Skip to main content

Elke keer dat ik in Duitsland met het auto op weg ben verlies ik volledig de bereikbaarheid - alleen emergency calls. Niets werkt (netwerk manueel kiezen, flight mode,....) allen naast een nieuwe start heb ik weer voor een moment bereik... en dan weer niet. Mijn vriendin met een andere provider heeft geen problem... iemand een idee?

Dat is vreemd. De dekking is in Duitsland over het algemeen wat minder universeel dan in Nederland maar dat dit structureel voorkomt is natuurlijk vreemd. Ervaar je de problemen ook als je stationair bent?


Ik neem aan dat je roaming aan hebt staan.

Hhet probleem dat jij beschrijft met roaming heb ik weleens gehad met mijn vorige telefoon. Zowel na het vliegen als met boodschappen doen in Duitsland kreeg ik dezelfde problemen. De enige mogelijkheid was een complete herstart van het toestel.

Nadat ik een ander toestel had gekocht (vorige werd te oud, niet om roamingproblemen een nieuwe gekocht) waren de problemen verdwenen. De simkaart is hetzelfde gebleven.

Het zou dus heel goed aan je toestel kunnen liggen.


Ik heb al een nieuwe toestel gekocht omdat ik bang was dat mijn oud toestel het problem was maar dat was het niet. Het gebeurt nooit als ik ergens stationair ben (nadat ik mijn mobiel herstart heb of ik in een WLAN zat).


Vreemd ik heb daar niet direct een verklaring voor los van een gebrek aan dekking op die momenten wanneer het toestel na een mast zoekt tijdens het rijden. 


Dat kan wel maar wat vreemd is, is dat ik daarnaast geen bereik kreeg tot ik herstart of in een WLAN ben. Laatste keer heb ik dan ok in Nederland geen bereik gehad tot ik thuis was.


Ja en ook vreemd dat dit dan het tweede toestel is waarbij dit voorkomt. Is jouw simkaart al wat ouder of is dit nog een recent model? 


Die is misschien al wat ouder.


Het is geen gegeven maar we zouden even kunnen testen of het met een nieuwe simkaart beter werkt Die kun je in een winkel ophalen of aanvragen via de pagina: simkaart vervangen.