Skip to main content

Ik kan geen mobiel internet gebruiken in het buitenland. Alle aanwijzingen van KPN al toegepast en een nieuwe simkaart gekregen. Vandaag probeer ik hierover te bellen (op advies van winkelmedewerker). Een computer staat mij te woord en stuurt mij een linkje via SMS en verbreekt vervolgens de verbinding!!!

Mijn vraag is:

1. is het mogelijk om een echt mens aan de lijn te krijgen bij KPN om dit probleem te verhelpen?

 

Hoi @Hanneke A, welkom bij ons op het forum. Dat is mogelijk, de eerste keer dat je ergens over belt krijg je inderdaad een berichtje waarin je tips krijgt om het zelf op te lossen. Als het daarmee niet lukt en je nogmaals belt zal je bij een collega uitkomen. Lukt het daarmee?

Als het niet lukt kunnen we via deze weg ook met je meedenken.


Beste Jasper

dank voor je bericht. Het is me gisteren inderdaad gelukt om een mens aan de lijn te krijgen. Wel moest daarvoor het keuzemenu voor de gek houden en als  bericht inspreken dat ik iemand wilde spreken…. 

en wat bleek, bij KPN stond de roamingknop uit. En dan heb je niks aan je mobiele internet in het buitenland ook al zet je zelf de roamingknop aan). Volgens je collega doen jullie dat om klanten te behoeden voor een onverwacht hoge telefoonrekening. Vreemd verhaal vind ik. En het lijkt me dat KPN daar toch ff over zou kunnen overleggen met hun klanten.

En ik zou het op jullie website, waar jullie dit probleem bespreken, als eerste mogelijke oplossing vermelden. En dan direct een telefoonnummer erbij. Want wat moet je zoeken om dat te vinden. Alles wijst erop dat KPN het liefst GEEN contact wil met zijn/haar klanten. Verdrietig hoor. 

Ik hoop dat ik nu wel van mijn mobiele telefoon gebruik kan maken als ik in europa op reis ben.

groeten

Hanneke

 


en wat bleek, bij KPN stond de roamingknop uit. En dan heb je niks aan je mobiele internet in het buitenland ook al zet je zelf de roamingknop aan). Volgens je collega doen jullie dat om klanten te behoeden voor een onverwacht hoge telefoonrekening. Vreemd verhaal vind ik. En het lijkt me dat KPN daar toch ff over zou kunnen overleggen met hun klanten.

Ik pleit er al jaren voor dat het mogelijk wordt om zelf als abonnee roaming aan of uit te kunnen zetten voor landen buiten de EU want daar wringt de schoen. Helaas moet dataroaming aan staan binnen de EU maar veel mensen vergeten dataroaming uit te zetten als ze buiten de EU reizen. Ook zijn er jaarlijks vele mensen slachtoffer van het feit dat op de stranden van Griekse eilanden onder de kust van Turkije spontaan een verbinding met een Turkse mast (geen EU) opgezet kan worden. Voor dat je het weet en dat kan echt secondenwerk zijn, ben je dan €60,50 verder.

 

Overigens staat datatoaming naar mijn weten bij KPN abonnementen standaard aan. Ik vind het dan ook vreemd dat deze op jouw abonnement uit stond.


Standaard staat dataroaming inderdaad aan, ik weet ook niet waarom het in dit geval uitstond. Het verklaart in ieder geval wel dat het niet werkte. Binnen de EU kan je jouw bundel gebruiken zoals je in Nederland ook doet. Mocht je buiten de EU komen gelden daar andere tarieven, op deze pagina kan je zien wat die tarieven precies zijn en welke bundels mogelijk zijn om dat in de hand te houden: Internetten, sms'en en bellen in het buitenland.