Skip to main content

Mijn vriendin en ik zijn op vakantie in Turkije en hebben allebei geen mobiel internet verbinding.

We hebben alles al geprobeerd, andere mensen met een Vodafone kaart hebben wel gewoon mobiel internet.

Als ik in mijn instellingen Vodafone kies als Provider geeft mijn telefoon aan dat ik geen Vodafone simkaart heb en dat het dus niet mogelijk is om een verbinding te maken met Vodafone.

 

Hopelijk kunnen jullie me helpen anders moeten we hier een simkaart gaan kopen.

Hallo @Nic.k , heb je wel een buiten-de-EU-datapakket gekocht?

 


Hoi @Nic.k, welkom bij ons op het forum. Turkije valt voor ons niet binnen de EU, daardoor kan je daar je normale bundel niet gebruiken. Voor Vodafone telt het wel als EU.

Voor Turkije heb je zoals Jan al noemt een extra bundel nodig, de Supervoordeelland buiten de EU-bundel.

Zie ook deze pagina op onze site, daar kan je zien in welk land je welke bundel nodig hebt: Internetten, sms'en en bellen in het buitenland.


Ik heb de extra bundel voor buitenland gekocht en zelfs dan geen internet. Gewoon belachelijk dat je dit extra moet kopen. Tijd om naar een andere provider te gaan 


Lekker dan, de verkoper gaf aan dat Turkije ook binnen de data bundel viel…. Iets met te goed van vertrouwen. Sinds februari bij KPN maar nu al zat


@Agms jammer om te lezen dat het bij jou ook mét bundel niet werkte. Je had roaming wel aan staan? De APN moet op ‘internet’ en je kunt eens handmatig een ander netwerk kiezen. Het moet gewoon werken met de juiste bundel namelijk. Mocht het een volgende keer weer niet lukken, bel dan even met +31612001200 of maak een eigen topic aan. We helpen je graag.

 

@Faroek dat is spijtig! Turkije valt niet onder de EU en je hebt er dus echt een extra bundel voor nodig als je de kosten binnen de perken wilt houden. 


We zijn op vakantie in Turkije en geen internet van KPN erg slecht geregeld. Belachelijk dat je daar een andere bundel voor moet kopen. Ondertussen een dikke rekening dataroaming uitgezet maar mobiele data vergeten uit te zetten (eigen schuld). Apart dat je bij andere providers gewoon gebruik kan maken van internet en dat je bij KPN extra moet betalen. 


Van de ruim 20 mobiele providers waar je in Nederland uit kunt kiezen biedt alleen Vodafone Turkije binnen de bundel aan. Dat kunnen ze simpelweg doen doordat er ook Vodafone netwerk in Turkije is. Ze hoeven dus niet aan een Turkse provider de kosten af te dragen. @JolandeT 

Dus voor Turkse Nederlanders is mobiel Vodafone aan te bevelen. En volgens mij heeft Ziggo ook meer Turkse zenders. Dus VodafoneZiggo. 

Verder kpn natuurlijk... 😎.


Heeey klantenservice ik heb toch nog een vraag. Waarom zeggen jullie zelf dat je in de hele EU gratis bereik hebt. En het is toch niet mogelijk dat Turkije er niet in zit bij jullie EU pakket? Als ik toch goed kijk zit Turkije in de EU. En ook gewoon in/ tegen Europa. Dus daar zou het niet aan moeten liggen. En het is niet dat jullie 1 van de goedkoopste telefoon services zijn. Sterker nog. Een van de duurste. Ik ga zo 2 weken op vakantie. En jullie zijn altijd top. Nooit gezeik met jullie. Altijd ook goed bereik waar andere dat niet hebben. Maar dit is wel jammer

 


Turkije is geen lid van de Europese Unie @Beautje202 .

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/europese-unie/vraag-en-antwoord/welke-landen-horen-bij-de-europese-unie-eu

Binnen je abonnement vallen iets meer landen. Namelijk Europese Economische Ruimte + Zwitserland. 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/europese-unie/vraag-en-antwoord/welke-landen-horen-bij-de-europese-economische-ruimte-eer

4 % van het grondgebied van Turkije ligt in het werelddeel Europa. 96 % van het land ligt in Azië. 

Nota bene. Oekraïne ligt volledig in Europa. Maar geen EU lid en derhalve ook niet bij providers in de bundel. Ook deze Europese landen niet: Albanië, Servië, Montenegro, Moldavië, Bosnië en Herzegovina, Wit-Rusland (Belarus), Noord Macedonië, San Marino, Isle of Man, Gibraltar, Ã…land, Jersey, Faeröer, Spitsbergen.Â