Skip to main content
Vraag

Geen mobiel bereik en roaming op de Malediven

• August 19, 2026
  • 3 reacties
  • 66 keer bekeken

Hoi,

il zit momenteel op een resort in de Malediven. Ik heb wel internet via wifi, maar geen mobiel bereik met mijn eigen sim-kaart. Ook als ik handmatig verbinding maak met een lokale provider, heb ik geen bereik. Ik lijk wél bereik te hebben overigens met mijn Sri-lankaanse e-sim , maar als ik daarmee een Nederlands nummer probeer te bellen lukt dat niet. Kan iemand helpen?

Dank!

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@A Snel en welkom bij de KPN Community! Wat een mooie locatie. 😄 Onhandig om dan niet bereikbaar te zijn, dus ik denk met je mee. 

Op de Malediven werken we samen met deze providers: 

• Dhivehi Raajjeyge Gulhun Public Limited Company
  • Ooredoo Maldives Public Limited Company

Lukt het je wel om verbinding te krijgen als je met één van die netwerken verbindt? 
Controleer ook of roaming aan staat en of je een buitenlandbundel aan hebt staan om hoge kosten te voorkomen. 

Ik ben benieuwd of het dan wel lukt en hoor het graag! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2026

Inmiddels zijn we alweer op de weg terug helaas, maar handmatig verbinden werkte niet. Roaming stond aan. En als ik me niet vergis, bieden jullie geen buitenlandbundels aan voor de Malediven. Dankzij dit geweldige beleid ben ik $25 dollar kwijt voor 1 noodzakelijk telefoontgesprek.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik zie het inderdaad, we hebben geen bundels voor de Malediven. Excuses! Erg gek dat het verbinden maar niet wilde lukken. 😕 Het is ook lastig om nu nog te achterhalen waar dit aan lag, maar hopelijk heb je ondanks dat een fijne tijd gehad daar. 

Maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt en voor nu een fijne zondag gewenst!