Skip to main content

Sinds ik de Iphone 8 plus heb zijn er veel dagen dat ik totaal geen service op mijn telefoon heb.

Wanneer ik mijn sim kaart in  mijn oude telefoon stop dan is er wel bereik. 

Nu heb ik nog een oude Telfort simkaart zou dit het probleem kunnen zijn?

Ik hoor graag of iemand weet wat de oplossing is.

 

Welkom bij ons op het forum @Mireille86, dat is een goede vraag. Wat gebeurt er precies als je de verbinding verliest, valt die dan opeens weg op de iPhone 8? En hoe komt dat weer terug, gaat dat vanzelf of moet je daarvoor bijvoorbeeld het toestel herstarten? Als je jouw simkaart in het andere toestel doet, is dat alleen op het moment dat de iPhone 8 de verbinding verliest, of hou je de kaart daar ook wel eens langer in om te testen of je de verbinding daar wel houdt? Het kan namelijk zijn dat je oude toestel de verbinding opnieuw maakt met het netwerk als je de sim daarin doet, vergelijkbaar met een herstart van de iPhone 8. Als de verbinding langere tijd goed werkt in het oude toestel, lijkt het meer iets in het nieuwetoestel te zijn, mogelijk een instelling. Het lijkt dan niet aan de simkaart te liggen.

Dat het een simkaart is van Telfort is hoeft geen probleem te zijn. Voor hele oude Telfort simkaarten sturen we een verzoek om deze te vervangen, als je dat verzoek niet hebt gehad (of krijgt) is dat voor jouw kaart niet nodig :slight_smile:


Hoi Jasper,

De verbinding wordt spontaan verbroken en kan dagen duren voordat deze weer terug komt. Dit gaat vanzelf opnieuw starten werkt niet. Ik heb nu sinds gisteren mijn oude telefoon weer in gebruik en hier heb ik geen klachten.

 

Wat voor instelling zou eventueel aangepast moeten worden?


Dan zal het omruilen van een simkaart vermoedelijk geen verbetering geven. Je kunt de netwerkinstellingen van het nieuwe toestel vergelijken met het oude toestel, kijken of daar verschillen in zitten. Als 3G, 4G oid bijvoorbeeld wel aan staat op het ene toestel en niet op het andere kan je dat gelijk trekken. Als de instellingen overeen komen en het niets veranderd kan je het beste even met een toestel langs een KPN Winkel gaan. Daar kunnen zij het toestel samen met je bekijken.