Skip to main content

Het lukt niet om een mobiele internet verbinding te krijgen bij 1 van mijn abonnementen. Er is nu 2x een nieuwe simkaart toegestuurd maar dit werkt niet. Na telefonisch contact met de klanten service kreeg is de 2e simkaart opgestuurd. Volgens de medewerker was er niets geblokkeerd. Bij deze sim kaart heb ik deze geactiveerd en eerst in een toestel gedaan waarvan ik zeker ben dat deze goed een 5G verbinding had. Ook dan werkte het niet. Het lijkt erop dat KPN dit blokkeert. Ook als ik de instellingen voor de APN wilde bekijken kreeg ik een melding: Instellingen naam toegangspunten niet beschikbaar voor deze gebruiker.Instellingen naam toegangspunten niet beschikbaar voor deze gebruiker. Ook SMS-en lukt niet. Dan krijg ik foutmelding code 50. De nieuwe sim is direct in een goed werkend toestel gegaan.

Hoi @D Smit 

Welkom op het forum van KPN.

Ik adviseer je om even langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt te gaan, daar kan een KPN medewerker met je meekijken en zorg dragen dat alles weer gaat werken.
Mocht het aan de simkaart liggen, dan kan de medewerker dat direct vervangen voor een nieuwe simkaart, mocht jouw smartphone ook de E-sim ondersteunen dan zou je ook daar voor kunnen kiezen.

De meeste KPN Winkels zijn ook op de zondagmiddag gewoon open, dus je hoeft niet perse te wachten tot morgen (maandag).
De openingstijden van het filiaal waar je voorkeur naar uit gaat, kun je vinden als je klikt op de link die ik bovenaan heb toegevoegd.

Laat even weten, of alles uiteindelijk is goed gekomen.


Ik ben langs de winkel geweest en daar bleek dus dat de SMS en de data was uitgeschakeld. Nadat de medewerker deze weer had geactiveerd was het probleem direct verholpen. Toch vreemd dat de medewerker van de helpdesk dit niet gezien heeft. Maar het probleem is nu opgelost.


Hoi @D Smit 

Ah, daar lag het dus aan.
De functies SMS en mobiele data waren op jouw aansluiting dus uitgeschakeld.
Dit hadden ze ook op de telefonisch klantenservice kunnen concluderen, daarin ben ik het zeker met je eens, maar desbetreffende medewerker had duidelijk niet verder gekeken in het systeem.

Gelukkig trof je nu een goede medewerker in de KPN winkel, die het probleem voor je heeft opgelost, en dat is het allerbelangrijkste in het verhaal.
Fijn om te horen!!


Ha @D Smit, welkom! Wat fijn dat het met de tip van Michel, om even bij de KPN winkel langs te gaan, gelukt is! Mijn collega's van 0800-0402 hadden dit ook voor je in orde moeten kunnen maken. Zij kunnen gemakkelijk een blokkade verwijderen. Excuses dat dit zo lang heeft moeten duren! 


@Marcia van KPN het probleem is opgelost. Geen probleem dus. Mocht het nog eens gebeuren kan ik altijd verder vragen nu ik weet wat het probleem was. Dan kunnen ze er specifiek naar kijken.