter dan als je in beweging bent en elke keer switcht van zendmast. En er zit zeker ook verschil in providers, al is dat in NL niet anders. Vodafone.de werkt bij mij nooit lekker. Telekom werkt vaak beter, maar ook erg plek afhankelijk.


Thnx


Wij trekken momenteel door Italië, hele gebieden waar we 0,0 bereik hebben. Hier heel normaal, voor ons wat vreemd haha!


Geen bereik snap ik, dat komt in Duitsland helaas ook regelmatig voor. 


Duitsland heeft nog steeds veel "Funklöcher", dwz slecht bereik. Als ik op een bepaalde plek in de buurt van de grens naar huis bel, dan ligt zo'n gebiedje er ook. Bij alle 3 de hoodproviders van NL. En wat ligt er langs die weg in Duitsland, de plaatselijke brandweerkazerne! Dus 200m wachten en dan gaat het wel.


Reageer