Skip to main content

Na installatie iOS 17.5.1 heb ik geen mobiel netwerk meer en kan ik niet meer bellen. Via de helpdesk van Apple hebben we alle probleemoplossingen doorlopen, maar deze werken niet. Daarnaast heb ik al langere tijd problemen met het bereik. Onderweg loopt mijn iPhone vast, schiet in de SOS-stand en raakt oververhit. Dan is de telefoon niet bruikbaar en moet ik wachten tot de batterij leeggelopen is. Lijkt (ook mening Apple helpdesk) hardware probleem te zijn. Hoe kan ik dit oplossen en valt dit binnen garantie?

Op Tweakers is er ook een bericht met reacties. Ook een boel klanten die problemen ervaren…

https://tweakers.net/nieuws/224094/kpn-klanten-met-iphone-11-of-12-melden-sinds-begin-juni-4g-of-5g-storing.html


@nickhoge, Werkt jouw iPhone 12 Pro nog steeds goed sinds je 5G op jouw iPhone 12 Pro hebt uitgezet? Hoe lang ervaar je al geen problemen meer?

Hij werkt al sinds vrijdagmiddag zonder problemen.

Ik heb al eerder een periode van 2 dagen geen problemen gehad, daarna kwam het weer terug. Dus dat het nu sinds vrijdag goed werkt is zeker geen garantie voor een voorlopige oplossing maar het is het proberen waard om de telefoon te forceren 4G te gebruiken...

Ik ben benieuwd of het probleem direct weer terugkomt als je 5G weer aanzet op jouw iPhone 12 Pro.

Klinkt als een goede test voor iemand van de TD ;)


Ik kan bevestigen dat uitschakelen van 5G op een iphone 12 werkt. Probleem is dan meteen weg.


Ik kan bevestigen dat uitschakelen van 5G op een iphone 12 werkt. Probleem is dan meteen weg.

En sinds wanneer ervoer jij problemen met jouw iPhone 12, sinds eind juli of al sinds eerder?


Lastig te zeggen want in het begin dacht ik dat het was doordat ik hem had laten vallen. Ik denk wel echt al een tijdje maar kan het niet met zekerheid zeggen. Zeker voor eind juli dat wel heb ik het idee.


Lastig te zeggen want in het begin dacht ik dat het was doordat ik hem had laten vallen. Ik denk wel echt al een tijdje maar kan het niet met zekerheid zeggen. Zeker voor eind juli dat wel heb ik het idee.

De reden van mijn vraag was omdat KPN op 28 juli de nieuwe 5G frequentie voor snellere 5G aangezet heeft. 


Het zou zomaar kunnen dat het wel die datum was. Wellicht zijn er andere personen die dit kunnen bevestigen. Maar mobiel netwerk zetten op alleen 4g was voor mij de oplossing en waren de problemen direct opgelost.


Wat een ellende zeg!Ik ontving een sms met een mogelijke oplossing en heb die geïnstalleerd, maar nu heb ik helemaal geen mobiel internet meer! 😅 Ik heb van alles geprobeerd: opnieuw opstarten, instellingen checken, maar niets lijkt te helpen.


We wachten maar weer af 😩 nieuwe melding gemaakt bij klantenservice 

Wat een ellende zeg!Ik ontving een sms met een mogelijke oplossing en heb die geïnstalleerd, maar nu heb ik helemaal geen mobiel internet meer! 😅 Ik heb van alles geprobeerd: opnieuw opstarten, instellingen checken, maar niets lijkt te helpen.

 


Ik kan bevestigen dat uitschakelen van 5G op een iphone 12 werkt. Probleem is dan meteen weg.

 


Hier nu ook met alleen 4G aan in de settings dezelfde problemen, dus nog steeds niet opgelost… Het vreemde is, het was even weg maar is er gewoon weer net zo erg als voorheen.


Ik heb nog steeds hetzelfde probleem: geen 4g op mijn iphone 11. 
KPN heeft naar mijn weten nog steeds geen oplossing..


Het enige wat wij op de community hierover kunnen zeggen is zorg dat je een ticket hebt bij de technische dienst. Heb je die nog niet? Bel ons op 0800-0402 zodat die aangemaakt kan worden. Dat is hoe je meer te weten kunt komen, wij hebben daar geen verdere informatie over.


Ik heb zojuist mijn telefoon abonnement laten vrijgeven zodat ik naar een andere provider kan. Ik heb een combi van internet, tv en mobiel en ik wil dus de combinatie (dus alles) opzeggen zodat ik naar een andere provider kan waar ik ook combi korting krijg. Dit wordt niet toegestaan wat ik best een kwalijke zaak vind. Ze willen dus alleen het telefoon abo vrijgeven omdat alleen daar de problemen mee zijn.

 

Moet ik weer een klacht in gaan dienen, waarom nou zo moeilijk doen. Al lang klant van de combinatie en dit is alles behalve chique...


Het enige wat wij op de community hierover kunnen zeggen is zorg dat je een ticket hebt bij de technische dienst. Heb je die nog niet? Bel ons op 0800-0402 zodat die aangemaakt kan worden. Dat is hoe je meer te weten kunt komen, wij hebben daar geen verdere informatie over.

@Jasper van KPN,

Hoe wordt aan de abonnee bevestigd dat er een ticket aangemaakt is bij de technische dienst?

Krijgt een abonnee een ticketnummer via mail of sms?

Kan de abonnee de status van het ticket inzien via MijnKPN?


Zodra zij het ticket oppakken sturen ze een sms. Wij hebben gevraagd of er ook een sms gestuurd kan worden bij het aanmaken ervan, maar dat is volgens mij nog niet het geval.

Het enige advies wat wij kunnen blijven geven blijft hetzelfde: bel voor een ticket als je die nog niet hebt.


Ik heb zojuist mijn telefoon abonnement laten vrijgeven zodat ik naar een andere provider kan. Ik heb een combi van internet, tv en mobiel en ik wil dus de combinatie (dus alles) opzeggen zodat ik naar een andere provider kan waar ik ook combi korting krijg. Dit wordt niet toegestaan wat ik best een kwalijke zaak vind. Ze willen dus alleen het telefoon abo vrijgeven omdat alleen daar de problemen mee zijn.

 

Moet ik weer een klacht in gaan dienen, waarom nou zo moeilijk doen. Al lang klant van de combinatie en dit is alles behalve chique...

Klacht over het vaste abonnement ga je niks mee bereiken, @nickhoge .

Mobiel en vast zijn bij álle providers aparte abonnementen. Het ‘voordeel’ is er alleen maar om je te verleiden het ander te nemen als je het een al hebt.

Tip: kies in het mobiele geval ook geen andere provider op het kpn netwerk. Grote kans dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/mobiele-telefonieinternet-netwerken-in-nederland/

NB. (kleine) voordeeltjes zijn er alleen bij deze combi's.

Ziggo i.c.m. Vodafone of Hollands Nieuwe

Odido vast i.c.m. mobiel

BudgetThuis i.c.m. Budget mobiel (kpn netwerk)

KPN vast i.c.m. mobiel abonnement, of Simyo abonnement (kpn netwerk)


Het enige advies wat wij kunnen blijven geven blijft hetzelfde: bel voor een ticket als je die nog niet hebt.

Ik snap dat dit het enige advies is dat jullie kunnen blijven geven.

Daar gaat het mij ook niet om, mij gaat het om de verbetering van de communicatie tussen KPN en haar abonnees. Bij het meerendeel van de organisaties krijg je een ticketnummer bij het openen van een ticket en kan je via een klantportal de ondernomen acties en actuele status van het ticket inzien. Tevens kan je als abonnee dan vragen stellen en beantwoorden die daarmee direct aan het ticket gekoppeld zijn.

Ik hoop dat KPN ook serieus zal overwegen om eens heel goed naar dergelijke functionaliteit te gaan kijken want de huidige manier leidt, mijns inziens terecht, tot heel veel vragen en wrevel.


Het enige advies wat wij kunnen blijven geven blijft hetzelfde: bel voor een ticket als je die nog niet hebt.

Ik snap dat dit het enige advies is dat jullie kunnen blijven geven.

Daar gaat het mij ook niet om, mij gaat het om de verbetering van de communicatie tussen KPN en haar abonnees. Bij het meerendeel van de organisaties krijg je een ticketnummer bij het openen van een ticket en kan je via een klantportal de ondernomen acties en actuele status van het ticket inzien. Tevens kan je als abonnee dan vragen stellen en beantwoorden die daarmee direct aan het ticket gekoppeld zijn.

En ook niet onbelangrijk: de klant kan zelf ook zien of het ticket - terecht of niet - gesloten is. Met het kunnen volgen en eventueel sluiten en heropenen van een ticket door de klant in bijvoorbeeld ‘Mijn kpn” wordt ook de druk op de telefonische klantenservice verminderd.  Men hoeft immers niet meer te bellen om na te vragen of er ticket is aangemaakt, wat de status is en wanneer er bericht valt te verwachten.

Ik hoop dat KPN ook serieus zal overwegen om eens heel goed naar dergelijke functionaliteit te gaan kijken want de huidige manier leidt, mijns inziens terecht, tot heel veel vragen en wrevel.

En ook tot onnodige druk en irritatie bij de telefonische klantenservice. 

De onduidelijkheid over of er daadwerkelijk een ticket is aangemaakt en de onmogelijkheid het ticketnummer op te vragen of wat de status is, leidt ook tot wantrouwen. Of kpn heeft de automatisering niet op orde, óf kpn creëert bewust onduidelijkheid en vaagheid (om het probleem zo klein mogelijk te houden), of onderschat het probleem. Of een combinatie van deze drie. 


Het is een valide vraag inderdaad, maar het past niet in dit topic. Hier gaat het over het nu is, niet of hoe het zou kunnen zijn.  Je kunt daar beter een apart topic voor aanmaken zodat we er daar met je over mee kunnen denken. Dan houden we het hier op hoe de situatie met de iPhone is.


Het is een valide vraag inderdaad, maar het past niet in dit topic. Hier gaat het over het nu is, niet of hoe het zou kunnen zijn.  Je kunt daar beter een apart topic voor aanmaken zodat we er daar met je over mee kunnen denken. Dan houden we het hier op hoe de situatie met de iPhone is.

Het aanmaken van apart topic hierover is volstrekt zinloos. Áls er in zo’n topic al een reactie van kpn komt dan zal het zijn dat er verder geen informatie beschikbaar is. Dat antwoord is in de vele topics over dit onderwerp namelijk al vaker gegeven, dus het lijkt me niet dat in een apart topic dat dan ineens anders is.

Maar, wat houdt kpn tegen, hier zélf een topic te openen om naar tips en ideeën van klanten te vragen, om dit proces te verbeteren? 


Zonder enig bericht vanuit KPN direct naar de mensen met zogenaamde aangemaakte tickets lijkt het probleem nu opgelost met de nieuwe iOS. Bij mij zijn er geen problemen meer na de installatie daarvan (iPhone 12 Pro). Ook heb ik al gelezen dat het probleem niet opgelost is bij de iPhone 11.

Over deze update heb ik trouwens zelf moeten lezen op Tweakers.net op de dag dat ik in de ochtend een Odido abonnement had aangevraagd (eigenlijk voor niets dus). Prima staaltje faalhazerij/onkunde en wat mij betreft echt een gemiste kans. Ik ga toch naar Odido vanwege de slechte afhandeling aan KPN zijde. Dit wil je niet nog een keer meemaken in de toekomst lijkt me.

Pro tip: houd voortaan je klanten op de hoogte, al helemaal als er een fix is voor het probleem. Dit is echt onnodig slecht afgehandeld en er zitten nu vast nog steeds talloze mensen te wachten op een fix die niets weten van de nieuwe iOS die het probleem fixt.


Ik heb met mijn iphone 11 nog steeds 4g problemen én ook telefonisch niet te bereiken.

heb de nieuwste ios updates.

kpn komt nog steeds niet met een oplossing


De nieuwste iOS updates helpen niet bij de iPhone 11. Enkel bij (sommige?) mensen die de iPhone 12 hebben. Maar ook lang niet voor iedereen.

Voor de iPhone 11 heeft KPN de handdoek in de ring gegooid. Als je een ticket open hebt staan, dan word je uiteindelijk door KPN gebeld. Je ontvangt vervolgens een mail en dan kan je jouw iPhone 11 opsturen. De telefoon wordt gecheckt en als hij gewoon okay is (en het dus echt aan het netwerk ligt), "krijg" je een iPhone 13. De 11 houden ze.


Ik ben dat kpn gezeik echt helemaal zat aan het worden! Nog geen 1x terug gebeld door de afdeling krijg ik 3 dagen geleden Klanteservice weer gebeld krijg ik te horen na iedere telefoon gesprek wat u doet moet u weer 2 weken wachten ivm case tijd. Meen je dit nu echt KPN SCHAAM JE DIEP! EN ZORG DAT IK NU EENS GEBELD WORDT DOOR DIE AFDELING! 
 

IK ben er nu echt helemaal klaar mee met dat gezeik iedere keer 


Reageer