Skip to main content

ik was vandaag in duitsland en had geen internet.

er werd bij roaming aangegeven dat ik 100 % had gebruikt ook bij de wifi trouwens.

wifi stond uit mobiele data aan. in nederland stond roaming gewoon aan maar dat mag geen probleem zijn.  ik kon op geen enkele manier verbinding maken.

ik ben deze maand niet eerder in het buitenland geweest. in nederland doet mijn internet het ook regelmatig niet. hoe kan het dat mijn roaming 100% aangeeft. en waarom kan ik dan helemaal geen internet meer gebruiken. het vreemde is dat ik ineens ook niet meer kon zien wat het roaming verbruik was.

In NL kan roaming gewoon uit, heeft geen nut in NL

Het kan gewoon zijn dat je door je databundel heen bent @cor.k , dan kun je nog wel internetten, maar met een ‘vooroorlogse’ snelheid, dus alleen mailen en appen zonder (bewegend) beeld.

 


Nee dat kan niet  want ik ben 100 % zeker niet door mijnbundel heen.

ik was maar een paar uur in duitsland en het internet stopte ermee. 

bij instellingen van mijn telefoon (verbruik) stond dat ik 100% roaming had gebruikt. 

het gekke is dat ik dat ineens niet meer kan zien. 

Bij kpn al mijn bundels / binnen de eu staat 0 mb verbruikt 50.150 abo nog 12 dgn geldig

kan ook niet. en niet eerder in duitsland geweest. pas toen we lang en breed weer in nederland waren had ik ineens weer verbinding. bij namen toegangspunten

stond kpn/hi 4g lte / mobiel internet/ internet / aan. dat heb ik thuis veranderd in kpn internet/ internet

Het werkt nu en ik hoop dat het zo blijft.

Roaming staat nu ook uit.

Merci

 


Dan kan ik dat niet direct verklaren Cor. Binnen de EU zou die moeten putten uit jouw reguliere bundel? Ben je nog in de gelegenheid geweest om het weer te testen in Duitsland/Grensgebied? Want dit klinkt mij meer als een dekkingsprobleem dan een bundelprobleem in de oren.


Remco,

nee, wij gaan maar af en toe naar duitsland om boodschappen te doen.

mijn vrouw had wel internet, dus we konden de routeplanner  gewoon gebruiken en ook betalen met de telefoon.

volgende keer hou ik het in de gaten. ik denk dat er een instelling  niet goed stond (misschien)

de instellingen van de telefoon gaf aan dat de roaming 100% was gebruikt. heel raar als je niet in t buitenland komt. later was dat niet meer te zien. ook raar.

in nederland deed mijn internet t ook regelmatig niet als ik van huis was. dat hou ik nu ook in de gaten.

ik wacht dan tot ik ergens wifi kan gebruiken.

Dank je voor t antwoord. 

groet

 

cor


Mocht die dan toch niet goed doorlopen laat het mij dan weten Cor! Dan lopen we het samen nog even na, ik wens je een fijne dag 🙂 . 


Reageer