Skip to main content
wel internet, maar geen telefoonbereik. Hoe kan dat?
Goedemorgen JMR, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Wat een rare situatie, die je omschrijft! Normaal gesproken krijgen we berichtje over dat internet niet werkt, maar bellen en sms'en nog wel lukt. Ik kijk graag met jou mee hoe dit kan! Heb je de problemen ook met sms'en? En kan je aangeven wat je hierin al geprobeerd hebt? In ieder geval heb ik een paar opties die je kan uitproberen:


  • Selecteer handmatig een netwerk in plaats van automatisch
  • Zet je mobiel op vliegtuigstand, en daarna weer van vliegtuigstand af
  • Zet je mobiel uit en weer aan. Haal in de tussentijd je simkaart er even uit en maak die schoon
  • Indien mogelijk, test jouw simkaart in een ander toestel (en een andere simkaart in jouw toestel, wisseltruc).



Wil je laten weten of hier de oplossing tussen zat? Zo niet, vul dan jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen). Dan help ik je zo snel mogelijk verder!


Mogelijk staat je toestel nog op VoLTE (bellen via 4G). Zet "4G" eens op "Data only". Dan bel je sowieso via 3G. Want ik vermoed zo maar dat die Italiaanse aanbieder VoLTE nog niet aanbiedt.
@JMR, ik heb helaas nog geen reactie gehad. Kan ik hier nog bij helpen, of heb je het inmiddels kunnen oplossen?

Reageer