Skip to main content

Nieuwe simkaart geplaatst en geactiveerd, maar tot op heden geen netwerverbinding. Dit was voorheen met mijn oude simkaart ook het geval. Hoe kan dit?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @GB1991! Dat klinkt niet goed. Werkt de simkaart wel in een ander toestel of geen verschil? Welk toestel gebruik je momenteel? 
Zou je alvast je gegevens kunnen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik met je meekijken. Postcode, huisnummer, klantnummer/06-nummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 


Hoi Lisa,

 

Is inmiddels gebeurt, ben wel heel benieuwd hoe het opgelost kan worden, toestel heb ik nog geen jaar.

 

Groet, Goldy Bouckaert


...Werkt de simkaart wel in een ander toestel of geen verschil? Welk toestel gebruik je momenteel? 

@GB1991 Misschien heb je de vragen over het hoofd gezien en inmiddels weet ik dat je een Samsung Galaxy A51 Dual-sim hebt. Heb je de nieuwe simkaart al eens geprobeerd in een ander toestel? Werkt de simkaart dan wel?
Ik zie dat er niets geblokkeerd wordt in het netwerk en dat de simkaartactivatie succesvol was. Daarnaast zie ik geen dataverkeer. Oftewel, de simkaart meldt zich niet aan op het netwerk. 

Kun je de simkaart testen in een ander toestel? Als de simkaart nu wel bereik/verbinding heeft, dan ligt het aan het toestel. Zo niet, dan ben ik benieuwd in wat voor toestel getest is. Wat staat er trouwens bovenin beeld? Geen service, KPN of Geen sim? 

Hoor graag:blush:


 

 

 


Goedemorgem

Excuses voor het niet reageren op de vragen! het werkt wel in een andere telefoon!

het lijkt mij ook sterk dat het uberhaupt aan nieuwe simkaarten kan liggen

Er staat: Niet aangemeld bij netwerk, als ik wil bellen, EN: simkaart niet geregistreerd

Hoor graag!

Groet, Goldy


@GB1991 Vraagt de telefoon wel om een pincode als je de telefoon opnieuw opstart? Zo niet, dan ziet het toestel de hele simkaart niet, wat duidt op een defect van het apparaat. 
Gezien je het toestel nog geen jaar hebt, heb je nog garantie. Je kunt met het toestel naar één van onze winkels gaan, zodat een collega met je mee kan kijken én eventueel het toestel voor garantie op kan sturen. 

Je kunt uiteraard ook even met Samsung bellen (lokaal tarief: 088-9090100), al vermoed ik dat zij hetzelfde adviseren. 

Â