Skip to main content

Sinds ik zowel een esim, als een simkaart van KPN in mijn toestel heb, valt mijn internet uit als ik bel. Bij beide lijnen. Ik heb een Iphone Xs.

 

Hoe los ik dit op?

 

Groetjes, Petra

Hoi @PetraBelt! Welkom op ons Forum. Interessante vraag stel je over een nogal irritant probleem. Een vraag waar ik het antwoord zo 1..2..3.. niet van weet, maar ik denk graag met je mee. 
Uit je titel maak ik op dat dit probleem is ontstaan toen je een Dual sim geïnstalleerd hebt, klopt dit? Voorheen kon je bellen en internetten tegelijk?

Heb je de netwerkinstellingen van je iPhone al eens hersteld? Hiermee verwijder je alle netwerkinstellingen waaronder ook wifi netwerken. Dit kan dit soort verbindingsproblemen oplossen. 
Ga hiervoor naar Instellingen> Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. 

Mocht dit niet baten, kun je dan je simkaart eens testen in een ander toestel? Liefst ook een Android variant. Ben benieuwd of we het probleem in de instellingen van Apple moeten zoeken of in ons netwerk. 
Hopelijk heb je hier de mogelijkheid toe. 

 


Staat onder mobiel netwerk → mobiele data schalen tussen mobiele… (verder loopt de tekst niet..) aan? 

 

wist het toevallig omdat ik 1 Sim niet voor data wil gebruiken en dus niet wil dat hij tijdens het bellen over sprint. 


Hoi Vincent,

 

Op de vaste sim kaart heb ik geen internet abonnement, alleen bellen en SMS. Het internet abonnement is gekoppeld aan de esim. Ik kan wel MBs delen tussen de nummers. 

Het vakje schakelen staat aan. 

 

Zou het helpen als ik die uit zet? 

 

Tnxs


Wat gek, ik heb op het vinkje na dezelfde configuratie. Vaste Sim alleen bellen en esim data Sim. Als ik daar op bel valt valt het wel weg maar op mijn 1e kaart een gesprek voeren doet niks met mijn 4G