Skip to main content

Ik ben enkele weken op vakantie in Japan. In de eerste week werkte mijn KPN e-SIM als normaal. Daarna is de verbinding echter verbroken, en sindsdien niet hersteld. Toevallig of niet toen ik van Tokyo naar Kyoto verplaatste.

Ik kan nu niet gebeld worden of SMS-berichten ontvangen. Enig idee waar dit aan ligt?

Geen wijzigingen in standaard-instellingen. Wel is zowel Roaming als Mobiele Data uitgeschakeld. Telefoon status geeft aan het netwerk "KDDI - KPN", maar Mobile network state, Service state, en Signal strength resp. Disconnected, Out of Service, en 0.

Daarnaast heb ik een Japanse fysieke SIM geplaatst voor data. De twee SIM's hebben de eerste week goed gewerkt, en nu werkt alleen de fysieke data SIM.

Hoi @paulesur, dat is een mooie reis! Daar ben ik ook geweest. Heb je in Kyoto ook geprobeerd om met een ander netwerk te verbinden? Soms hebben andere netwerken een beter bereik op andere plekken. Dat KDDI op de ene locatie sterker is is geen garantie dat die ook op de andere locatie sterker is. 

Dat de Japanse simkaart nog wel goed werkt is fijn, dat zorgt er in ieder geval voor dat je nog wel data hebt.


Bedankt voor je reactie @Jasper! Ben inmiddels terug, maar het is idd gelukt om handmatig op een andere provider SoftBank over te gaan. Daarna terug op Automatisch en Softbank en de netwerkverbindin blijft nu in stand.


Goed om te lezen dat het daarmee gelukt was @paulesur. Veel plezier nog daar!