Skip to main content

Al diverse keren heb ik geen mobiel internet in het buitenland.
Mogelijk ligt dit aan mijn abonnementsintellingen ondanks ik het zwaarste abonnement heb. 
Kan iemand kijken of mijn roaming profiel toevallig op beperkt staat?

 

Al diverse keren heb ik geen mobiel internet in het buitenland.
Mogelijk ligt dit aan mijn abonnementsintellingen ondanks ik het zwaarste abonnement heb. 
Kan iemand kijken of mijn roaming profiel toevallig op beperkt staat?

 

Hoi @Albert0721 . Dat zou bij een abonnement gewoon aan moeten staan.

Waar ben je precies? En heb je al geprobeerd handmatig een APN / provider te kiezen? 


Heb hetzelfde probleem .

Was afgelopen week in België en Duitsland maar had ook geen mobile internet ,meerdere keren het toestel aan en uitgezet en de simkaart eruit gehaald en handmatig een andere provider geprobeerd maar haalde niks uit. 

Zelfs nog de klantenservice gebeld maar die kunnen je ook niet verder helpen.

Waar ligt dit nu aan , ik zie meerdere mensen die hier last van hebben.


Heb hetzelfde probleem .

Was afgelopen week in België en Duitsland maar had ook geen mobile internet ,meerdere keren het toestel aan en uitgezet en de simkaart eruit gehaald en handmatig een andere provider geprobeerd maar haalde niks uit. 

Zelfs nog de klantenservice gebeld maar die kunnen je ook niet verder helpen.

Waar ligt dit nu aan , ik zie meerdere mensen die hier last van hebben.

Mocht je op termijn weer die kant op gaan zou ik toch nog een keer met 0800 0402 bellen.  

Als jij het SIM kaartje ook in een ander toestel hebt geprobeerd en dat geeft hetzelfde resultaat, kan het zijn dat er toch iets niet goed staat in je technische mobiele profiel.

De helpdesk kan dat vaak niet direct zien maar ze kunnen wel een ticket aanmaken voor de technische dienst. 


Heb hetzelfde probleem .

Was afgelopen week in België en Duitsland maar had ook geen mobile internet ,meerdere keren het toestel aan en uitgezet en de simkaart eruit gehaald en handmatig een andere provider geprobeerd maar haalde niks uit. 

Zelfs nog de klantenservice gebeld maar die kunnen je ook niet verder helpen.

Waar ligt dit nu aan , ik zie meerdere mensen die hier last van hebben.

Mocht je op termijn weer die kant op gaan zou ik toch nog een keer met 0800 0402 bellen.  

Als jij het SIM kaartje ook in een ander toestel hebt geprobeerd en dat geeft hetzelfde resultaat, kan het zijn dat er toch iets niet goed staat in je technische mobiele profiel.

De helpdesk kan dat vaak niet direct zien maar ze kunnen wel een ticket aanmaken voor de technische dienst. 

Ik heb 0800-0402 nogmaals gebeld en die hebben nu een ticket aangemaakt voor de technische diens en die zullen we binnen 3 werkdagen contact met mij opnemen. Nu maar hopen dat het opgelost wordt.

 


Heb hetzelfde probleem .

Was afgelopen week in België en Duitsland maar had ook geen mobile internet ,meerdere keren het toestel aan en uitgezet en de simkaart eruit gehaald en handmatig een andere provider geprobeerd maar haalde niks uit. 

Zelfs nog de klantenservice gebeld maar die kunnen je ook niet verder helpen.

Waar ligt dit nu aan , ik zie meerdere mensen die hier last van hebben.

Mocht je op termijn weer die kant op gaan zou ik toch nog een keer met 0800 0402 bellen.  

Als jij het SIM kaartje ook in een ander toestel hebt geprobeerd en dat geeft hetzelfde resultaat, kan het zijn dat er toch iets niet goed staat in je technische mobiele profiel.

De helpdesk kan dat vaak niet direct zien maar ze kunnen wel een ticket aanmaken voor de technische dienst. 

Ik heb 0800-0402 nogmaals gebeld en die hebben nu een ticket aangemaakt voor de technische diens en die zullen we binnen 3 werkdagen contact met mij opnemen. Nu maar hopen dat het opgelost wordt.

 

Mooi. áls er iets niet deugt aan de netwerkinstellingen zullen ze dat ongetwijfeld vinden.


Helaas ook bij mij het zelfde probleem. Heb speciaal voor internet op vakantie een datasimkaart abonnement afgesloten en deze in een MiFi geplaatst en hoewel ik wel verbinding had met diverse providers en roaming heb aanstaan wordt er geen internet verbinding gemaakt.  In Duitsland had ik geen internet, maar in Oostenrijk wel. In Hongarije weer niet en dat is knap irritant. Het hele systeem van onze camper wordt via internet bestuurd en gemonitord. 
In Nederland gaat alles goed maar zodra we de grens over gaan is het mis. 
ook hier het kaartje in een andere telefoon geplaatst maar natuurlijk zonder resultaat. 
De service medewerker heeft ook voor mij een ticket aangemaakt voor een expert maar ik heb er nog niks van gehoord. Tenzij hij mij heeft geprobeerd te bellen met een onbekend telefoonnummer terwijl we onderweg waren. Tijdens het rijden neem ik geen telefoon op. Ze hebben mijn email adres en kunnen me een mail sturen als er iets is. Voorlopig heb ik er nog geen vertrouwen in dat het goed gaat komen. 
 


Helaas ook bij mij het zelfde probleem. Heb speciaal voor internet op vakantie een datasimkaart abonnement afgesloten en deze in een MiFi geplaatst en hoewel ik wel verbinding had met diverse providers en roaming heb aanstaan wordt er geen internet verbinding gemaakt.  In Duitsland had ik geen internet, maar in Oostenrijk wel. In Hongarije weer niet en dat is knap irritant. Het hele systeem van onze camper wordt via internet bestuurd en gemonitord. 
In Nederland gaat alles goed maar zodra we de grens over gaan is het mis. 
ook hier het kaartje in een andere telefoon geplaatst maar natuurlijk zonder resultaat. 
De service medewerker heeft ook voor mij een ticket aangemaakt voor een expert maar ik heb er nog niks van gehoord. Tenzij hij mij heeft geprobeerd te bellen met een onbekend telefoonnummer terwijl we onderweg waren. Tijdens het rijden neem ik geen telefoon op. Ze hebben mijn email adres en kunnen me een mail sturen als er iets is. Voorlopig heb ik er nog geen vertrouwen in dat het goed gaat komen. 
 

Ze doen een aantal belpogingen verspreid over een aantal tijdsmomenten.  En ik durf zo niet te zeggen of ze afgeschermd bellen. Waarschijnlijk wel. 


Ben nu een paar weken verder maar van de technische dienst daar hoef je niks van te verwachten, er wordt gezegd ze nemen binnen 3 werkdagen contact met je op maar het enige wat ze sturen is een sms waar je totaal niks aan hebt.

Ben nog naar een KPN winkel geweest , die mensen kijken in je telefoon of je instellingen goed staan en zeggen vervolgens ik zie in het systeem dat er een ticket is aangemaakt en daar moet je het vervolgens mee doen.

Heb ook nog via Messenger contact gezocht met KPN daar proberen ze wel te helpen maar nu maar kijken wanneer ik weer in het buitenland ben of het allemaal werkt.

Je mag er toch vanuit gaan dat wanneer je een abonnement afsluit dat het dan ook werkt in het buitenland en dat de instellingen goed staan.


Ik betwijfel of dit echt iets is waar kpn wat aan kan doen. Bijna nergens is de dekking van het mobiele netwerk zo goed als in Nederland. België scoort slecht en in 2018 uitte de toenmalige duitse minister van economische zaken zijn schaamte over de Duitse netwerken. Met name roaming en de dekking in de plattelandsgebieden waren toendertijd dramatisch. Maar liefst 99% van de gebruikers van duitse mobiele diensten gaf aan dat het 4g netwerk in Duitsland slecht was. Daar zal in de loop der jaren wellicht iets aan zijn veranderd maar goed zal het nog niet zijn.


Ik betwijfel of dit echt iets is waar kpn wat aan kan doen. Bijna nergens is de dekking van het mobiele netwerk zo goed als in Nederland. België scoort slecht en in 2018 uitte de toenmalige duitse minister van economische zaken zijn schaamte over de Duitse netwerken. Met name roaming en de dekking in de plattelandsgebieden waren toendertijd dramatisch. Maar liefst 99% van de gebruikers van duitse mobiele diensten gaf aan dat het 4g netwerk in Duitsland slecht was. Daar zal in de loop der jaren wellicht iets aan zijn veranderd maar goed zal het nog niet zijn.

Ik heb voorheen Vodafone gehad en dat werkte naar behoren ook in Duitsland en België .

Met met de helpdesk van KPN kom je uiteindelijk niet verder.

 


Helaas hetzelfde probleem als hierboven:

ik reed afgelopen zaterdag naar Dus naar het vliegveld, halverwege Duitsland viel het internet uit (beetje lastig met de route maar uiteindelijk gelukt). Nu drie weken in Griekenland maar geen internet . mijn echtgenote heeft Vodafone en daar is geen probleem mee.

Toch maar weer terug nr Vodafone?

Hopelijk kan KPN nog helpen maar gezien bovenstaande reacties….betwijfel ik het 


@pilion : Viel het internet uit zodra je Nederland uit was of heeft het wel gewerkt in het buitenland? 


na ongeveer 1 uur rijden in Duitsland viel de internetverbinding  uit. Ook hier in Griekenland werkt het niet. Ik krijg wel als als netwerkoperator NOVA en die accepteert het ook ,maar geen internet.


;

Hallo Erwin:

heb je een oplossing kunnen vinden voor mijn “probleem” zoals hierboven geschetst?

Hoor graag wat KPN nu adviseert

Jan  


Helaas niet, @pilion .  Kun je de sim kaart in een ander toestel proberen? Als dat een optie is en het werkt, dan weet je dat je het moet zoeken in de instellingen.
Werkt het op die andere telefoon ook niet, dan kan het óf de locatie en provider daar zijn maar als er andere mensen in jouw buurt zijn die wel via kpn kunnen verbinden gaat die vlieger ook niet op en dan is het iets met je abonnement.  Daarvoor zul je moeten bellen met 0800 0402 :-(


Ik ervaar dit probleem al een paar weken en het is nog steeds niet opgelost. Volgens de klantenservice van KPN is dit probleem grotendeels bij de Iphone gebruikers. Afgelopen weekend motor gereden. In Duitsland Kleve waren wegomleidingen.  Uiteindelijk kwam ik in the middle of nowhere. Doordat ik geen internet had kon ik helaas mijn GPS niet aanzetten. En dan? Gelukkig was er iemand behulpzaam en mocht ik gebruik maken van zijn hotspot. Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen? Gr  Luisa

 


na ongeveer 1 uur rijden in Duitsland viel de internetverbinding  uit. Ook hier in Griekenland werkt het niet. Ik krijg wel als als netwerkoperator NOVA en die accepteert het ook ,maar geen internet.

Kan je een screenshot van je APN settings hier uploaden ?


Hallo:

Het enige wat in de buurt komt van APN is de aanduiding KPN4G.nl, APN protocol : IPv4. APN roamingsprotocol: IPv4, verder: APN ingeschakeld.

Mij verder niet duidelijk wat ik nog moet geven?


Hallo:

Het enige wat in de buurt komt van APN is de aanduiding KPN4G.nl, APN protocol : IPv4. APN roamingsprotocol: IPv4, verder: APN ingeschakeld.

Mij verder niet duidelijk wat ik nog moet geven?

Daar zit je probleem, als je dit veranderd naar de volgende settings is het opgelost. 
 

Naam: KPN Internet
APN: internet


Hallo:

Het enige wat in de buurt komt van APN is de aanduiding KPN4G.nl, APN protocol : IPv4. APN roamingsprotocol: IPv4, verder: APN ingeschakeld.

Mij verder niet duidelijk wat ik nog moet geven?

Daar zit je probleem, als je dit veranderd naar de volgende settings is het opgelost. 
 

Naam: KPN Internet
APN: internet

@pilion   Is dat gelukt??


Reageer