Skip to main content

Geen sms bij inloggen KPN ID

• 3 augustus 2025
  • 18 reacties
  • 134 keer bekeken

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img

Noodgedwongen moet ik dus een 2 factor inschakelen om bij mijn kpn gegevens te komen. Dan verplicht KPN mij ook nog een de app te installeren en daarna nog mijn digi-id aan te passen. Gewoon belachelijk.
Ik krijg van andere instanties gewoon sms berichten en waarom moet je bij kpn dan je digi-id aanpassen.

Heb ondertussen dus noodgedwongen digi-id aangepast en de app geinstalleerd, echter zonder succes. Krijg nog steeds geen sms binnen. Heb alles opnieuw opgestart en diverse malen op een dag geprobeert echter zonder succes.
Bij Telfort hadden we nooit problemen , maar sinds we over zijn loop ik van het 1 naar het ander. Veel geld betalen maar service ho maar.

Hoe kom ik nu bij mijn gegegevens als in niet kan inloggen.

18 reacties

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 74 reacties
  • 3 augustus 2025

Heb zelfde probleem. Bij Telfort nooit problemen, maar sinds we over zijn kpn is het 1 groot ellende.

Admin: naar je eigen topic verplaatst

• 5823 reacties
  • 3 augustus 2025
digiton schreef:

Noodgedwongen moet ik dus een 2 factor inschakelen om bij mijn kpn gegevens te komen. Dan verplicht KPN mij ook nog een de app te installeren en daarna nog mijn digi-id aan te passen.

Dit is onzin. Ik weet niet waar jij mee bezig bent. Maar het heeft niets met KPN te maken. 

Wat bedoel je met "digi-id"? Bedoel je DigiD?

https://www.digid.nl/

Dat heeft echt niets met KPN te maken. Dus stop daar onmiddellijk mee.

Hoe ben je daar op terecht gekomen? Via een emailadres ofzo?

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 74 reacties
  • 3 augustus 2025

Staat overal in diverse forum van KPN met dit probleem. Dus waarom krijg ik nu geen sms??

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2766 reacties
  • 3 augustus 2025
digiton schreef:

Staat overal in diverse forum van KPN met dit probleem. Dus waarom krijg ik nu geen sms??

Ik ben ook benieuwd waar je dat DigiD vandaan haalt? 

Het feit dat je geen SMS krijgt, komt waarschijnlijk omdat je een SMS-blokkade instelling/app hebt geinstalleerd. 

• 5823 reacties
  • 3 augustus 2025
digiton schreef:

Omdat jij van alles verleerd gedaan hebt. Je heb geen app nodig en geen "digi-id".

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2876 reacties
  • 3 augustus 2025

​@digiton Kijk hier even 

Een extra app is niet nodig en digiD is buiten KPN om. Heeft niets met elkaar te maken behalve de extra beveiligde inlog-methode. 

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 74 reacties
  • 3 augustus 2025

Dit staat bij de vele klachten over sms inlog.

Maar krijg nog steeds GEEN antwoord op de vraag waarom ik GEEN sms krijg

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2766 reacties
  • 3 augustus 2025
digiton schreef:

Dat gaat over DigiD en niet over de 2FA van KPN. Het bericht waarnaar je refereert is vier jaar oud. Geef anders een linkje naar dat bericht/onderwerp.

Verder heb ik al een antwoord gegeven waarom je geen SMS krijgt. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2876 reacties
  • 3 augustus 2025
digiton schreef:

Heb je hier kunnen inloggen zonder sms controle? Via Facebook of je KPN-id (e-mail waar je bij KPN normaliter inlogt) *Het screenshot is inderdaad van DigiD, dat heeft niet met de inlog van KPN te maken. Bij DigiD kun je nieuwe inloggegevens aanvragen. 

Waar log je op in als je bij jouw KPN gegevens wil? 
Een antwoord is in jouw screenshot gegeven door Denise van KPN of er wel is aangemeld voor de sms controle. 

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 74 reacties
  • 3 augustus 2025

Volgens kpn winkel heb ik een gratis virusscanner,  maar kreeg eerst een melding dat ik dat via de app moest doen. Het hele rare dat alles nu een andere wending krijgt omdat ik nu zie dat wel kan via de website, echter als ik deze aanklik krijg ik een melding dat deze niet in pakket zit (raar stond ook in de kpn winkel).

Klik ik dat op klantenservice bestaat de pagina niet.

Heb ondertussen waarschijnlijk via veeeeel zoeken dat ik de virusscanner kan inschakelen.
Dit is dan opgelost (maar let op de foutmelding van de klantenservice)

SMS nog niet.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2766 reacties
  • 3 augustus 2025

Kijk eens of je telefoon niet ergens SMS'jes blokkeert.

Verder heeft DigiD er niks me te maken, maar dat was denk ik wel duidelijk.

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 74 reacties
  • 3 augustus 2025

Ik krijg via andere sites gewoon melding binnen (krijg die ook als ik voor mijn werk moet inloggen)

• 5823 reacties
  • 3 augustus 2025

Wat loop je toch moeilijk te doen? Waarom begin je nu weer over KPN Veilig? Je wilde toch gewoon inloggen op MijnKPN? Daar heeft KPN Veilig niets mee te maken.

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 74 reacties
  • 3 augustus 2025

Klopt, maar dat was de opzet. Het basis probleem is nu dat ik geen sms ontvang. Maar neem wel contact op met de klantenservice. Gaat waarschijnlijk beter werken

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2876 reacties
  • 3 augustus 2025
digiton schreef:

Klopt, maar dat was de opzet. Het basis probleem is nu dat ik geen sms ontvang. Maar neem wel contact op met de klantenservice. Gaat waarschijnlijk beter werken

​@digiton Het zou wel helpen voor de klantenservice (welke bel je, KPN of DigiD?) om de diensten uit elkaar te houden. De sms die je hoort te krijgen heeft vermoed ik alles met DigiD te maken en niet met KPN. 

Het beste kun je daarom ook beter contact opnemen met DigiD. Hier is het een KPN forum voor hulp en voornamelijk hulp door KPN klanten. 

digiton
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 74 reacties
  • 3 augustus 2025

Heb net een test laten doen om sms te krijgen van iemand. Komt gewoon aan,  ook sms van mijn werk komt gewoon. Dus geen probleem met DigId. Ga dit sluiten en neem gewoon contact op met de klantenservice

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2876 reacties
  • 3 augustus 2025

​@digiton Vraag de klantenservice ook om advies voor malware. En als je bij jouw gegevens kan, wijzig dan je wachtwoord. 
Dit is een oprecht advies gezien de topics die je hier op het forum hebt geopend. 

Als je schrijft dat KPN jouw digiD aanpast(?), wat helemaal niet kan, dan vraag ik me oprecht af waar de sms controle dan wel terecht komt. Zomaar een idee. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17281 reacties
  • 6 augustus 2025

Hoi ​@digiton, het is mij ook niet helemaal duidelijk, je hebt het over KPN ID, DigID en KPN Veilig. Het lijkt erop dat er drie dingen door elkaar lopen waardoor je doel niet helder is voor de rest. Als je stapsgewijs, zonder andere dingen, uitlegt wat je probeert kunnen we daarvoor meedenken. Of je kunt inderdaad telefonisch contact met ons opnemen (bijvoorbeeld via een terugbelafspraak), mogelijk is het makkelijker om het gesproken uit te leggen.

Reageer