Skip to main content
Beantwoord

Geen internet op Qlokkie Kiddo Explorer met KPN abonnement, alleen wifi werkt

• April 30, 2025
  • 37 reacties
  • 490 keer bekeken

Ik heb voor mij zoontje een qlokkie kiddo explorer gekocht.

Er zat een lebara sim in en alles werkte maar ik wou een kid abbo voor hem.

Hij kan bellen en gebeld worden maar geen internet buiten de Wifi.

Ik heb de APN instellingen al aangepast en die instellingen via een sms gestuurd (krijg ik OK) maar nog steeds geen internet zonder WIFI

Ik heb hem meerdere keren opnieuw gestart na de APN instellingen.

Beste antwoord door h4d3z

Lekker dan. Ik zit 2 jaar aan Youfone vast.  Die zit op ‘t KPN netwerk wat ik begreep. 

Even een update

Met behulp van de klantenservice van Qlokkie

Alle APN's verwijderd van het horloge

horloge reboot

Nieuwe APN gemaakt met de volgende gegevens

bij APN : internet

MCC : 204

MNC : 08

Geen Verificatie

Toegangspunt : default,supl

APN Protocol : IPV4

APN roaming : IPV4

de andere opties allemaal leeg gelaten.

Dan het horloge opniew gestart en alles werkt 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

37 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 30, 2025

.

• Auteur
  • Helper
  • April 30, 2025

??? 

er ZAT een lebara sim in MAAR ik wou een kid abbo (van KPN)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 30, 2025

Behalve dat ik niet goed las was het überhaupt ook niet zo’n leuk berichtje van me. Excuses daarvoor.. 

Het kan geen simlock zijn, want dan had je er ook niet mee kunnen bellen of sms’en. Je zegt dat je de APN instellingen hebt aangepast, maar wat heb je deze aangepast?

• Auteur
  • Helper
  • May 1, 2025

geen probleem, ik zal de instellingen even opzoeken.

bij APN : internet

MCC : 204

MNC : 08

Geen Verificatie

Toegangspunt : default,supl

APN Protocol : IPV4/IPV6

APN roaming : IPV4/IPV6

de andere opties allemaal leeg gelaten.

via de SMS : pw,123456,apn,internet,,,20408#

bedankt alvast voor de hulp

• Deelnemer
  • May 4, 2025

Hier helaas hetzelfde probleem. Al bovenstaande geprobeerd maar tevergeefs. 

Heeft u het probleem inmiddels opgelost?

Wij hebben Youfone abbo overigens.

Groet

• Auteur
  • Helper
  • May 4, 2025

Nee helaas nog steeds niks 

Ik ga nog wat zoeken maar anders het abbo maar opzeggen. 

• Auteur
  • Helper
  • May 5, 2025

Ik heb de simkaart in een telefoon getest dan dan werkt alles wel, zal dus wel aan het horloge liggen. Ik ga de helpdesk even mailen 

Ik zal laten weten als ik iets weet 

• Deelnemer
  • May 5, 2025

Hier idem. Hoop dat ze met een oplossing komen. Ons abbonement loopt 2 jaar 🥴

Dank voor het laten weten als je antwoord hebt. 

Groet

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi iedereen, welkom op onze community. 

Ik begrijp dat jullie allemaal wel kunnen bellen en gebeld worden met de qlokkie? Misschien een overbodige vraag: er staat wel genoeg data erop? 

Hebben jullie bij onderstaande optie in de instellingen de optie om alleen IPV4 te selecteren?

APN Protocol : IPV4/IPV6

APN roaming : IPV4/IPV6

• Deelnemer
  • May 8, 2025

Jazeker genoeg data.

Ook de optie om ipv4 in te stellen. Zojuist gedaan, maar werkt alsnog niet. 

Groet

• Auteur
  • Helper
  • May 9, 2025

Zeker genoeg data en de apn instellingen al minimaal 15x nagekeken en geprobeerd en herstarten etc

Smsjes voor apn er naar toe gestuurd en handmatig gedaan

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 9, 2025

Zeker genoeg data en de apn instellingen al minimaal 15x nagekeken en geprobeerd en herstarten etc

Waarschijnlijk heb je een KPN nummer, waar alleen IPv6 ip adres toegewezen wordt. Steek de sim in een telefoon en kijken welke ip adressen je krijgen bij instellen APN: IPv4 en IPv4/IPv6, als deze in niet routeable rangen zouden liggen, dan werkt deze nummer niet bij jouw kids apparaat.

• Auteur
  • Helper
  • May 9, 2025

Waarschijnlijk heb je een KPN nummer, waar alleen IPv6 ip adres toegewezen wordt. Steek de sim in een telefoon en kijken welke ip adressen je krijgen bij instellen APN: IPv4 en IPv4/IPv6, als deze in niet routeable rangen zouden liggen, dan werkt deze nummer niet bij jouw kids apparaat.

Als ik het kaartje in de telefoon doe en de APN op IPV4 zet dan werkt alles nog steeds prima. 

Krijg dan ook gewoon een V4 adres toegewezen

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 9, 2025

Als ik het kaartje in de telefoon doe en de APN op IPV4 zet dan werkt alles nog steeds prima. 

Krijg dan ook gewoon een V4 adres toegewezen

Ik vraag niet of je een IPv4 adres krijgt maar welke IPv4 adres je krijgt, als deze in private bereik ligt, krijgt je simkaart geen echte IPv4 maar een IPv6 only adres en per NAT64/IPv6 tunnel toegang op internet. Zulke goedkope kids horloge kan met deze techniek niet omgaan.

• Auteur
  • Helper
  • May 9, 2025

Als ik IP4 alleen aanzet dan krijg ik een "normaal” adres 

Dus geen 192.168.1.1 ofzo maar meer iets van 100.48.49.55 (geen idee meer van het adres maar zoiets)

als ik 4 en 6 aanzet dan krijg ik een 6 adres en zon tunnel adres op 4

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 9, 2025

Dus geen 192.168.1.1 ofzo maar meer iets van 100.48.49.55 (geen idee meer van het adres maar zoiets)

Adressen tussen 100.64.0.0 en 100.127.255.255 zijn CGNAT ip adressen, deze zijn uitsluitend gebruikt voor interne netwerken van providers.

Niet alleen 192.168.xxx maar veel meer adressen zijn private adressen

10.0.0.0 - 10.255.255.255    Class A
172.16.0.0 - 172.31.255.255    Class B
192.168.0.0 - 192.168.255.255 Class C

Als je niet zelfs weet welke ip adres je simkaart heeft, is alleen maar gissen. Ga naar status van jouw telefoon en kijk welke IP adres hij heeft. Gebruik geen browser of zulke app om publiek ip adres te laten zien, dat zijn niet jouw echte ip adres.

• Auteur
  • Helper
  • May 9, 2025

bij 4 en 6 is het 192.0.0.2

alleen 4 is het een Class A : 10.152.93.21

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 9, 2025

bij 4 en 6 is het 192.0.0.2

alleen 4 is het een Class A : 10.152.93.21

Dus allemaal private adressen (niet routeable adressen), zoals ik vermoed, je KPN abonnement is een IPv6 only abonnement.

• Auteur
  • Helper
  • May 9, 2025

Kan KPN dit nog veranderen of moet ik het maar gewoon opzeggen ?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 9, 2025

Kan KPN dit nog veranderen of moet ik het maar gewoon opzeggen ?

In paar uitzondering kan KPN jouw abonnement naar een dualstack wijzigen, maar je moet de klantenservice overtuigen van de noodzaak. De kans is niet erg groot.

• Auteur
  • Helper
  • May 9, 2025

ja dan is kpn helaas een abbo kwijt. ik zit nog ruim in de 2 weken. Ik zal morgen wel eens bellen en anders gelijk maar opzeggen. Tnx voor de info

• Deelnemer
  • May 9, 2025

Lekker dan. Ik zit 2 jaar aan Youfone vast.  Die zit op ‘t KPN netwerk wat ik begreep. 

• Auteur
  • Helper
  • May 9, 2025

ja ik zou proberen contact op te nemen en ook met Qlokkie. Ik zit gelukkig nog binnen de 2 weken.

• Auteur
  • Helper
  • May 10, 2025

Ik heb zojuist met KPN contact gehad en de eerste keer na lang zoeken de suggestie gekregen om eens mijn simkaart (of van mijn vrouw) te proberen en toen werkte wel alles. Daarna terug gebeld met het resultaat en na lang overleg met andere technische KPN mensen komen we er niet uit en denken dat het aan het "KIDS”abbo ligt. Deze nu opgezegd en een "normaal” sim only aangevraagd en kijken of dit werkt. De medewerkers hebben echt wel moeite gedaan voor een oplossing maar niks gevonden. Nu eens kijken als straks het andere kaartje binnen is of het dan wel werkt. Ik zal updaten als ik wat weet 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 10, 2025

Deze nu opgezegd en een "normaal” sim only aangevraagd en kijken of dit werkt.

Volgens mij verkoopt KPN sinds 2-3 jaren alleen IPv6 only abonnementen in alle vormen voor particulieren (normaal, kids, data sim). Alleen voor zakelijke klanten (b.v. voor vaste IP adres of IOT) kan je nog IPv4 krijgen.