Skip to main content

Ik ben op dit moment op vakantie in Griekenland en de eerste dag ging alles prima en verbond hij gewoon met het Griekse netwerk. Dag 2 viel hij soms wel, de verbinding was er wel maar het internet deed het niet. Dag 3 (vandaag) heb ik helemaal geen internet meer, hij is wel nog steeds verbonden maar het werkt niet. Mijn moeder heeft net als mij KPN, en die van haar werkt wel. Ik heb ook al geprobeerd om handmatig een andere provider te kiezen, maar ook dan werkt het niet. Vanmiddag kreeg ik wel een sms’je met ‘Welkom in Albanië’ terwijl ik daar niet ben. Ik ben met mijn moeder op vakantie en ik moet alles voor ons opzoeken en regelen en op dit moment heb ik alleen internet via WiFi dus dit is zeer onprettig. Ik kan geen kant op zo.

Hallo @Debbstur ,

Zit je soms dicht bij de grens met Albanië? 
Kijk dan extra uit, want contact leggen met het netwerk van dat land kan jou veel geld kosten. 
 

Verder lijkt het op een probleem in jouw telefoon als het bij jouw moeder wel werkt. 
 

Gebruik anders toch maar WiFi. Beter iets dan niets. 


Hi @Noordzee,

Bedankt voor je reactie. Heb je enig idee waar het aan kan liggen dan?

Wifi is helaas alleen in het hotel en in restaurants etc dus als wij onderweg zijn kan ik daar geen gebruik van maken. Dan heb ik het juist nodig.


Heb je toevallig geen sms gehad dat je door je bundel heen bent? (dat kan komen door de verbinding met een netwerk uit Albanië.) 

Of check dat via MijnKPN. 


Ik heb onbeperkt internet dus het zou niet moeten kunnen, tussen de tijd dat ik het sms’je van Albanië kreeg en daarna 1 van Griekenland zat 5 uur maar in die tijd had ik ook gewoon geen internet.


Albanië hoort niet bij de EU, dus daar is je abonnement niet geldig. 


Maar Griekenland wel, en daar heb ik ook geen internet. Er waren slechts 5 uren tussen die sms’jes en de rest van de dagen had ik ook gewoon geen internet.


Bundel al gecheckt via de MijnKPN app?


Wees blij dat je in Albanië geen Internet verbinding had want dan was je vast en zeker €60,50 armer geweest.

Heb je überhaupt een moment Internet gehad tijdens jouw vakantie?

Zo nee, staat dataroaming aan op jouw simkaart en heb je mobiele data aan staan op jouw telefoon?

Let op: Vermijdt absoluut dat jouw telefoon of die van jouw moeder contact maakt met een Albanees netwerk!


Ik heb de avond dat we aankwamen en de volgende ochtend gewoon internet gehad, daarna ineens niet meer. Data roaming en mobiele data staan aan en ik heb onbeperkt internet. Heb ook al meerdere keren geprobeerd op m’n telefoon uit en aan te zetten maar niks werkt.


Ik heb de avond dat we aankwamen en de volgende ochtend gewoon internet gehad, daarna ineens niet meer.

Heb je toen wellicht ook verbinding gehad met een Albanese provider? Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat de dataroaminglimiet van €60,50 voor data buiten de EU bereikt is en dat KPN Internet geblokkeerd heeft.

Je zou dan twee smsjes van KPN gehad moeten hebben. Kan jij eens kijken of dat het geval is. Kijk anders ook eens in MijnKPN of daar kosten vermeld staan

 


Nee, dat heb ik niet. Ik heb toen geen sms’je van Albanië gekregen en heb ook al gecontroleerd of ik extra kosten heb en dat heb ik niet. Ik snap er niks van.


Dan hoop ik dat er snel een moderator zal reageren om hier eens wat verder in te duiken.


Hi @Debbstur, we zijn een aantal dagen verder en ik hoop dat je inmiddels weer een werkende verbinding hebt! Mocht dat nog niet het geval zijn, dan kijk ik uiteraard graag even met je mee. Zou je daarvoor dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Ik heb van een collega aan de telefoon 5GB internet ontvangen, hierdoor was het probleem verholpen. De reden daarachter snapten we allebei niet helemaal, aangezien in onbeperkt internet heb en nog lang niet aan mijn maximum voor 50GB zat. Maar het was opgelost, en dat is het belangrijkste.


Het is mij ook een raadsel waar dit mis is gegaan, maar top dat dit er voor heeft gezorgd dat je weer online kon!

Â