Skip to main content
Beantwoord

Geen internet met Netgear Mifi router met KPN sim in Duitsland

  • 5 September 2024
  • 7 reacties
  • 69 keer bekeken

Hallo, Zit in Duitsland met netgear Nighthawk M2 mifi router met KPN sim. In Luxemburg geen problemen. Nu inĀ Duitsland geen internet meer. Router blijft naar netwerk zoeken en gedft boodschap; data connectikn is disconnected. Via kpn app is te zien dat ik nog voldoende MB's heb. Lijkt iets met APN instellingen? Opnieuw opstarten, gehele reset geven geen resultaat.Ā 

Wie weet het verlossende antwoord?

Hi @RinapeerĀ en welkom bij de KPN Community!Ā 

Het verlossende antwoord heb ik zo niet, ik ben niet erg thuis in Netgear apparatuur. šŸ˜… Misschien andere communityleden wel.Ā 

Wel heb ik wat tips:Ā 

  • Je kunt je vraag op deĀ Netgear CommunityĀ stellen. Mocht het toch iets in de instellingen van de router zijn, dan zullen ze het daar vast weten
  • Test de simkaart waar je bent ook even in een mobiel toestel. Misschien zit je net in een gat qua netwerkdekking, dan zal je dat op je telefoon ook terugzien
  • Je kunt ook met ons bellen via +31 1200 1200 vanuit Duitsland. Mocht het toch iets in de abonnementsinstellingen zijn, dan kan mijn collega je hierbij helpen.
    We zijn doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 bereikbaar!

Laat je weten of het gelukt is?


Gebruik je wel een datasim met een 097 nummer @RinapeerĀ .

Een 06 nummer is verboden in een mifirouter.

Ā 


Bedankt voor de reacties. Heb de SIM kaart in telefoon geplaatst. Bellen lukt niet, sms en internet wel. Daarna weer terug in mifi router, maar probleem nog hetzelfde. Blijft zoeken naar internet. Gek blijft in Nederland en Luxemburg geen probleem (dus metĀ  097 nummer)en nu op 2e campingplaats in Duitsland, waarmee ik ontvangstprobleem uitsluit, geen dataverbinding mogelijk. Morgen maar even bellen.


Het klopt dat je met een datasim niet kunt bellen, daarom is het een datasim, dat is dus geen fout @RinapeerĀ 


Dank je wel Jan. Ik gaf ook niet aan dat het fout was, maar somde gewoon de feiten op. Sim kaart lijkt wel ok, maar mogelijk netgearinstelling. Die moet dan wel anders zijn dan in NL in Luxemburg. Heb de vraag ook al op netgear community gesteld, maar nog geen reactie.Ā 

Ā 


@RinapeerĀ 2 instellingen moet je controleren.

APN=internet

Cellularā†’Roaming Data=ON


En dat was dus de oplossing. Standaard stond APN op fastinternet, wat kennelijk wel in NL en Luxemburg werkt. Door de instelling naar internet te zetten kwam er leven in.Ā  Roaming stond al aan. Toch apart dat KPN in community blijft aangeven dat instellingen standaard goed staan. Enorm bedankt!


Reageer