Skip to main content

Hallo,

 

Tijdens het bellen ervaar ik problemen dat ik geen gebruik kan maken van internet. De telefoon schakelt van 5G terug naar 3G en ik kan op geen enkele manier berichten (bijv. via WhatsApp) versturen cq. internetpagina's laden. 

 

Dit is erg storend en ik zou graag willen weten hoe dit opgelost kan worden.

 

Alvast dank!

 

Vriendelijke groet,

 

Robin

Hoi @Robin IJzermans, welkom op het forum. 

Ik herken het probleem! Het is inderdaad erg vervelend. Zou jij voor mij in de instellingen van jouw mobiel willen controleren of VoLTE bellen aanstaat (ook wel bellen via 4g). Ik hoor graag van je.


Hallo Hanna,

 

Bij “Gesprekken en data” op m’n iPhone 12 kan ik enkel 5G On, 5G Auto en 4G selecteren. Hij staat nu op 5G Auto ingesteld. 
 

Ik hoor graag van je. 
 

Groet,

 

Robin


Hoi! ik zou graag wat instellingen voor jou willen nalopen. Zou je voor mij jouw 06-nummer willen toevoegen aan jouwprofiel


Beste Hanna,

 

Heb ik toegevoegd bij m’n klantnummer. 
 

Vriendelijke groet,

 

Robin 


Hoi @Robin IJzermans

Ik heb onze instelling voor jou nagekeken maar ik kan niks geks vinden wat dit zou kunnen veroorzaken. Ik ben bang dat het probleem misschien in jouw toestel zit, zou jij misschien een kruistest kunnen doen? dit doe je door jouw simkaart in een ander toestel kan stoppen om te testen of de problemen daar ook voor komen.


Beste Hanna,

 

Dit is niet mogelijk want ik heb een e-Sim. 
 

Ik hoor het graag van je.

 

Groet,

 

Robin


Hoi @Robin IJzermans,

Ik ben bang dat het in jouw toestel zit. Zou je deze een fabriek reset kunnen geven? Als je via google drive of de icloud een backup maakt gaan er geen gegevens verloren. 


Wij hebben er ook last van, al jaren eigenlijk, verschillende telefoons, sommige netwerken werkt 't wel (buitenland), volgens mij ligt 't ook aan 't type zendmast, wij Facetimen nu meestal, dan heb je er geen last van...