Skip to main content

Hallo,

Mobiel bellen of gebeld worden in huis via KPN is een ramp. Regelmatig lees ik op het display ‘Alleen noodoproepen’ of ‘Geen service’. Belangrijke sms'jes met codes bereiken mij niet.

We wonen in een nieuwbouwwijk in Lelystad en het viel mij vanaf het begin direct al op dat veel bewoners buiten met hun mobieltjes aan het bellen waren. Nu begrijp ik waarom. Binnenshuis is er geen of een slecht signaal. Dat zou volgens een medewerker van KPN met de goede isolatie van nieuwbouwwoningen te maken hebben.

Op Facebook zag ik dat wijkbewoners inmiddels van provider zijn gewisseld. De gemeente heeft toestemming gegeven om een nieuwe zendmast in de directe omgeving te laten plaatsen, maar wanneer dat gaat gebeuren is me niet bekend.

Een paar dagen geleden ben ik naar een winkel van KPN geweest om een nieuwe SIM-kaart uit te proberen. Helaas levert dat geen verbetering op. Er is binnenshuis nog steeds geen of nauwelijks bereik. Mobiel bellen via WIFI is niet mogelijk aangezien mijn mobiele telefoon daarvoor niet geschikt is.

Heeft KPN een passende oplossing of moet ik voor mobiel bellen ook op zoek gaan naar een andere provider? 

Kunt u hier misschien iets mee?

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm


Beste Jeroen,

Bedankt voor de reactie. Zoals ik eerder heb aangegeven is mijn mobiele telefoon helaas niet geschikt om via WIFI mee te bellen.

 

 


Hoe heb ik dit over het hoofd kunnen zien. Sorry

Ik denk dat een medewerker wel iets kan zeggen over mogelijke uitbreiding van het netwerk. Vul het profiel aan met de persoonlijke gegeven (alleen zichtbaar voor medewerkers) zodat zij dit kunnen uitzoeken.


Beste @Eddy N., welkom op het forum.

Wat vervelend om te horen dat bellen binnenshuis niet lukt. Helaas kan KPN daar vrij weinig aan doen aangezien het echt de constructie van het huis betreft, jammer genoeg is dit een veel voorkomend probleem in nieuwbouwhuizen. De enige oplossing is zoals @Jeroen Ruiter al aangaf, bellen via de wifi. Als jouw telefoon daar niet geschikt voor is houden de mogelijkheden helaas op. 

Mijn oprechte excuses hiervoor. 


Beste Hanna,

Bedankt voor de reactie. Ik blijf het echter heel vreemd vinden dat wijkbewoners die via T-Mobile of Tele2 mobiel bellen wel bereik in huis hebben. Het betreft hier allemaal nieuwbouwwoningen. Het probleem is bij KPN bekend, want in de groep van wijkbewoners op Facebook zie ik dat in het verleden meer bewoners van Buitenhof bij KPN een klacht hebben ingediend over geen of slecht mobiel bereik. Een aantal van hen is overgestapt naar een provider bij wie ze binnenshuis wel bereik hebben. Als oplossing zou KPN niet ver van onze wijk Buitenhof in Lelystad een nieuwe zendmast laten plaatsen. De gemeente heeft daar al toestemming voor gegeven, maar actuele informatie hierover blijft uit. KPN moet hier toch meer van weten! Bovendien is het probleem bij KPN al jaren bekend. Het kan toch niet zo zijn dat wijkbewoners alleen via wifi bij KPN mobiel bereik krijgen als ze over een bepaald type mobiele telefoon beschikken. Ik ben van mening dat KPN alles uit de kast moet halen om het probleem op te lossen. Het kan toch niet zo zijn dat alle wijkbewoners moet worden geadviseerd om voor mobiel bellen een andere provider dan KPN te kiezen omdat KPN deze service niet kan bieden.

 

Met vriendelijke groeten,

Eddy N.

 

 


Gisteren zijn wij op ons vaste nummer gebeld door een medewerkster van KPN. Zij kon ons alleen adviseren om een nieuwe mobiele telefoon te kopen zodat we via wifi zouden kunnen bellen. Maar we hebben al een paar keer eerder nadrukkelijk aangegeven dat we dat niet van plan zijn. Het ligt namelijk niet aan onze mobiele telefoons, maar aan het slechte signaal van KPN. Dat heeft niets te maken met een individueel geval aangezien de hele wijk hier last van heeft.

Volgens haar zou er een zendmast op anderhalve kilometer afstand van de wijk staan waar KPN gebruik van maakt. Indien dat echt zo is dan begrijpen wij niet hoe het kan dat we met KPN binnenshuis niet kunnen bellen of gebeld worden terwijl andere providers daartoe wel in staat zijn. Daar wilde ze verder inhoudelijk niet op ingaan. Deze medewerkster heeft totaal geen idee hoe het voelt als je elke maand dubbel abonnementsgeld betaalt voor een dienst die onvoldoende geleverd wordt. Ze presteerde het ook nog eens om het gesprek te verbreken door de hoorn op de haak te gooien. 

We hebben via klacht.nl hierover een klacht ingediend. Vanmorgen ontvingen wij van deze dienst het bericht dat KPN de klacht niet in behandeling wil nemen. We voelen ons door KPN absoluut niet serieus genomen. 

Als KPN niet in staat is om bij ons in de wijk voldoende mobiel bereik te leveren dan moet KPN daar eerlijk over communiceren. Dat bereik je niet door klachten te negeren!