Skip to main content

Heb een soortgelijk probleem. Heb gebeld en die mevrouw heeft mijn nieuwe (kpn) simkaart geactiveerd.

Na opnieuw opstarten en 0000 geeft hij echter nog steeds: geen netwerk.

Het gaat hier om een oud toestelletje; een Samsung SGH C270 (gprs dualband) voor noodgebruik.

De oude simkaart is verlopen (enkele jaren) en ik dacht dus met een nieuw prepaid-simkaartje het toestel weer te laten werken. Helaas. Mijn nieuwe simkaart is **************** en geactiveerd volgens de telefoniste.

Dan zou het aan het toestel moeten liggen volgens die mevrouw.

Doe ik de oude simkaart erin dan geeft hij aan dat er alleen SOS mee gebeld kan worden dus dan ligt het volgens mij niet aan het toestel. ( hij kan dan blijkbaar toch op het net?)

Het oude nummer was van Telfort: 06 ********maar dat zal inmiddels wel vergeven zijn.

Ik kan dit nummer zelf ook niet meer bellen maar het nieuwe nummer van mijn nieuwe simkaart dus ook niet.

Daarom heb ik die nieuwe kaart gekocht met nieuw nummer.

Kan het misschien zijn dat (vroeger rond 2000?) de simkaarten niet onderling uitwisselbaar waren.  Matchte Telfort wel met KPN? (compatibel?)

Ik hoop dat we het toestelletje toch weer aan de gang kunnen krijgen. Hij ziet uit als nieuw en is voor mij als 77 jarige lekker makkelijk.

Wie helpt mij?

Bij voorkeur reageren op mijn mailadres, heb op het forum nogal eens inlogproblemen.

bij voorbaat dank voor reactie.

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic en gegevens verborgen ivm privacy. . 
 

Dag @mschoemans! Welkom terug hier. Het kan zijn dat er een simlock op het toestel zit. Het toestel werkt dan alleen met de simkaart van de originele provider. Om de telefoon simlock-vrij te maken, heb je een unlock-code nodig. Die geven wij al jaren niet meer uit, want het is niet meer van deze tijd. 

Kun je eens controleren of de simkaart wel werkt in een ander toestel? Dan weten we ofdat het aan het toestel ligt. Mocht het door de simlock komen, dan kun je altijd informeren bij een lokale telefoonwinkel. Wellicht kunnen zij helpen met het verwijderen van de simlock. 

Wat betreft de gegevens; Ik heb het simkaartnummer proberen te achterhalen. Dit is niet gelukt. Ik vermoed dat er een typefoutje in zit. Kun je het simkaartnummer nogmaals doorgeven? Als je weet welk 06-nummer erbij hoort, dan is dat fijn! Je mag i.v.m. privacy, zowel het simkaartnummer als het 06-nummer toevoegen aan je profiel. Je mag het simkaartnummer toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

 


Beste Lisa, 

Bedankt voor de moeite die u gedaan heeft.

**************

Ben er al mee bij een kpn winkel geweest om te unlocken; doen wij niet! Toen naar Vodafone; kunnen we niet en daar met  een oude Nokia met prepaid kaartje (€5) de deur uit gegaan.

Helaas bedieningsmatig een onding en kan niet tippen aan die mooie Samsung c270 met duidelijke verlichte toetsen. Dus met bovenstaande gegevens.

Volgens internet moet hij toch te unlocken zijn maar het lukt mij niet.

Graag wil ik hem opsturen naar Telfort/Kpn als dat iets oplevert en heb daar best iets voor over. Dit toestel heb ik rond 2001 nog voor mijn inmiddels overleden moeder gekocht. En zij kon er mee werken! 

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet