Skip to main content
Antwoord

Geen mobiel netwerk na overstap naar KPN mobiel

• November 17, 2025
  • 8 reacties
  • 62 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb geen mobiel netwerk sinds mijn overstap. Heb geen fysieke simkaart ontvangen maar wel een e-sim ingesteld. 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Pedicure 

Goed dat je naar een KPN winkel bent geweest, en daar een nieuwe/vervangende fysieke simkaart mee hebt gekregen.
Ze hadden er ook voor kunnen zorgen dat je een nieuwe QR-code voor een eSIM mee had kunnen krijgen, maar ze hebben gekozen voor een fysieke simkaart.

Je zegt dat je nog steeds niet kunt bellen, maar dat je ook nog niet gebeld kunt worden.
Ik dat er technisch iets niet goed is gegaan bij het porteren van je 06-nummer van de oude provider naar KPN.

Het beste is om nu met een mobiele telefoon of vaste telefoon van een ander (van je buren, vriend/vriendin of familielid) even te bellen met de storingsdienst van KPN, de medewerker die je dan te spreken krijgt, kan dan in het systeem nagaan waar het fout gaat en of dit te maken heeft met het porteren van je 06-nummer en daarop actie ondernemen.

Het telefoonnummer is: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraag waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week direct telefonisch bereikbaar.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 17, 2025

Beste ​@Pedicure als je van de overstapservice gebruik hebt gemaakt met nummerbehoud blijft je nummer bij je oude provider actief tot het moment dat KPN het overgenomen heeft en je daar een mail/sms van hebt gehad dat je nummer nu actief is bij KPN. Je hoeft dus geen minuut zonder mobiel bereik te zitten.

Zie ook onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 17, 2025

Dankjewel ​@JanD alleen kan ik de mail met de QR code niet vinden en de 2traps verificatie krijg ik er ook niet door omdat ik geen sms kan ontvangen. Het lijkt er dus op dat ik dan maar langs een winkel  moet gaan. Zo jammer dat kpn geen whatsapp hulplijn heeft waarop je snel telefonisch geholpen kunt worden. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Pedicure 

Om snel weer bereikbaar te zijn op je vertrouwde 06-nummer, en voor een nieuwe QR-code om de eSIM te kunnen downloaden en activeren, kun je het beste een KPN Winkel bezoeken bij jouw in de buurt.

Dan loop je al bellend de winkel weer uit!
Neem wel je geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel, hier kan om worden gevraagd ter verificatie.

Het idee om de contact te kunnen hebben met de klantenservice, is zeker een goed idee.
Maar of die er daadwerkelijk gaat komen, daar is nu nog niets over bekend.
Een moderator zou jouw idee wel kunnen doorspelen, naar de betreffende afdeling.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 17, 2025

Dankjewel ​@Michel.uit.Arnhem, ik ben bij kpn geweest. Zij hebben er een fysieke simkaart ingezet. Gek genoeg krijg ik wel sms’jes binnen dus ik ben er onterecht vanuit gegaan dat mn belprobleem ook opgelost zou zijn. Niets is minder waar. Ik kan nog steeds niet bellen en gebeld worden. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Pedicure 

Goed dat je naar een KPN winkel bent geweest, en daar een nieuwe/vervangende fysieke simkaart mee hebt gekregen.
Ze hadden er ook voor kunnen zorgen dat je een nieuwe QR-code voor een eSIM mee had kunnen krijgen, maar ze hebben gekozen voor een fysieke simkaart.

Je zegt dat je nog steeds niet kunt bellen, maar dat je ook nog niet gebeld kunt worden.
Ik dat er technisch iets niet goed is gegaan bij het porteren van je 06-nummer van de oude provider naar KPN.

Het beste is om nu met een mobiele telefoon of vaste telefoon van een ander (van je buren, vriend/vriendin of familielid) even te bellen met de storingsdienst van KPN, de medewerker die je dan te spreken krijgt, kan dan in het systeem nagaan waar het fout gaat en of dit te maken heeft met het porteren van je 06-nummer en daarop actie ondernemen.

Het telefoonnummer is: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraag waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week direct telefonisch bereikbaar.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Pedicure, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Een bijzonder slecht begin zo! Ik hoop dat je mijn collega's inmiddels gesproken hebt? Dit moet goed op te lossen zijn!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 19, 2025

@Thomas van KPN in de winkel heeft een collega mij geholpen. Had te maken met het meenemen van mijn oude telefoonnummer van VF en de instellingen hiervan. Ik kan weer bellen. Het zou heel mooi zijn als klanten ook via whatsapp of een ander data kanaal alsnog kunnen bellen met KPN. Misschien een leuke voor in de ideeënbus😉 

allen dank voor het meedenken en de tips! Probleem is inmiddels verholpen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah fijn! Ik geloof dat deze wens al bekend is maar ik zal hem nog eens aankaarten. Bedankt voor je terugkoppeling! Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!