Skip to main content
Beantwoord

Geen internet in het buitenland

• 6 juni 2025
  • 14 reacties
  • 144 keer bekeken

Ik heb geen internet buiten Nederland (binnen de EU), kunnen jullie kijken of dit op één of andere manier geblokkeerd is aan jullie zijde? Dit jaar in Frankrijk, vorig jaar in Belgie, inmiddels lang geleden in Duitsland - altijd hetzelfde probleem. Koop je een EU bundel dan werkt het wel, maar dat hoort niet nodig te zijn. Roaming staat aan, opnieuw opstarten telefoon heeft geen effect

Beste antwoord door TDN

@MN123 Heb je ooit een betalingsregeling met KPN? Internet in buitenland was toen gedeactiveerd om jou te beschermen en misschien had KPN vergeten weer te activeren.

Bekijk origineel

14 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4532 reacties
  • Antwoord
  • 7 juni 2025

@MN123 Heb je ooit een betalingsregeling met KPN? Internet in buitenland was toen gedeactiveerd om jou te beschermen en misschien had KPN vergeten weer te activeren.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14543 reacties
  • 7 juni 2025

Hoi ​@MN123 
Ik vermoed dat het aan je instellingen ligt, zet de netwerkinstellingen even terug op standaard, dan heb je grote kans dat het weer werkt.

Zoniet vertel even om welke telefoon het gaat

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4532 reacties
  • 7 juni 2025
huistijger schreef:

Hoi ​@MN123 
Ik vermoed dat het aan je instellingen ligt, zet de netwerkinstellingen even terug op standaard, dan heb je grote kans dat het weer werkt.

Nee, het gaat niet om telefoon- of netwerkinstelling maar om een instelling vanuit KPN. Dat ziet je eraan dat bij kopen van een EU bundel meteen werkt, maar zonder deze bundel is de inclusieve abo-bundel niet actief. Het deactiveren van buitenlandse internet is om klanten met betalingsproblemen te beschermen, omdat EU roaming is niet onbeperkt (max 100GB) zoals in Nederland.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 juni 2025

Bedankt alvast voor de reacties! Telefoon is een HMD Skyline en het abonnement gaat erg lang terug (2015 Telfort). Mijn vermoeden is dat het ooit heel lang geleden op mijn eigen verzoek/door mij zelf is uitgezet (toen de kosten nog niet gelijkgetrokken waren binnen de EU), via de helpdesk of via zo'n sterretjescode als dat mogelijk is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 juni 2025

Ik heb geprobeerd het via de helpdesk op te lossen, maar dat valt niet mee (nummer alleen via niet-kpn sites te vinden, 30 min in de wacht martelen met hoe je allemaal niet-relevante dingen op de site kan vinden en dan verbinden ze je volgens nummerherkenning naar een of andere winkel op Rotterdam Lijnbaan die meteen de verbinding verbreekt)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4532 reacties
  • 7 juni 2025

@MN123 De gratis klantenservicenummer van KPN is 0800-0402 vanuit iedere aansluiting of 1200 vanuit KPN mobiele nummer. Je kan ook terug laten bellen via https://www.kpn.com/service/ugs

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 juni 2025

Okay, niet gelukt om een teugbelafspraak te maken. Je wordt gelinked naar een 'digitale assistent' die in een loopje komt en nooit daadwerkelijk een afspraak maakt. Enige oplossing is dus overstappen naar andere provider

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18195 reacties
  • 7 juni 2025

Hallo ​@MN123 

Ga naar de speciale pagina → belafspraak (rechtsonder op die pagina).

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 juni 2025

Nou, ik heb 'm een uur laten staan… geen afspraak. Volgens mij heeft KPN geen helpdesk en ik ben er genoeg tijd aan kwijt. Dank voor het proberen maar ik zie dat niet meer goed komen

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18195 reacties
  • 7 juni 2025

Je hebt wel een vraag gesteld?

Typ hier je bericht, zoals gevraagd wordt, zodat KPN weet waarvoor je de belafspraak wil maken.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4532 reacties
  • 7 juni 2025
Ik: Ik kan niet internetten in EU buitenland
Dot: Verbinding werkt niet goed? Lossen we op! Wil je binnen of buiten
de EU je telefoon gebruiken?
Ik: Binnen de EU
Dot: Check. Wat werkt er niet goed?
Ik: Internet
Dot: Oké. Vaak is je MB-bundel dan leeg. Kijk of je nog MB’s hebt in de
MijnKPN app.
Ik: Ik heb Unlimited data
Dot: Check. Met een unlimited abonnement heb je binnen de EU
minimaal 40GB data per maand beschikbaar. Kijk in de MijnKPN app
hoeveel er nog in je bundel zit.
Dot: Heb je nog MB’s in je bundel?
Ik: Ja
Dot: Duidelijk. Om je mobiel in het buitenland te gebruiken, moet roaming
aan staan. Dat fiks je zo:
iPhone: Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data
Android: Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken
Werkt je verbinding als roaming aan staat?
Ik: Nee
Dot: Soms helpt het om je telefoon kort op vliegtuigmodus te zetten. Als
je niet weet hoe dat werkt, herstart dan je telefoon.
Werkt je verbinding weer?
Dot: Dan kan ik nog 1 ding met je proberen: kies een ander netwerk.
Mogelijk heeft een andere aanbieder beter bereik op de plek waar jij bent.
Op onze website lees hoe je een ander netwerk kiest.
Dot: Werkt je verbinding wel goed op een ander netwerk?
Dot: Dan gaat 1 van mijn collega’s je verder helpen!
Dot: Log even in op je KPN account. Help ik je verder.
Ik: Ik kan of wil niet inloggen
Dot: Ik check even of er iemand beschikbaar is. Momentje alsjeblieft!
Dot: We kunnen je meteen bellen. Zo kom je niet in de wachtrij en heb je direct iemand aan de lijn!
Wil je nu gebeld worden?
Ik: Ja, graag
Dot: Oké. Op welk telefoonnummer ben je te bereiken?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Hallo ​@MN123, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt. Zoals je ziet, denken we graag met je mee!

Is het nog gelukt om een belafspraak te maken? Als dit nou echt niet lukt, dan kijk ik graag even met je mee. Ik heb daarvoor wel gegevens van je nodig. Zou je je profiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 juni 2025

Update: vanwege werk een paar dagen meer niet aan toe gekomen, maar middels de stappen die TDN noemt een terugbelafspraak gemaakt en uitendelijk is het verholpen/de instelling is aangepast. 

Ik heb overigens ook even de KPN App op telefoon gedownload en geprobeerd maar dan kreeg ik een beperktere versie van de bot (omdat de telefoontaal in het Engels staat). Deze verwees door XS4All; dat heb ik niet geprobeerd omdat die volgens mij alleen het vaste internet doen.

Dus mooi dat het opgelost is maar… man man man wat een gedoe

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Fijn dat het opgelost is, ​@MN123!

Reageer