Skip to main content
Beantwoord

Geen mobiel bereik Nieuw-Vennep

• August 25, 2025
  • 48 reacties
  • 881 keer bekeken

KPN heeft een antenne verwijderd van een pand dat volgens KPN gesloopt gaat worden (niet waar) het wordt verbouwd. 
Nu zit een groot deel van de wijk Getsewoud zonder mobiel bereik.
Helpdesk zegt dat je je telefoon opnieuw moet opstarten en dat er geen storing is en geen anderen iets hebben gemeld. KPN-forum leert iets totaal anders. NIETS werkt! 
KPN moet snel zorgen voor bereik in ons gebied, dit is waar we maandelijks voor betalen namelijk.

Wie gaat mijn financiele schade vergoeden omdat ik voor mijn werk niet bereikbaar ben?! 

Ik eis een werkend netwerk anders ben ik genoodzaakt om na vele jaren alles per direct bij KPN te beëindigen! 

Dit duurt nu al weken en de overlast van het niet kunnen bellen of bereikbaar zijn eist zijn tol! 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Danielle85 

Welkom op de community van KPN.

Het is bij KPN bekend, dat een deel van Nieuw Vennep zonder of met een slecht bereik te maken heeft op het mobiele netwerk van KPN.
Buiten de wijk Getsewoud, zijn er nog meer wijken met ditzelfde probleem.

Het advies van de klantenservice slaat werkelijk nergens op, want dat zorgt er inderdaad niet voor dat je opeens weer bereik heb, aangezien er simpelweg geen dekking is.
Zolang het niet bekend is bij de klantenservice van KPN, zullen ze dit advies blijven geven, terwijl ze eigenlijk een ticket naar de Technische Dienst dienen te maken.

Alle belangrijke informatie dat al gegeven is over het probleem in Nieuw Vennep, lees je in het volgende topic:

Lees de inhoudt van deze topic even rustig door.

48 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Danielle85 

Welkom op de community van KPN.

Het is bij KPN bekend, dat een deel van Nieuw Vennep zonder of met een slecht bereik te maken heeft op het mobiele netwerk van KPN.
Buiten de wijk Getsewoud, zijn er nog meer wijken met ditzelfde probleem.

Het advies van de klantenservice slaat werkelijk nergens op, want dat zorgt er inderdaad niet voor dat je opeens weer bereik heb, aangezien er simpelweg geen dekking is.
Zolang het niet bekend is bij de klantenservice van KPN, zullen ze dit advies blijven geven, terwijl ze eigenlijk een ticket naar de Technische Dienst dienen te maken.

Alle belangrijke informatie dat al gegeven is over het probleem in Nieuw Vennep, lees je in het volgende topic:

Lees de inhoudt van deze topic even rustig door.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 26, 2025

Hi ​@Danielle85, flink balen dat je momenteel met een minder goed bereik te maken hebt 😕

Ik zie dat Michel je al van extra informatie heeft voorzien, en ook een topic heeft gedeeld waar meer in te lezen valt. Ik wil je dan ook aanraden om dat topic in de gaten te houden.

Excuus voor het ongemak, ik hoop dat er snel een (tijdelijk) mast geplaatst kan worden!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 29, 2025

Bedankt allen voor jullie reacties en slle extra info. Helaas brengt het geen snelle oplossing en is het voor mij, ik neem aan dat ik niet alleen ben hier in de omgeving, echt niet te doen. 

Ik moet voor mijn werk 24/7 bereikbaar en oproepbaar zijn en dit is nu al een aantal malen geheel fout gegaan. Waar kan ik deze schades i dienen? Kpn kan daar niets aan doen maar in deze tijden is dit een no go en voor mij als mijn werkgever een gigantisch probleem. Er moet echt een oplossing komen per direct! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2025

Hoi ​@Danielle85 . Vervelend dat jij hier ook last van hebt.

Als je thuis bent zou het via “Bellen via Wifi” echter probleemloos moeten werken.

Dat is voor dit soort situaties bedacht.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 2, 2025

Als ik jouw situatie zo hoor, snap ik dat dit voor jou wel heel erg nadelig is ​@Danielle85 😑 PeterG heeft al uitgelegd dat je in huis kunt bellen via je wifinetwerk, en hoop dat deze tip er voor zorgt dat je in ieder geval binnenshuis weer bereikbaar bent!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 25, 2025

@Michel.uit.Arnhem ​@PeterG Inmiddels heeft KPN ook zijn antennes geplaatst in de noodmast in Getsewoud noord te Nieuw-Vennep. KPN Antennes hangen onderop.

Vodafone en odido antennes zijn in deze mast al actief. Wanneer deze actief zijn weet ik (nog) niet. Snap ook niet waarom het vorige topic op dit forum is gesloten.

Groet,

Rob

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@hyllan 

Dat is inderdaad goed nieuws!
Ik had eerlijk gezegd niets anders verwacht, dat ook KPN zijn antennes in deze nieuwe zendmast zou gaan hangen, al is het nu wachten tot ze actief gesteld worden.

Maar aangezien Vodafone en Odido al actief zijn, verwacht ik dat het niet al te lang zal gaan duren voordat ook de nieuwe antennes van KPN in werking gaan treden.
Je merkt het gauw genoeg op je smartphone.

JanD
Superuser
  • September 29, 2025

Vandaag door Radar aandacht aan besteed. 

Ik vraag me af waarom een bedrijf niet tevens een vaste aansluiting heeft en alleen een mobiele aansluiting, dan was het probleem veel minder 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hierbij het fragment (item) uit het consumentenprogramma Radar, voor degene die het gemist hebben.

Druk hiervoor op de volgende link: Fragment: KPN-klanten in Nieuw-Vennep kunnen al maanden niet bellen

Hieruit komt naar voren, dat KPN zich niet aan de wettelijke regels houdt omtrent compensatie.
KPN verhult het in “Coulance” (hoor je eveneens in dit fragment), terwijl ze het gewoon wettelijk verplicht zijn, dat siert KPN niet.

Volgende week maandag 7 oktober 2025 zal Radar opnieuw het over deze situatie gaan hebben, en zitten ze er dus duidelijk bovenop.

Dus wordt vervolgd!!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 29, 2025

Vanaf maandag middag 29-09-2025 is de KPN noodmast ingebruik genomen en kunnen we weer bellen. Heeft dus wel ruim 2 maanden geduurd. 

Ik wacht nu af met wat voor compensatie KPN gaat komen.

Groet 

Rob

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@hyllan 

Kijk, dat is goed en mooi om te horen.
Dus sinds gisterenmiddag (29 september 2025) is de nieuwe KPN antenne’s in gebruik genomen, en is er weer een goed bereik op 4G en 5G.

Alleen waren ze bij Radar hiervan duidelijk niet op de hoogte, toen ze de opname van dit item in Nieuw-Vennep maakte, dit werd ook duidelijk vermeld in het fragment (item) zelf.
Ik ga ervan uit, dat ze dit nog gaan vermelden in de uitzending van 7 oktober 2025.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 6, 2025

Is er al duidelijk of en hoe KPN een compensatie gaat geven ivm de storing in Nieuw-Vennep die zo’n twee maanden heeft geduurd?  Dit lijkt me namelijk meer dan terecht daar twee maanden geen of zeer slecht mobiel bereik wel erg schandalig is. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Is er al duidelijk of en hoe KPN een compensatie gaat geven ivm de storing in Nieuw-Vennep die zo’n twee maanden heeft geduurd?  Dit lijkt me namelijk meer dan terecht daar twee maanden geen of zeer slecht mobiel bereik wel erg schandalig is. 

Hoi ​@Petrianne77 

Vanavond (maandag 6 oktober 2025) wordt dit verder toegelicht in het consumentenprogramma “Radar” bij de AVROTROS op NPO 2 om 20:25 uur.
Fons heeft dan weer contact met KPN over de compensatie van de gedupeerde klanten in Nieuw Vennep, die weken last hadden van geen bereik op hun adres.

Ik zou dus even kijken vanavond, dan weet je meer.

In mijn vorige reacties binnen deze topic, heb ik per abuis 7 oktober vermeld.
Maar het is dus vanavond bij Radar te zien.

Is het al duidelijk hoe de compensatie plaats gaat vinden?

JanD
Superuser
  • October 13, 2025

Is het al duidelijk hoe de compensatie plaats gaat vinden?

Beste ​@MichaelKouwenhoven die regels liggen gewoon vast.

Je kunt compensatie aanvragen nadat het probleem verholpen is en je precies weet van wanneer tot wanneer je geen gebruik hebt kunnen maken van bepaalde diensten, in jouw geval mobiele diensten.

Zie hieronder de link voor de aanvraag:

https://www.kpn.com/zakelijk/service/compensatie

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 14, 2025

Hi ​@MichaelKouwenhoven,

Wat ​@JanD benoemd is onze ‘normale’ compensatieaanvraag, dit is hier echter niet van toepassing dus je hoeft het via die weg ook niet te proberen!
Heb je een lopende melding over je bereik bij onze technische dienst? Zo ja, dan zou je vanuit daar bericht moeten ontvangen over de compensatie 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 14, 2025

@Maja van KPN  bedankt voor uw reactie. Ik heb de aanvraag via de ‘normale compensatieaanvraag, daar ik geen andere mogelijkheid zag. Hoe kan ik me dan alsnog aanmelden voor compensatie daar ik woonachtig ben in het getroffen gebied? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Had je je al eerder gemeld in verband het niet hebben van verbinding? ​@Petrianne77 

Er zal dan al een ticket lopen en dan wordt je automatisch meegenomen in de compensatie. (dat is het abonnementsgeld gedurende de periode van geen bereik, circa 2 maaanden dus).

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 14, 2025

@PeterG bedankt voor je reactie, nee helaas niet. Feit blijft echter wel dat ik twee maanden geen bereik had en dus mag hopen dat ik gecompenseerd wordt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Als je binnen 5 werkdagen geen reactie krijgt via het formulier dan even bellen lijkt mij.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 17, 2025

@Petrianne77 ik wil graag even controleren of er al iets loopt voor jou. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 20, 2025

@Maja van KPN Ik heb vanaf dag 1 al melding gemaakt voor 2 abonnementen. Zie ook kpn forum waar ik ook foto's heb gedeeld en de melding welke ik van kpn heb ontvangen. Ook wij hebben 2 maanden niet kunnen bellen en internetten met onze mobieltjes. Hoe gaan we dit oplossen betreffende.

Groet,

Rob 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 20, 2025

Ok duidelijk ​@hyllan, ook voor jou wil ik dan graag even kijken of er al wat loopt!

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 21, 2025

@Maja van KPN  bedankt voor uw reactie. Zojuist heb ik mijn profiel bijgewerkt. Indien u nog meer gegevens nodig heeft, hoor ik dat graag. Fijn dat u voor mij wil nakijken of er voor mij al iets loopt. Ik hoop dat u mij verder kunt helpen. Met vriendelijke groet, Petrianne 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 22, 2025

Er is nog niet iets voor je in gang gezet ​@Petrianne77, dat zal komen doordat onze technische dienst nog niet een klacht over jouw verbinding ontvangen heeft. Jouw adres valt wel binnen het gebied waar het bereik slecht was, dus ik ga er even intern achteraan hoe ik jou alsnog aan een vergoeding kan helpen. Kom er op terug als ik meer weet!