Skip to main content

Ik heb het zelfde probleem, sinds zaterdag 13-01.

 

Alles geprobeerd, harde restart. 
netwerk instellingen opnieuw hersteld.

terug gezet naar reservekopie.

 

appel support heeft aan eventueel nog een volledige reset. ( gehele tel wissen)

 

is het bij jou nog gelukt?

en waarmee 

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ik heb sinds afgelopen week hetzelfde probleem. Betreft IPhone 12. Meerdere keren toestel uit en aan. Heel af en toe heel even internet en dan is het weer weg.

verneem graag wat de oplossing is.

 


Ik heb sinds afgelopen week hetzelfde probleem. Betreft IPhone 12. Meerdere keren toestel uit en aan. Heel af en toe heel even internet en dan is het weer weg.

verneem graag wat de oplossing is.

 

Heeft u ook geen sms en bel ( mobiel netwerk) 


@Peeters84 Bellen kan wel.


Bij mij had ik geen mobiel netwerk. Op WiFi deed alles het. Dit kwam overigens net als bij een andere forum post nadat de telefoon een software update in de nacht had gedaan. 

De Apple iPhone 12 mini gaf alleen aan dat er een update voor nodig was bij algemeen instellingen en dan mobiel netwerk. 
voor meer info doorverwezen naar Apple. 
van alles met Apple support geprobeerd, laatste optie was een totale reset. Maar bij het opnieuw instellen kwam ik niet verder… je raadt het al geen verbinding met een netwerk… omdat er een update nodig is.

vandaag de telefoon maar ingeleverd bij KPN onder garantie hopelijk gerepareerd snel. 


@Peeters84 gisteren ook een harde reset gedaan. Het gekke is whatsapp en TikTok etc werkt wel op het netwerk maar Safari, telebankieren niet.

ben erg benieuwd wat er dan gerepareerd moet worden. Met de telefoon is niets geks gedaan. Behalve dat ik vorige week pas gebruik ben gaan maken van 5g. Maar als ik terugzet op 4g blijven de problemen hetzelfde.


Hi @Peeters84 en welkom op het forum! Super dat je toestel nu voor reparatie op is gestuurd. Hopelijk heb je hem snel weer terug en werkt alles dan wel. Houd je me op de hoogte? 

@Marjo109 Als ik je laatste bericht goed lees, dan werken alle apps en het internetten wel als het toestel met een 5G netwerk verbinding maakt, of werken deze apps ook niet op 5G? Heeft de harde reset inmiddels geholpen om het ook bij 4G aan de praat te krijgen? Controleer ook hoe je bereik is op het moment dat je deze apps opent. Als je bereik niet goed is op de locatie waar je bent is de kans groot dat niet alle apps even goed laden. 


@Sanne_M nee niet alle apps. Het probleem is volgens mij ontstaan op het moment dat ik gebruik ging maken van 5g. Voorheen maakte ik alleen gebruik van 4g. In eerste instantie ging dat goed. Later niet meer. Nu weer terug naar 4g blijf ik geen netwerk hebben. Bellen en appen gaat wel. Surfen op internet, telebankieren en navigatie via kaarten of Google Maps kan ook niet meer. En dat is erg vervelend. Heel af en toe werkt het eventjes. 
voorheen nooit geen problemen gehad, zelfs niet in het buitenland.


Hmm, ook de harde reset heeft hier dus niet bij geholpen? 

Zo niet, zou je dan het stappenplan voor 4G bellen activeren eens willen doorlopen en kijken of dit aan staat? Zo ja, zet het dan uit. Mocht het al uit staan, zet het dan aan. Hoe gaat het dan? 


De optie VolTe heb ik niet. 

 


Dan gaat dat lastig lukken. Is er toevallig een update van de software van je toestel die nog uitgevoerd moet worden? 


Nee de software is up to date 😊


Dan zit dat in elk geval goed. 😄 Op afstand ben ik dan door mijn opties heen, dus zou jij ook met je toestel naar een KPN winkel willen gaan? Mijn collega's daar kunnen het toestel dan met je doornemen, en wellicht weten zij een aantal instellingen waarmee het al opgelost is. 

Zo niet, dan kunnen ze in overleg het toestel ook opsturen ter reparatie, mocht dat nodig zijn. Hopelijk werkt hij dan snel weer naar behoren. Laat je het hier weten als de oplossing gevonden is, of als je nog ergens vragen over hebt?  


Mijn telefoon is opgestuurd, en wat er gedaan is geen idee.

maar hij werkt weer. 
toen de telefoon terug kwam vindt hij direct weer mijn mobiel netwerk. Het constant zoeken naar netwerk gebeurde niet meer. 
 

 


Fijn dat het opgelost is @Peeters84 en bedankt voor het terugkoppelen! 


Begin van het jaar dit probleem ook gehad met een update, telefoon destijds naar kpn geweest. En deed het weer. Opmerking van monteur niks aan de hand…

 

vandaag na een update weer totaal geen mobiel netwerk. ( iOS 16.5 )
Melding bij mobiel netwerk, “er is een update vereist om mobiele data te gebruiken op deze iPhone” 

betreft  hier ook een 12 mini 128GB 

alle mogelijke oplossingen weer geprobeerd.

 

@Kpn graag oplossing. 
lijkt erg op een probleem in deze telefoon.

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Hoi @Peeters84 
Hier geen moeilijkheden met IOS 16.5 Op een iPhone XR
Welke iPhone heb jij?

Misschien verstandiger om Appleservice te bellen?


En vandaag weer het zelfde probleem,  na een update weer geen mobiel netwerk ( data en communicatie )  Dus alleen op WiFi.

na de vorige keer tussen door dit euvel een keer gehad maar wel op kunnen lossen zelf. Nu weer alles geprobeerd. 
 

vorige reparatie was er niks gerepareerd volgens de order en zou de telefoon goed werken. 
 

neem aan dat @Kpn  @Sanne_M  dit gaat oplossen? 
 


Hoi @Peeters84 
Hier geen moeilijkheden met IOS 16.5 Op een iPhone XR
Welke iPhone heb jij?

Misschien verstandiger om Appleservice te bellen?

Ik heb de 12 mini 128GB. Dit probleem is eerder al eens geweest en Apple support kan verder niks dan de oplossingen. Laatste is gehele reset. Maar dan kun je de tel niet meer instellen. ( mobiel netwerk voor nodig) 

gezien die eerder al naar kon gestuurd is. Lijkt me dit nog een KPN geval. 
daar zit die nog in de garantie ( Apple maar een jaar ) 


Even bellen met de KPN is het snelste 

0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


Ze zouden 45 min geleden al terug gebeld hebben 👌🏻


Langzaam wordt het irritant, vorige keer na tich keer alles proberen tot 2 keer toe opnieuw installeren werkte de telefoon weer opeens. Geen problemen meer  maar vandaag na de nieuwe update  die vannacht gedaan is helaas weer geen mobiel netwerk mogelijk. 
 

lijkt wel een structureel iets. 
En ergste is… KPN gaf niet thuis. Na meerdere terugbel verzoeken en zelfs mijn bericht hier nul respons!!!  Beetje jammer. @Kpn