Skip to main content

Hi heren , ik heb een vraagje aan jullie . 

Hoop dat ik hier wellicht wat licht in de duisternis krijgen kan.

Ik zit met het volgende , ik had laatst gebruik gemaakt van een Black Friday deal op Nord VPN. 

Werkt allemaal top, en las dat dit ook op je telefoon kan.  Dacht hey dit is handig .

Maar nu komt het dus, ik krijg met geen mogelijkheid verbinding met de Vpn. 

• Heb alle protocollen geprobeerd samen met de mods van Nord vpn op reddit.  
    - Nordlynx , open Vpn , getracht met de Speciale servers p2p, onion over vpn , andere Dnsen enz enz. 
  • En hun stellen nu , dat het probleem wellicht ligt bij KPN . Dat  dit wellicht niet gaat met een E sim ..  op Wifi verbind de telefoon in seconden , maar op 4/5 G blijft hij maar zoeken naar netwerken , maar vind niets.  Op Open Vpn ,doet hij wel verbinden ….voor een split second en verbreekt verbinding meteen weer.  
  • Dacht leuk even een appje installeren ,maar daar heb ik al aardig wat hoofdpijn van ondervonden haha .  Wie heeft het verlossende antwoord hierin. 
  • Draai de laatste Ios 18.1.1

@Roberto_nl 

Vraag mij af of nord vpn ipv6 ondersteund?

https://nordvpn.com/nl/blog/ipv6-enable-or-disable/

Met apn internet van kpn krijgt je toestel een IPv6 adres. Alleen kan je met een iPhone en apn internet niet instellen dat je toestel een IPv4 adres krijgt. Met een Android toestel en apn internet heb je die mogelijkheid trouwens wel, via apn-protocol kun je een IPv4 adres krijgen. Het enige wat je met een iPhone kan proberen is om apn portalmmm.nl in te stellen. Deze apn ondersteund alleen IPv4 adressen. 

@Roberto_nl 

Vraag mij af of nord vpn ipv6 ondersteund?

https://nordvpn.com/nl/blog/ipv6-enable-or-disable/

Met apn internet van kpn krijgt je toestel een IPv6 adres. Alleen kan je met een iPhone en apn internet niet instellen dat je toestel een IPv4 adres krijgt. Met een Android toestel en apn internet heb je die mogelijkheid trouwens wel, via apn-protocol kun je een IPv4 adres krijgen. Het enige wat je met een iPhone kan proberen is om apn portalmmm.nl in te stellen. Deze apn ondersteund alleen IPv4 adressen. 

Tjonge , bij het eerste bericht al meteen iets zinnigs !  
Hier kan ik wat mee , is er stiekem een “how to “ voor de iPhone .  Hoe ik dit aanpakken kan betreft het instellen van deze alternatieve portal i.p.v.  de standaard  APN Internet?

En dan misschien wel het belangrijkste , Kleven hier nadelen aan door dit toe te passen op mijn telefoon?   
Dat ik niet ineens kwetsbaar ben voor bepaalde zaken i.c.m. met bepaalde apps o.i.d. 

@Roberto_nl 

Ik heb zelf geen iPhone,  maar je zal dit bij je instellingen en mobiel data moeten zoeken. Waarbij je apn internet moet veranderen in portalmmm.nl. Nu weet ik niet zeker of iedereen toegang heeft tot apn portalmmm.nl. Ik heb het idee dat nieuwe klanten geen toegang meer hebben tot apn portalmmm.nl. Maar als het werkt krijgt je iPhone een IPv4 adres en geen IPv6 adres. Voor de rest is er geen verschil tussen apn internet en portalmmm.nl. Je kunt controleren of je toestel een IPv6 of IPv4 adres heeft door naar de website ipv6-test.com te gaan. Als je toestel een IPv4 adres heeft zal je zien dat IPv6 niet werkt. In het geval van IPv6 zal je zien dat IPv4 en IPv6 werkt. Alleen denk ik dat nord vpn een probleem heeft met IPv6 waardoor het niet werkt. PS: Ik heb zelf geen nord vpn dus ik kan dit niet zelf uit proberen met mijn Android toestel.

@Roberto_nl 

Ik heb zelf geen iPhone,  maar je zal dit bij je instellingen en mobiel data moeten zoeken. Waarbij je apn internet moet veranderen in portalmmm.nl. Nu weet ik niet zeker of iedereen toegang heeft tot apn portalmmm.nl. Ik heb het idee dat nieuwe klanten geen toegang meer hebben tot apn portalmmm.nl. Maar als het werkt krijgt je iPhone een IPv4 adres en geen IPv6 adres. Voor de rest is er geen verschil tussen apn internet en portalmmm.nl. Je kunt controleren of je toestel een IPv6 of IPv4 adres heeft door naar de website ipv6-test.com te gaan. Als je toestel een IPv4 adres heeft zal je zien dat IPv6 niet werkt. In het geval van IPv6 zal je zien dat IPv4 en IPv6 werkt. Alleen denk ik dat nord vpn een probleem heeft met IPv6 waardoor het niet werkt. PS: Ik heb zelf geen nord vpn dus ik kan dit niet zelf uit proberen met mijn Android toestel.

Nou zeg , je had helemaal gelijk .  

Handleiding voor APN voor Iphone gevonden hier : APN instellien how to Iphone / Ipad

Even een website gegoogeld , om te controleren of ik idd op een Ipv6 site zat , en deze werd bevestigd .

Veranderde de APN en in 2 Seconden BAM verbinding.  Waar ik al weken mee liep te stoeien , opgelost met een simpele ingreep.  Hartstikke bedankt man 

Goed bezig, Neville! Dankzij jouw heldere uitleg is het binnen no time opgelost uiteindelijk. Dank voor je hulp!

Reageer