Skip to main content
Vraag

Geen mobiel internet in het buitenland

• February 22, 2025
  • 4 reacties
  • 198 keer bekeken

Aangezien ik de komende tijd veel in het buitenland ben speciaal overgestapt van odido naar kpn. Het zwaarste abonnement gekozen.  Maar direct na het passeren van de grens viel het internet uit.  In Duitsland en Tsjechië geen internet meer gehad.  De klantenservice is volledig onbereikbaar.  Alle instellingen staan goed.  In gerelateerde topics zie ik dat veel mensen dit probleem hebben maar dat een oplossing niet voorgaande lijkt.  Wat een spijt van mijn overstap.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 22, 2025

Het kan ook natuurlijk een roaming instelling in je telefoon zijn. Dat ligt dan niet aan KPN. De klantenservice is gewoon bereikbaar vanuit het buitenland.

Als het niet vanaf je telefoon lukt, kan het natuurlijk ook met een andere telefoon:

+316-12001200

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 23, 2025

Wij zijn hier met 4 personen.  De instellingen zijn identiek aan die van de anderen.  En bij het bellen naar de klantenservice werd gezegd dat de wachttijd ca 15 minuten was. Na 45 minuten naar uw muziek te hebben geluisterd heb ik maar opgehangen. Ik las net iets van iemand anders waarbij na lang zoeken bleek dat er door kpn abusievelijk soft roaming was ingesteld. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 23, 2025

Hallo ​@Bervoor ,

Heb je al gewisseld van netwerk en geschakeld tussen 4G en 5G? 

Toch maar even de tips delen: 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

bron:

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 25, 2025

Dat is spijtig ​@Bervoor, ik zou de tips van Noordzee even volgen. Hopelijk werken deze suggesties voor je!