Skip to main content

Ik  ben in Frankrijk op een camping en heb een iPhone 15 en een werkende 4g verbinding en verbinding met een provider (Free of Orange). Toch kan ik niet op internet als ik buiten de wifizone van de camping ben. Heeft iemand een oplossing?

Alleen op de camping niet of helemaal niet in Frankrijk?


Alleen niet op de camping


Had ik vorig jaar ook op een camping. Dan zit je toch net buiten het bereik. Heel vervelend inderdaad.  Handmatig de beste provider zoeken en als dat niet helpt heb je ben ik bang pech.


Ja, dan heb ik pech inderdaad. Ik heb wel het bericht bij netwerk dat ik verbinding heb met het netwerk van Free of Orange, maar dat levert mij helaas geen internet op


Hi @Dostanzo, welkom hier. 

Ik heb ook het vermoeden dat daar simpelweg geen bereik is. Wat je nog kunt proberen is handmatig een ander netwerk selecteren en kijken of die daar beter bereik hebben. 


Andere netwerken geven ook aan dat zij een 4g of 3G verbinding met de iPhone 15 hebben en er zijn drie van de vier streepjes zwart ter aanduiding van de sterkte van het signaal. Zou het kunnen komen dat ik geen internet heb, omdat de KPN apn  niet goed staat. Hoe moet de apn zijn ingesteld?


@Dostanzo

De apn die moet gebruiken is apn internet. Je kunt ook apn portalmmm.nl proberen. Ik heb zelf geen iPhone, maar volgens mij moet je bij mobiele data apn internet invullen. Gebruikersnaam of wachtwoord is niet nodig.

Heb je trouwens bij Opties mobiele data roaming aan staan? Als roaming uit is heb je geen internet in het buitenland. 

Hier een link om je toestel instellingen na te lopen. 

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device/apple

 


Dank Neville. Ik had drie Apn instellingen van KPN: fastinternet, basisinternet en portalmmm.nl

ik een nieuwe apn gemaakt met internet en dat heeft geholpen. Probleem is opgelost.


@Dostanzo

De apn die moet gebruiken is apn internet. Je kunt ook apn portalmmm.nl proberen. Ik heb zelf geen iPhone, maar volgens mij moet je bij mobiele data apn internet invullen. Gebruikersnaam of wachtwoord is niet nodig.

Heb je trouwens bij Opties mobiele data roaming aan staan? Als roaming uit is heb je geen internet in het buitenland. 

Hier een link om je toestel instellingen na te lopen. 

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device/apple

Dank Neville. Ik had drie Apn instellingen van KPN: fastinternet, basisinternet en portalmmm.nl

ik een nieuwe apn gemaakt met internet en dat heeft geholpen. Probleem is opgelost.

Wat een mooie samenwerking hier, I stand corrected! Dankjewel @Neville 


Reageer