Skip to main content

Helaas heb ik geen mobiel internet. Terwijl er wel 5G staat. Ook heb ik onbeperkt internet dus aan te weinig MB ligt het niet.. 

alle stappen die op de site staan al doorlopen. Heeft iemand nog tips ? 

Hoi @Aicha12448 

Welkom op het forum van KPN.

Dit is inderdaad vervelend voor je, je hebt wel (goed) bereik met 5G maar kunt daar eigenlijk niets mee, omdat je niet kunt internetten op je smartphone.
Dit ligt voor de rest niet aan jouw abonnement met onbeperkte data, tenzij je door het dagtegoed van 10 GB heen bent, dan kun je dat met stapjes van 2 GB verhogen.
Al krijg je om middennacht weer je nieuwe dagbundel van 10 GB.

Ik raad je daarom ook aan, om de netwerkinstellingen van jouw smartphone een keer te resetten, hiermee haal je mogelijke fouten eruit, en laat je smartphone de juiste er weer voor terug.
Hiermee los je vaak de meeste problemen op.
 

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Laat even weten, of hiermee het probleem voor jouw is opgelost.


Hoi @Aicha12448 

Welkom op het forum van KPN.

Dit is inderdaad vervelend voor je, je hebt wel (goed) bereik met 5G maar kunt daar eigenlijk niets mee, omdat je niet kunt internetten op je smartphone.
Dit ligt voor de rest niet aan jouw abonnement met onbeperkte data, tenzij je door het dagtegoed van 10 GB heen bent, dan kun je dat met stapjes van 2 GB verhogen.
Al krijg je om middennacht weer je nieuwe dagbundel van 10 GB.

Ik raad je daarom ook aan, om de netwerkinstellingen van jouw smartphone een keer te resetten, hiermee haal je mogelijke fouten eruit, en laat je smartphone de juiste er weer voor terug.
Hiermee los je vaak de meeste problemen op.
 

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel fapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Laat even weten, of hiermee het probleem voor jouw is opgelost.

Bedankt voor je reactie, 

 

dit heb ik Meerdere keren gedaan en hij blijft het niet doen 😭


Hoi @Aicha12448 

Dit is vervelend.

Sinds wanneer heb je dit probleem?
Heb je dat alleen thuis of ook op andere locaties?
Hoeveel streepjes bereik van 5G heb je momenteel?
Heb je toevallig een postcode (geen huisnummer) voor mij, zodat ik wat verder voor je kan kijken op woonplaats niveau?


Vandaag heb ik een nieuw nummer aangevraagd en denk dat het probleem toen is begonnen. Het nieuwe nummer is er trouwens nog niet doorheen. Heb meerdere malen met kpn gebeld maar die zeiden een nood notitie te maken en dat was het. 
storingen heb ik al gecheckt dat is het ook niet 


Hoi @Aicha12448 

Ik denk dat er iets niet goed is gegaan bij het wijzigen van je 06-nummer, aangezien het wijzigen van een 06-nummer binnen 15 minuten is doorgevoerd in het systeem van KPN.
Ik zelf heb ook een keer mijn 06-nummer laten wijzigen (in een KPN winkel), maar ging daarna al bellend met mijn nieuwe 06-nummer de winkel weer uit.

Ik adviseer je daarom even de storingsdienst van KPN te bellen, met een vaste telefoon of een mobiele telefoon van iemand anders, naar het gratis telefoonnummer 0800-0402
De storingsdienst (technische dienst) van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen in de week direct bereikbaar bij storingen of problemen.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker in verband met een storing en je wordt doorverbonden met een medewerker van dienst.

Die kan direct voor je nagaan, waar het nu fout gaat bij het wijzigen van je 06-nummer, en dat hopelijk ook gelijk voor je oplossen.


Hij zegt dat er geen medewerkers beschikbaar zijn.. bedankt voor je antwoorden ieder geval


Hij zegt dat er geen medewerkers beschikbaar zijn.. bedankt voor je antwoorden ieder geval

Hoi @Aicha12448 

Dat is vreemd dat je dat te horen kreeg, aangezien er altijd medewerkers van de storingsdienst (technische dienst) aan de telefoon zitten.

Je kunt ook gewoon inspreken: Ik heb een storing dan gaat het sowieso goed.

Mocht je vanmiddag (oudjaarsdag) nog even tijd hebben, ga dan even langs bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt, de meeste zijn geopend tot 17:00 uur (zondagopenstelling).
Daar kunnen ze ook kijken in het systeem van KPN, vergeet dan niet om een geldige legitimatie bewijs mee te nemen, want daar wordt om gevraagd.

Zou mooi zijn, als het probleem voor nieuwjaarsdag voor jouw zou zijn opgelost!


Hallo @Aicha12448, wat vervelend zeg! Ik ben het in dit geval wel met @Michel.uit.Arnhem eens. Je kunt hiervoor het beste met ons bellen. Is dat inmiddels al gelukt?


Nee niemand weet wat te doen. Ga straks maar langs de winkel 


Nee niemand weet wat te doen. Ga straks maar langs de winkel 

 

Hoi @Aicha12448 

Dat is niet helemaal waar wat je nu zegt, ik heb je tenslotte geholpen met twee goede adviezen, waarvan je er één vanmiddag gaat uitvoeren, namelijk langs een KPN winkel gaan.
Daar kunnen ze je helpen met jouw probleem, en ook meekijken wat via het forum niet kan.
Een probleem lost zich tenslotte niet vanzelf op.

Ik hoop daarom ook, dat je vanmiddag tevreden de KPN winkel zult verlaten.
Laat nog even weten in jouw topic, hoe dat is afgelopen.
 


Nee zo bedoelde ik het niet Michel, bedoel meer dat ik vast loop en er verder niemand is die weet wat we nog meer kunnen proberen 


Nee zo bedoelde ik het niet Michel, bedoel meer dat ik vast loop en er verder niemand is die weet wat we nog meer kunnen proberen 

Hoi @Aicha12448 

Duidelijke uitleg, snap je gedachtengang nu volledig.
Ik hoop van harte dat de medewerker in de KPN winkel jouw goed gaat helpen, en zorg gaat dragen dat het probleem voor je wordt opgelost.


Nou je raad het nooit ik was onderweg naar de winkel en hij deed het opeens weer. Bleek dat nu het nieuwe nummer ook er toch door was gekomen. 


Hoi @Aicha12448 

Dit had ik uiteraard nooit geraden, maar vindt het uiteraard wel super fijn voor je.
Alleen jammer, dat je daarvoor een stukje moest rijden met je auto.

Maar goed, je kunt weer naar hartelust bellen en internetten op je nieuwe 06-nummer!!