Skip to main content

Na installatie iOS 17.5.1 heb ik geen mobiel netwerk meer en kan ik niet meer bellen. Via de helpdesk van Apple hebben we alle probleemoplossingen doorlopen, maar deze werken niet. Daarnaast heb ik al langere tijd problemen met het bereik. Onderweg loopt mijn iPhone vast, schiet in de SOS-stand en raakt oververhit. Dan is de telefoon niet bruikbaar en moet ik wachten tot de batterij leeggelopen is. Lijkt (ook mening Apple helpdesk) hardware probleem te zijn. Hoe kan ik dit oplossen en valt dit binnen garantie?

Heb je ons al gebeld @nickhoge? Het is in onderzoek bij de technische dienst, samen met de leveranciers. Als je belt kan er een ticket worden aangemaakt zodat je meegenomen kan worden in het onderzoek, en daarbij via sms op de hoogte te worden gehouden. Via deze weg kunnen we geen ticket voor je aanmaken.


Heb je ons al gebeld @nickhoge? Het is in onderzoek bij de technische dienst, samen met de leveranciers. Als je belt kan er een ticket worden aangemaakt zodat je meegenomen kan worden in het onderzoek, en daarbij via sms op de hoogte te worden gehouden. Via deze weg kunnen we geen ticket voor je aanmaken.

Yes! Gisteren even gebeld dus als het goed is ben ik ook toegevoegd. Ik probeer dit probleem op zoveel mogelijk plekken aan te kaarten zodat de omvang wat zichtbaarder wordt. Al minstens een maand lang erg vervelend gedoe, dit begint wel echt belachelijk te worden en ik begin tevens het vertrouwen te verliezen in een oplossing nu ik heb gehoord dat men al zo lang bezig is met een oplossing zonder succes…

Aan de telefoon werd mij over eventueel overstappen gezegd "dat zou kunnen als u geen lopend abonnement meer heeft", nou ik mag hopen dat daar niet moeilijk over gedaan wordt zodra ik de knoop doorhak. Als jullie de diensten die ik afneem niet goed werkend aan kunnen bieden moet ik toch boetevrij van mijn abonnement af kunnen, of is dat heel raar gedacht?


Door het ticket zal je daar verder in meegenomen worden inderdaad, goed dat dat al gedaan is. Wat betreft het contract, daar kan ik niets over zeggen. Wij gaan niet over de contracten, dus daar kunnen wij geen beslissingen/uitspraken over doen.


Geachte KPN,

Ik heb al geruime tijd een niet goed werkende telefoonverbinding; het internet valt continu weg. De geboden oplossingen zijn tijdelijk van aard en werken slechts korte tijd. Mijn eerste telefonische melding hierover was op 7 juni 2024.

Tijdens dit gesprek werd er een melding gemaakt van mijn probleem en werd er een nieuwe simkaart opgestuurd. Daarnaast werd aangegeven dat ik mijn contacten kon verlengen en dat ik nog op een oud en duur thuiscontract zit. Na enkele weken wachten zonder verdere communicatie, heb ik meerdere keren gebeld om te informeren naar de status en wanneer het probleem opgelost zou worden. Een niet werkende telefoon is immers zeer hinderlijk.

Na herhaaldelijk bellen kreeg ik te horen dat er nog geen melding bij de technische dienst was ingeschoten. Ik heb meerdere keren gebeld, waarom zijn de andere medewerkers hier niet achter gekomen?

Op 18 juli 2024 ontving ik de volgende sms:
"Beste klant, je gaf aan dat je problemen ervaart met je mobiele diensten of mobiele telefoon. We onderzoeken nu wat de oorzaak hiervan is. Door drukte kan het langer dan 2 weken duren voordat je antwoord van ons krijgt. Sorry hiervoor. Groet, KPN."

Beste KPN, ik wacht nu al 47 dagen op een passende oplossing. Is er al iets bekend over de voortgang? Hoe lang gaat dit nog duren?

Daarnaast wil ik aangeven dat ik twee jaar geleden vergelijkbare problemen had met een iPhone 11. Dit patroon begint erg frustrerend te worden.

Aan alle forumleden die dit probleem ook ervaren, is het een idee om collectief naar de geschillencommissie te gaan? Wat zijn onze rechten en plichten? 

Met vriendelijke groet,

Rico


Beste KPN, ik wacht nu al 47 dagen op een passende oplossing. Is er al iets bekend over de voortgang? Hoe lang gaat dit nog duren?

Er is nog niet meer bekend. Je wordt nu op de hoogte gehouden via sms, dus als er nieuws is krijg je het direct via die weg. Je zult het sneller via sms krijgen, dan dat wij het hier kunnen delen. Volg de updates per sms dus, iets anders kunnen wij via deze weg ook niet.


Na installatie iOS 17.5.1 heb ik geen mobiel netwerk meer en kan ik niet meer bellen. Via de helpdesk van Apple hebben we alle probleemoplossingen doorlopen, maar deze werken niet. Daarnaast heb ik al langere tijd problemen met het bereik. Onderweg loopt mijn iPhone vast, schiet in de SOS-stand en raakt oververhit. Dan is de telefoon niet bruikbaar en moet ik wachten tot de batterij leeggelopen is. Lijkt (ook mening Apple helpdesk) hardware probleem te zijn. Hoe kan ik dit oplossen en valt dit binnen garantie?

Ik heb precies hetzelfde en wordt vanwege netwerk problemen voor abonnement gecompenseerd door Budget Mobiel, maar inmiddels is mijn Iphone 11 van 4 jaar oud gecrashed met een foutmelding in mobiel netwerk. 


Dit probleem speelt nog steeds.

Ik heb een iphone 11 met software update 17.5.1

Heb op dit moment nergens stabiel 4g. 

Airplane mode aan/uit dan werkt het nog geen 5minuten.

Ik lees dat dit al een maand speelt en er nog steeds geen oplossing is vanuit KPN. 


Ook het updaten naar een beta versie van iOS werkt niet. Hebben wij met één van de twee problematische telefoons geprobeerd. 
 

KPN is aan zet om een antwoord te geven.


Ik denk dat we met heel veel mensen samen een front moeten vormen en naar een geschillencommissie gaan. Per persoon heeft geen zin… 


Ik denk dat we met heel veel mensen samen een front moeten vormen en naar een geschillencommissie gaan. Per persoon heeft geen zin… 

Ik zeg doen 


We worden echt totaal niet serieus genomen door kpn! Tegenwoordig wordt alles met een mobile gedaan! Ik heb gevraagd  voor een tijdelijke 4g router maar dat was ook niet mogelijk ze laten je gewoon zitten! En als je vraagt of er al iets bekend is dan krijg je allen maar het zelfde antwoord u hoor wel als er iets bekend is als je belt u kunt beter niet bellen u krijg een sms bericht als smeer weten kom op man doe ff je ogen open de directeur Joost Farwerck heeft waarschijnlijk gewoon internet op zijn mobile ik wil graag dat intern geëscaleerd wordt en de allerhoogste prio krijgt bij kpn want heeft nu wel lang genoeg geduurd 


Ik denk niet dat hij op een iPhone 11/12 loopt te pingelen, haha. Die heeft nergens last van en krijgt dadelijk gewoon weer een bonus. Waarschijnlijk onbewust van de hele problematiek, tenzij het straks echt een keer op Radar of het NOS nieuws komt.


Dat is ook nog een idee om kassa of rader in te schakelen. Iemand tips om in contact te komen dit te regelen? 


Dat is ook nog een idee om kassa of rader in te schakelen. Iemand tips om in contact te komen dit te regelen? 

Voor AVROTROS radar:

https://radar.avrotros.nl/pagina/neem-contact-op-met-de-tv-redactie-60020

Voor BNNVARA kassa:

https://www.bnnvara.nl/kassa/over-kassa

Het NOS journaal 

https://over.nos.nl/faq/ik-heb-een-tip-voor-de-redactie-van-de-nos-hoe-kan-ik-die-doorgeven/

RTL:

Programma      Mailadres
RTL Nieuws      rtlnieuws@rtl.nl
RTL Z                rtl@rtl.nl
RTL Boulevard rtlboulevard@bluecircle.nl
Editie NL           editienl@rtl.nl

SBS:

https://www.hartvannederland.nl/tip-de-redactie

Succes!


Ik heb geen iPhone maar een Samsung en zo zijn er ook andere samsung gebruikers die precies hier last van hebben. Bij mij nu al 4 weken en ben het echt zat! Zelfs bellen en gebeld worden is een probleem omdat het netwerk dan ineens eruit ligt en die moet ik dan handmatig aanzetten. Gesprekken worden ineens beëindigd. Geen internet meer. Thuis kan ik nog op wifi maar buiten is het een probleem omdat ik dan nergens bij kan. 

Ticket is al aangemaakt maar tot nu toe niks gehoord. 


Zelfde probleem, is er inderdaad niet collectief iets aan te doen om er meer druk op te zetten?
In mijn optiek wordt hier niet geleverd waar voor betaald wordt. Ook lijkt mij dat een normale SLA allang verstreken is.

Ik ga zelf zo nogmaals met KPN bellen en een klacht indienen en dan een bij het ACM. (https://www.consuwijzer.nl/doe-een-melding-over-uw-rechten-als-consument)

Dit kan echt niet zo lang duren zonder enig respons.

 


Het is een lastig probleem en de technische dienst is daar nog steeds mee bezig, Meer informatie dan dat is er op dit moment nog niet. Het enige wat we kunnen zeggen is bel om ene ticket aan te laten maken. Heb je (al) een ticket? Dan zal de technische dienst je via die weg op de hoogte houden.


@Jasper van KPN, Klopt het dat het uitzetten van 5G een work-around voor de iPhone 12 (Pro) zou kunnen zijn?

In dit bericht wordt dat aangegeven.


Dat durf ik niet te zeggen, ik heb meer van dat soort dingen gelezen, vliegtuigstand gebruiken is vaker genoemd bijvoorbeeld. Maar allemaal bleken het tijdelijke oplossingen te zijn. Wij willen natuurlijk een blijvende oplossing.


Dat is ook nog een idee om kassa of rader in te schakelen. Iemand tips om in contact te komen dit te regelen? 

Voor AVROTROS radar:

https://radar.avrotros.nl/pagina/neem-contact-op-met-de-tv-redactie-60020

Voor BNNVARA kassa:

https://www.bnnvara.nl/kassa/over-kassa

Het NOS journaal 

https://over.nos.nl/faq/ik-heb-een-tip-voor-de-redactie-van-de-nos-hoe-kan-ik-die-doorgeven/

RTL:

Programma      Mailadres
RTL Nieuws      rtlnieuws@rtl.nl
RTL Z                rtl@rtl.nl
RTL Boulevard rtlboulevard@bluecircle.nl
Editie NL           editienl@rtl.nl

SBS:

https://www.hartvannederland.nl/tip-de-redactie

Succes!

 

Dank je wel voor de email adressen. Ik heb net maar alle adressen een email verstuurd. 

Misschien dat iedereen die er last van heeft dat ook kan doen zodat ze zien hoe erg dit probleem nu is. Ik ben zelf een Samsung gebruiker maar ervaar dezelfde klachten


@nickhoge, Werkt jouw iPhone 12 Pro nog steeds goed sinds je 5G op jouw iPhone 12 Pro hebt uitgezet? Hoe lang ervaar je al geen problemen meer?


@nickhoge, Werkt jouw iPhone 12 Pro nog steeds goed sinds je 5G op jouw iPhone 12 Pro hebt uitgezet? Hoe lang ervaar je al geen problemen meer?

Hij werkt al sinds vrijdagmiddag zonder problemen.

Ik heb al eerder een periode van 2 dagen geen problemen gehad, daarna kwam het weer terug. Dus dat het nu sinds vrijdag goed werkt is zeker geen garantie voor een voorlopige oplossing maar het is het proberen waard om de telefoon te forceren 4G te gebruiken...


Zelfde probleem, is er inderdaad niet collectief iets aan te doen om er meer druk op te zetten?
In mijn optiek wordt hier niet geleverd waar voor betaald wordt. Ook lijkt mij dat een normale SLA allang verstreken is.

Ik ga zelf zo nogmaals met KPN bellen en een klacht indienen en dan een bij het ACM. (https://www.consuwijzer.nl/doe-een-melding-over-uw-rechten-als-consument)

Dit kan echt niet zo lang duren zonder enig respons.

 

Ik heb ook een klacht ingediend bij het ACM en alle email adressen die hierboven door iemand is geplaatst. 

Ben benieuwd wat kpn zegt als je straks belt, want ik kreeg vorige week weer hetzelfde riedeltje te horen dat het afwachten is.


Rtl heeft al een artikel.
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5460271/kpn-storing-mobiel-internet-4g-5g-apple-iphone-11-iphone-12-samsung
 


@nickhoge, Werkt jouw iPhone 12 Pro nog steeds goed sinds je 5G op jouw iPhone 12 Pro hebt uitgezet? Hoe lang ervaar je al geen problemen meer?

Hij werkt al sinds vrijdagmiddag zonder problemen.

Ik heb al eerder een periode van 2 dagen geen problemen gehad, daarna kwam het weer terug. Dus dat het nu sinds vrijdag goed werkt is zeker geen garantie voor een voorlopige oplossing maar het is het proberen waard om de telefoon te forceren 4G te gebruiken...

Ik ben benieuwd of het probleem direct weer terugkomt als je 5G weer aanzet op jouw iPhone 12 Pro.


Reageer