Skip to main content
Vraag

Geen mobiel netwerk van O2 in Duitsland als KPN klant

• May 5, 2026
  • 3 reacties
  • 41 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

In Duitsland, Nordhorn is geen roaming mogelijk met O2. Van ellende overgeschakeld op Vodafone.

Gemiste kans KPN dat dit probleem na al die jaren nog steeds niet is opgelost.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Fritsvl 

KPN gaat helaas niet over de dekking van de Duitse mobiele netwerken, dus KPN kan daarin helaas niets betekenen of ondernemen.
De verantwoordelijkheid ligt in dit geval volledig bij de Duitse mobiele netwerken, zoals het bij plaatsen van nieuwe zendmasten op plekken waar geen tot matig bereik is.

Het Duitse O2 valt onder het moederbedrijf Telefonica die uiteindelijk ook verantwoordelijk is over het mobiele netwerk in Duitsland.

Je kunt in Duitsland beter op het mobiele netwerk van Telekom DE of Vodafone DE zitten, omdat deze beide netwerken een goed en uitgebreid 4G en 5G mobiel netwerk hebben.
Telekom DE heeft in Duitsland het beste mobiele netwerk, net zoals KPN dat heeft in Nederland.

Dus het beste kun je dan je smartphone handmatig op het Telekom DE netwerk aanmelden, of als tweede goede optie Vodafone DE.

Van O2 is bekend dat het een minder goed mobiel netwerk heeft, die nog veel plekken heeft met geen of matig bereik, zoals in Nordhorn.

Maar KPN is absoluut niet verantwoordelijk voor de mobiele dekking van O2 in Duitsland, dat ligt 100% in handen van Telefonica het moederbedrijf van O2.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 6, 2026

Hartelijk dank voor je snelle antwoord.

In mijn geval was het geen dekkingsprobleem maar een roaming probleem. Connectie kwam niet tot stand met O2

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hartelijk dank voor je snelle antwoord.

In mijn geval was het geen dekkingsprobleem maar een roaming probleem. Connectie kwam niet tot stand met O2

Hoi ​@Fritsvl 

Dat kan een keer gebeuren, misschien was er een storing gaande op het O2 netwerk in Duistland, waardoor je als toerist je niet kon aanmelden op het O2 netwerk.

Ik adviseer je daarom ook om gebruik te maken van het Telekom DE of Vodafone DE netwerk, als je in Duitsland bent, aangezien die twee mobiele netwerken de minste problemen geven.
Je bent namelijk niet verplicht om als KPN klant, te kiezen voor het O2 netwerk!