Skip to main content

Hallo,

ik heb geen internet in geen enkel gebied Duitsland of Zwitserland ,(wel in Nederland ). Mijn werk telefoon van Tmobile heeft wel gewoon verbinding. ik kan wel bellen en gebeld worden. In de balk op mijn telefoon staat een "R" en een kleine "G". Roaming staat gewoon aan. APN gegevens staan goed. ik heb al geprobeerd opnieuw op te starten en handmatig een netwerk te selecteren. maar niets werkt.

 

Wie kan mij helpen.

Hallo @4vj4 ,

Zomaar een idee: Heb je zowel 2G, 3G, 4G en 5G aangevinkt staan? 
 

Want het is maar net wat er daar beschikbaar is.


Ik heb voorkeur netwerk op 4G staan. maar deze ergens anders op zetten werkt ook niet


Ik heb voorkeur netwerk op 4G staan. maar deze ergens anders op zetten werkt ook niet

Hallo @4vj4 met voorkeurtnetwerk wordt bedoeld dat je deze niet op AUTO hebt staan, maar op handmatig zoeken en dan kun je kiezen uit beschikbare providers in die regio.

 

 


Je kunt voorkeur netwerk niet uitzetten. Je moet een keuze tussen 2g, 3g en 4g maken, waarbij er achter 4G aanbevolen staat.

Is er iemand die weet wat er aan de hand is?


Het kan zijn dat er daar geen 4G-netwerk beschikbaar is van een partner van KPN. 
 

Daarom ook het advies om 2G te proberen. 


Je kunt voorkeur netwerk niet uitzetten. Je moet een keuze tussen 2g, 3g en 4g maken, waarbij er achter 4G aanbevolen staat.

Is er iemand die weet wat er aan de hand is?

Hallo @4vj4 laat ik het anders proberen uit te leggen:

in je mobiel staat in de regel ingesteld dat er automatisch een provider gekozen wordt, in NL is dat in jouw geval KPN, want Vodafone en T-Mobile zullen niet werken.

In het buitenland kun je handmatig voor een provider kiezen en dan kies je dus voor de provider waar je wèl verbinding mee kunt maken en waar KPN en overeenkomst mee heeft.

 

 


Je kunt voorkeur netwerk niet uitzetten. Je moet een keuze tussen 2g, 3g en 4g maken, waarbij er achter 4G aanbevolen staat.

Is er iemand die weet wat er aan de hand is?

Hallo @4vj4 laat ik het anders proberen uit te leggen:

in je mobiel staat in de regel ingesteld dat er automatisch een provider gekozen wordt, in NL is dat in jouw geval KPN, want Vodafone en T-Mobile zullen niet werken.

In het buitenland kun je handmatig voor een provider kiezen en dan kies je dus voor de provider waar je wèl verbinding mee kunt maken en waar KPN en overeenkomst mee heeft.

 

 

Kortom @4vj4 ,

Je moet twee keuzes maken:

  • 2G, 3G of 4G
  • provider kiezen

En dan kan het goed zijn dat de provider een andere is dan die je via jouw T-Mobile-werk-telefoon gebruikt.

Lukt het niet via 4G? Probeer dan ook per provider 3G en 2G.

Het lijkt me sterk dat het dan niet lukt met zoveel keuzemogelijkheden.      

 


Ik heb alle mogelijke providers geprobeerd. Maar geen functioneert. Ook niet met 2G of 3G. Er staat wel in de menu balk een R en 3G, maar nog steeds werkt internet niet.


De R staat voor Roaming, dus je hebt wèl verbinding met een buitenlandse provider @4vj4 

 


ik heb nu geprobeerd om de SIM van mijn werk telefoon in mijn eigen telefoon te stoppen, dat is dus de tmobile sim kaart. Dan werkt internet perfect. en wanneer ik mijn KPN sim kaart in mijn werk telefoon stop doet daar internet het ook niet. Er verschijnt daar wel een R icoon, maar niet 3G of 4G met van die knipperende pijltjes ernaast. Het moet dus aan KPN liggen of aan de sim kaart. maar in Nederland kan ik wel gewoon mobiel internet ten. KPN support gaf aan dat er ook geen roaming blokkade was. ik heb dus nu geen idee meer wat het kan zijn. Het ligt dus niet aan het toestel.


Hallo @4vj4 misschien kan KPN de sim een reset geven en als dat niet helpt een vervangende simkaart.

Succes.

 


Hallo,

Ik heb contact opgenomen met de technische dienst en er zat blijkbaar toch een roamingblokkade op, die support niet kon zien. De blokkade is nu opgeheven en internet werkt weer in het buitenland. Dit probleem is nu dus opgelost. Bedankt voor jullie hulp.