Skip to main content
Vraag

Geen internet in een vol stadion terwijl anderen wel bereik hebben

• September 23, 2026
  • 9 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik heb een Iphone 17 en een unlimited abonnement van KPN.
het valt me op dat veel mensen gewoon Internet kunnen gebruiken in dat stadion terwijl het op mijn telefoon nooit werkt. Als het stadion nog niet zo vol is, werkt het nog wel enigszins maar zodra het vol begint te lopen is het over. Terwijl andere mensen gewoon filmpjes kunnen streamen.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

9 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 23, 2026

Beste ​@HesselW zet de telefoon dan eens op 4G(+).

• Auteur
  • Helper
  • September 23, 2026

Interessant idee. Ga ik doen.
Zit er ook een bepaalde gedachte achter?

JanD
Wijsgeer
  • September 23, 2026

Beste ​@HesselW , je merkt zo goed als geen snelheidsverschil en je batterij gaat langer mee.

• Auteur
  • Helper
  • September 23, 2026

Beste ​@HesselW , je merkt zo goed als geen snelheidsverschil en je batterij gaat langer mee.

Dt geloof ik alleen mijn probleem was dat ik helemaal geen internet snelheid heb in die grote menigte. 

JanD
Wijsgeer
  • September 23, 2026

Dt geloof ik alleen mijn probleem was dat ik helemaal geen internet snelheid heb in die grote menigte. 

En bij 4G(+) waarscjijnlijk wel weer, gewoon proberen en laat de afloop t.z.t. even weten. ​@HesselW 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 23, 2026

Als het stadion nog niet zo vol is, werkt het nog wel enigszins maar zodra het vol begint te lopen is het over. Terwijl andere mensen gewoon filmpjes kunnen streamen.

Welk stadion is dat ​@HesselW ? Het kan zijn dat de capaciteit van het KPN netwerk op die locatie beperkt is. Hadden meer mensen met KPN in jouw buurt er ook last van?

De mensen zonder het probleem zitten dan wellicht bij een andere provider met betere dekking.

• Auteur
  • Helper
  • September 23, 2026

Als het stadion nog niet zo vol is, werkt het nog wel enigszins maar zodra het vol begint te lopen is het over. Terwijl andere mensen gewoon filmpjes kunnen streamen.

Welk stadion is dat ​@HesselW ? Het kan zijn dat de capaciteit van het KPN netwerk op die locatie beperkt is. Hadden meer mensen met KPN in jouw buurt er ook last van?

De mensen zonder het probleem zitten dan wellicht bij een andere provider met betere dekking.

Het gaat om De Kuip. Stond in de titel maar iemand heeft dat aangepast zie ik net

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 23, 2026

Had je nog een antwoord op mijn andere vraag?

Hadden meer mensen met KPN in jouw buurt er ook last van? De mensen zonder het probleem zitten dan wellicht bij een andere provider met betere dekking.

• Auteur
  • Helper
  • September 23, 2026

Geen idee. Ik zal het eens uitzoeken.
Er staat me wel bij dat De Kuip een soort samenwerking met de KPN had. Misschien is dat het probleem