Skip to main content

Hallo allemaal, 

 

Is hier ooit een oplossing voor gekomen? Ik heb 2 x e-sim in mijn iPhone 13 pro zitten. 1 x KPN privé - Bellen en smsen & 1x Vodafone zakelijk - Bellen, smsen en internet. 

Als ik een telefoon gesprek voer heb ik geen internet meer. Omdat ik geen internet heb op mijn persoonlijke KPN e-sim, heb ik het vinkje: “Sta schakelen tussen mobiele data toe” uit staan. 

 

Voorheen had ik alleen mijn persoonlijke KPN e-sim en toen der tijd deed het internet tijdens het bellen wel. 

 

Ik hoor graag of hier meer over bekend is. 

 

Mvg,

 

-Tom

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

kleine toevoeging:

 

Als ik bel met mijn Vodafone abo, mijn zakelijke, dan heb ik wel internet.  

Dus het gaat er om als ik bel met mijn Prive KPN abo (bellen en SMSen, geen internet), heb het schuifje “Sta schakelen tussen mobiele data toe” aanstaan → gevolg geen internet.


Hallo @TomRoozendaal 

 

Dat je op je persoonlijke nummer niet kan internetten klopt, maar als je belt via het zakelijke nummer zou je op dat moment wel internet moeten kunnen gebruiken, klopt dat?

Zie ook deze Apple support pagina waar dat zo uitgelegd staat:

https://support.apple.com/nl-nl/HT209044

 

Als u 'Sta schakelen tussen mobiele data toe' inschakelt, schakelt uw nummer voor alleen spraak automatisch over op het gebruik van spraak en data tijdens een audiogesprek via dat nummer.
Zo kunt u zowel spraak als data gebruiken tijdens het gesprek.

Als u 'Sta schakelen tussen mobiele data toe' uitschakelt en actief bent op een nummer voor spraak anders dan uw geselecteerde nummer voor mobiele data, kunt u tijdens het gesprek niet gebruikmaken van mobiele data.

 

Aanvulling:

Als je het schuifje dus op aan hebt staan dan schakelt hij voor data ook over naar het nummer waarmee je belt maar als je daar geen databundel op hebt werkt het dus niet.


Dank voor het snelle antwoord. 
 

Klopt. Als ik met mijn privé nummer bel ( het nummer zonder databundel) dan heb ik geen internet. Bel ik met mijn zakelijke nummer, wel met data bundel, heb ik wel internet. 
 

ik dacht dat met het schakelen tussen data, dat de telefoon ten alle tijden het data abonnement van mijn zakelijke nummer zou gebruiken. Dit is blijkbaar dus niet zo. 
 

het aan hebben staan van schakelen van data, is dus alleen voor het nummer waarmee gebeld wordt, klopt dit ? En als

je daar een databundel op hebt, dat die gebruikt kan worden.

 

Mvg,

 

-Tom


...

het aan hebben staan van schakelen van data, is dus alleen voor het nummer waarmee gebeld wordt, klopt dit ? En als

je daar een databundel op hebt, dat die gebruikt kan worden.

...

Mijn aanvulling in de vorige post is niet helemaal volledig, dat geldt alleen als je dataroaming aan hebt staan.

Als het schuifje aan staat en roaming uit zou het wel moeten werken volgens voetnoot 6 op die pagina:

6. Uw lijn voor data schakelt automatisch gedurende het gesprek. Het schakelen tussen mobiele data werkt niet als u momenteel dataroaming gebruikt.

 

Dus als je nu dataroaming aan hebt staan en dat uitzet zou internet wel moeten werken als je belt met je privé nummer.
Apart dat het van roaming afhangt, maar test even uit of het dan inderdaad werkt.


Goedemorgen, 

 

Bedankt voor de tips. Getest en gedaan. Helaas werkt het niet, data roaming uit gezet op mijn zakelijke lijn. 

 

Ik heb screenshots bijgevoegd, misschien zie ik iets over het hoofd. 

 


en dit natuurlijk

 

 


Dat ziet er allemaal goed uit zo te zien, volgens die Apple support pagina zou het zo moeten werken.

Ik heb verder ook geen idee waar dit aan zou kunnen liggen, misschien heeft iemand anders nog een suggestie.


Hoi @TomRoozendaal, vaak heeft dit te maken met Bellen over 4G. Ik ben dan wel benieuwd of bellen over 4G aan staat? Als je dit soort wijzigen doen is het wel vaak handig om jouw toestel even opnieuw op te starten. Ik ben benieuwd. 


Beste @Bart_Z  dank voor uw bericht.  Naar mijn weten staat dit netjes aan, op beide providers. 

 

 

 

De keuze “Bellen over LTE (VoLTE)” heb ik niet, ik kan alleen 5G of 4G kiezen (bij beide providers)

 

Toestel (iPhone 13 Pro) is al meerdere malen uit geweest, heeft harde reset gehad.  Mobiel netwerk “stel gegevens opnieuw in” die heb ik ook gedaan.

 

Wat ik nog “niet” heb gedaan:

Algemeen → “zet over pf stel iPhone opnieuw in” → “Stel opnieuw in” → “hertel netwerkinstellingen” 

 

 

 


Misschien helpt dit ook nog in het onderzoek. HD bellen (HD voice) Dit werkt niet met KPN, met Vodafone werkt dit wel. 

 

Nu kan je zeggen, ja maar je KPN abo heeft geen data, maar als ik thuis ben, bel ik over WiFi en dan zou ik ook HD voice moeten hebben. 

 

Vodafone (zakelijk) e-sim →  HD voice perfect. Duidelijk hoorbaar

KPN (Prive) e-sim → Geen HD voice. Duidelijk niet aanwezig.

 

Thuis moet ik bellen over WiFi anders heb ik geen bereik, dus dit staat voor beide providers aan. 


De instellingen lijkten inderdaad allemaal goed te staan. 

Kun je jouw nummer aan jouw profiel toevoegen. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee of ik wat kan ontdekken aan onze kant. 


De instellingen lijkten inderdaad allemaal goed te staan. 

Kun je jouw nummer aan jouw profiel toevoegen. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee of ik wat kan ontdekken aan onze kant. 

 

Ik heb mijn nummer toegevoegd...


Ik heb even gekeken maar kan niks geks vinden, @TomRoozendaal  :-(


@TomRoozendaal 

Wat je nog kan proberen is om 4G te kiezen i.p.v. 5G automatisch, in een ander topic loste dat het ‘geen internet’ probleem op, wellicht maakt ook dat hier het verschil.


@TomRoozendaal

Wat je nog kan proberen is om 4G te kiezen i.p.v. 5G automatisch, in een ander topic loste dat het ‘geen internet’ probleem op, wellicht maakt ook dat hier het verschil.

Ik ga het testen… laat het weten. 


Ik zie dat mijn bericht niet was opgeslagen. 

 

Heb het weer getest, alles weer eens uit en aan gezet.. geen succes. Blijf het raar vinden dat het niet werkt… 


Dank voor het snelle antwoord. 
 

Klopt. Als ik met mijn privé nummer bel ( het nummer zonder databundel) dan heb ik geen internet. Bel ik met mijn zakelijke nummer, wel met data bundel, heb ik wel internet. 
 

ik dacht dat met het schakelen tussen data, dat de telefoon ten alle tijden het data abonnement van mijn zakelijke nummer zou gebruiken. Dit is blijkbaar dus niet zo. 

@TomRoozendaal nu moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf niet alles weet van de zakelijke kant van het verhaal. Maar kan het zijn dat Vodafone uit veiligheidsoverwegingen gebruik van een tweede simkaart blokkeert tijdens het bellen? 


Dank voor het snelle antwoord. 
 

Klopt. Als ik met mijn privé nummer bel ( het nummer zonder databundel) dan heb ik geen internet. Bel ik met mijn zakelijke nummer, wel met data bundel, heb ik wel internet. 
 

ik dacht dat met het schakelen tussen data, dat de telefoon ten alle tijden het data abonnement van mijn zakelijke nummer zou gebruiken. Dit is blijkbaar dus niet zo. 

@TomRoozendaal nu moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf niet alles weet van de zakelijke kant van het verhaal. Maar kan het zijn dat Vodafone uit veiligheidsoverwegingen gebruik van een tweede simkaart blokkeert tijdens het bellen? 

Bedankt, iedereen bedankt voor het meedenken. Ik ga maar eens langs en Vodafone winkel. Kijken of hun misschien iets weten...