Skip to main content

Beste-ik heb een vraag/ klacht. Vorig jaar moest ik 175 Euro bijbetalen, omdat mijn dochter haar belbundel had overschreden (vakantieliefde). Na de 50% melding heeft zijn de telefoon om alleen WIFI bellen gezet, waarna er in haar scherm “bellen met KPN wifi” verscheen.  Zij heeft vervolgens geen notificaties (75%-100%) meer ontvangen van overschrijdingen (ik als ouder ook niet). Maar ik (als ouder) ontving wel een dikke rekening van 175 Euro. Ik heb hierover een klacht ingediend, maar geen gelijk gekregen, omdat KPN aangaf wel de notificaties te hebben verstuurd. Geen genade dus. Nu een jaar later gebeurt mij precies hetzelfde maar dan over MB te goed – ik zit er bijna overheen, maar geen notificaties (50%-75% ontvangen). De aardige jongen van KPN die ik net gesproken geeft aan dat dit een storing is geweest deze maand en hij adviseerde me hierover een klacht in te dienen. De storing zou vermeld staan op dit forum. Als ik nu over mijn MB te goed heengaat, wat zegt de KPN dan? Mevrouw u had het forum maar moeten lezen of we hebben wel notificaties gestuurd (net als vorig jaar)? Tenslotte vraag ik me ook af waarom KPN geen meldingen stuurt (naar de contracthouder) wanneer er bijv extra kosten gemaakt worden bijv u moet nu 10 euro bijbetalen vanwegen overschrijding van gebruikskosten voor nummer xxx. Dit zou een hoop elende besparen, 

Hoi @Bob-Roderick en welkom op het forum! Ai, dat zijn flinke rekeningen. Is het wel goed afgelopen met de vakantieliefde? 

Wat het MB tegoed betreft, mij is geen storing bekend over de notificaties van het verbruik. Zou je in je forumprofiel je adresgegevens, de naam van de contractant, het 06-nummer waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN willen zetten? De laatste twee kun je bijvoorbeeld in het veld ‘Persoonlijke opmerkingen’ zetten. Alle velden waar privé achter staat zijn alleen inzichtelijk voor jou en de moderators op dit forum. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik kijken of de instellingen goed staan met betrekking tot de verbruiksnotificaties en zien of het systeem deze wel verstuurd heeft. 

Overigens krijg je voor het overschrijden van je reguliere datalimiet nooit een hogere rekening. De internetsnelheid wordt alleen vertraagd, maar je kunt zonder extra kosten door internetten. Alleen erg langzaam. Er komen in dat geval alleen extra kosten bij wanneer je MB bundels bestelt. 

In de MijnKPN app kun je het verbruik van elk abonnement wat hieraan gekoppeld is bijhouden. Ik begrijp dat je het prettig zou vinden om meldingen te ontvangen wat de extra kosten betreft en zal het idee ook naar de ontwikkelaars doorzetten. Voor nu kan ik je alleen adviseren om het verbruik in de app goed bij te houden. 


Ik heb geen reactie meer ontvangen en niets in je forumprofiel kunnen ontdekken, dus ik ga er vanuit dat je via een andere weg geholpen bent. Mocht er toch nog iets niet duidelijk zijn, laat het hier gerust weten. 


Reageer