Skip to main content

Hallo daar,

 

sinds ik Frankrijk binnen ben gereden afgelopen zondag heb ik geen netwerk (niet bellen, sms’je geen internet) 

heb alle trucjes al geprobeerd (vliegtuig stand, roaming aan/uit, netwerk veranderen, netwerk instellingen (portalmmm.nl/internet) op Frans netwerk geprobeerd…en na elke wijziging telefoon uit en weer aangezet….simkaart eruit gehaald ook al gedaan! Met slecht weer is een telefoon wel handig op vakantie met een klein kind erbij….(voor een luisterboek of filmpje of het zoeken naar leuke indoor activiteiten) 

 

zit nu overigens even kort op wifi!

 

wie heeft de gouden tip? Tis echt helemaal ruk zo! 

Zie onderstaande link voor info waar je misschien iets aan hebt @Frankrijk geen bereik :

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm


Als het haast heeft raad ik je aan om vanaf een werkende aansluiting te bellen met: 

+316 1200 1200

Waarschijnlijk moet je aansluiting even door de medewerker gereset worden.

En anders raad ik je aan om jouw persoonlijke gegevens in je forumprofiel te plaatsen, waarna een moderator jouw topic kan oppakken op volgorde van binnenkomst.


Het trukje van simcard eruit en weer indoen al gedaan


Het trukje van simcard eruit en weer indoen al gedaan

Dat heeft de topic starter inmiddels al geprobeerd, maar helaas: 

"Heb alle trucjes al geprobeerd (vliegtuig stand, roaming aan/uit, netwerk veranderen, netwerk instellingen (portalmmm.nl/internet) op Frans netwerk geprobeerd…en na elke wijziging telefoon uit en weer aangezet….simkaart eruit gehaald ook al gedaan!"


Hallo @Frankrijk geen bereik, balen dat jouw mobiel in Frankrijk niet werkt! Ik begrijp dat het stappenplan op de website geen oplossing geeft. In dat geval raad ik je inderdaad aan om telefonisch contact met ons op te nemen via +31612001200. Mijn collega's kunnen de netwerkinstellingen controleren en eventueel de technische dienst aansturen als jullie er samen niet uit komen.


Dank allemaal voor het meedenken! 
helaas is het nog steeds niet gelukt! 
heb via iemand contact opgenomen met het telnummer wat hierboven is benoemd maar wordt steeds weer terug verwezen naar dezelfde tips…een rest op afstand was blijkbaar ook niet mogelijk! Erg teleurstellend….ook wel weer een  bewijs hoe afhankelijk zijn geworden van een mobiel…zeker met het vinden van routes…uitzoeken van allerlei activiteiten in de buurt (vooral bij slecht weer) ….vertalingen (ik spreek geen Frans helaas) 

wellicht komt er nog een gouden tip….


Heb je toevallig een ander toestel bij de hand? Zo ja, dan wil ik je vragen om een zogenaamde kruistest uit te voeren. Hierbij stop je jouw simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in jouw toestel. Werkt jouw simkaart wel in een ander toestel? Dan ligt het waarschijnlijk aan jouw toestel. Werkt jouw simkaart ook in een ander toestel niet? Dan ligt het waarschijnlijk aan de simkaart. 

In het laatste geval zouden we normaal gesproken een nieuwe simkaart sturen. Maar daar heb je nu niets aan. Een simkaart wordt namelijk verstuurd naar jouw thuis adres en kan niet naar jouw vakantieadres verstuurd worden.

Hoe lang ben je nog in Frankrijk? Als je er nog een tijdje bent, dan is het denk ik toch goed om als het aan jouw simkaart ligt, om toch weer even te bellen met het bovenstaande nummer. Ik denk namelijk dat de technische dienst zich er dan het beste over kan buigen.


Reageer