Skip to main content

Sinds de werkzaamheden 2 dagen geleden mag ik heel hard in mijn handen klappen als ik 1 streepje bereik heb om te bellen. Daarnaast draait mijn mobiel sinds de werkzaamheden ook alleen nog maar op 4G vanwege het waardeloze bereik. Mn mobiele internet werkt amper, een simpele pagina door laden kost al 20 minuten. Ik zie dit graag opgelost, betaal ten slotte niet voor niks de hoofdprijs bij jullie. 

Hoi @Rubentje1997 

Je schrijft dat er werkzaamheden zijn in jouw omgeving, doel je daarmee op het feit dat er gewerkt wordt aan een KPN zendmast voor mobiele telefonie?
En wordt dit dan ook netjes aangegeven als je kijkt op: Check je storing of werkzaamheden ?

Als er gewerkt wordt aan het verbeteren van het mobiele netwerk van KPN in jouw omgeving, kan dat tijdelijk tot minder dekking leiden, waardoor je bijvoorbeeld alleen (zoals in jouw geval) gebruik kunt maken van het 4G netwerk, wat op zich prima zou moeten werken.

Ik snap dat je het graag opgelost wilt hebben, maar als het daadwerkelijk gaat om het verbeteren van het mobiele netwerk op 2G, 4G en 5G kan daar enkele dagen tot een week overheen gaan, afhankelijk hoe snel deze werkzaamheden klaar zijn.
Je betaald tenslotte ook voor het verbeteren van het “beste netwerk van Nederland”, een titel die KPN tenslotte hoog wenst te houden.

Kun je mij een postcode geven (géén huisnummer) uit je woonwijk, zodat ik even kan meekijken.
Dat praat een stuk gemakkelijker.
 


Goedemiddag Michel. 

Bedankt voor je reactie, toen ik keek of er storingen of werkzaamheden waren stond er niks aangegeven. 

De werkzaamheden hebben nu 3 dagen geleden plaatsgevonden in de nacht, daarvoor lag mijn internet en mobiel internet er ook uit. Mijn wifi werkt na de werkzaamheden gewoon weer perfect, echter heb ik geen telefonisch bereik en werkt mijn mobiel internet ook amper tot niet. 

Je mag van mij best controleren of jij wel werkzaamheden of storingen kan vinden. 

6865HP


Goedenavond @Rubentje1997 

 

Wat leuk om te lezen, en ook na aanleiding van de gegeven postcode, dat je woonachtig bent in het mooie Doorwerth, alwaar ik zelf tussen 2010 en 2016 ook met veel plezier heb mogen wonen.
Ik ken het dorp daarom ook als mijn broekzak, en ken vrijwel elke straat!
Momenteel woon ik (zoals je in mijn naam kunt lezen) in Arnhem.

Om te beginnen, heb ik even gekeken naar de actuele dekking in Doorwerth.
Zowel heb bereik op het 4G(+) netwerk alsmede het 5G netwerk zijn binnen het dorp zelf zeer goed tot optimaal.
Maar in het stuk bos (en de stuwwal) tussen de Oude Oosterbeekseweg en de Fonteinallee is er praktisch geen dekking, maar daar wonen geen mensen.

De KPN zendmast staat op het dak van het flatgebouw op de hoek van de Houtsniplaan / Van der Molenallee vlakbij het winkelcentrum, en deze zendmast zorgt voor een volledige dekking van het gehele dorp.
Ook staat er een KPN zendmast in de Valckeniersbossen vlakbij Heveadorp.

De actuele storing en werkzaamheden checken geeft aan, dat er momenteel niets aan de hand is in Doorwerth, maar daar was jezelf al achter gekomen.

Zou je het volgende eens willen uitvoeren, en dat is de netwerkinstellingen van je smartphone volledig gaan resetten, dit zorgt ervoor dat eventuele fouten eruit gehaald worden, en de juiste netwerkinstellingen ervoor terug geplaatst worden.
Vaak lost dit veel problemen op.

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel rapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

 

Laat even aan mij weten, of dit het probleem bij jouw heeft verholpen.


Ik heb dit zojuist uitgevoerd, of dit een oplossing zal zijn voor mn mobiel internet zwl morgen moeten blijken, gezien ik thuis wel redelijk bereik heb. 

Echter staat mijn telefonisch bereik maar op 2 streepjes van de 5, en naar mijn weten is dit altijd volledig geweest. Enig idee hoe ik dat kan oplossen? 


Hoi @Rubentje1997 

Fijn dat je mijn advies hebt opgevolgd, dat kunnen we dat afschrijven op het lijstje.

Even een vraag tussen door, woon je nu zelf ook in Doorwerth? of kom je daar alleen om te werken, familie of vriend/vriendin?
 

Aangezien je nu schrijft dat je thuis wel redelijk bereik ervaart, en je daarnaast weer schrijft dat het morgen moet blijken of het resetten van de netwerkinstellingen resultaat heeft gehad.

Als je momenteel 2 streepjes ontvangst ziet staan in het display van je smartphone, kun je daar zelf geen 5 streepjes van maken door een bepaalde oplossing.
Met 2 streepjes op het 4G of 5G netwerk kun je prima bellen en internetten, het zegt alleen maar hoe sterk het signaal van het mobiele netwerk wordt opgevangen door je smartphone, meer niet!


Ik woon zelf in Doorwerth. Echter ontvang ik bij mijn familie die een straat verder op woont geen streepjes bereik terwijl dit voor de werkzaamheden wel het geval was. 


Ik woon zelf in Doorwerth. Echter ontvang ik bij mijn familie die een straat verder op woont geen streepjes bereik terwijl dit voor de werkzaamheden wel het geval was. 

 

Hoi Ruben,

Oké, dan is dat duidelijk.
Het kan dus zo zijn, dat ze nog niet volledig klaar zijn met de werkzaamheden aan de KPN zendmast aan de Houtsniplaan, omdat KPN misschien wacht op onderdelen voor de zendmast, die ze momenteel niet op voorraad hebben.

Het gebied rond de Dillenburg zou gewoon een perfect ontvangst moeten hebben, omdat dat op korte afstand van de zendmast ligt.
Toen ik nog in Doorwerth woonde, zat ik ook op het KPN netwerk (zat toentertijd bij Simyo) en had ik rondom de Dillenburg altijd vol bereik met 4G, maar ook in de rest van het dorp.
Het 5G netwerk was toen nog lang niet actief, dus daar heb ik geen ervaringen mee in Doorwerth.

Ik hoor morgen graag je ervaring op het andere adres, nu je de netwerkinstellingen hebt gereset.


Hoi Ruben / @Rubentje1997 

Ik heb belangrijke aanvullende informatie omtrent de KPN zendmast in Doorwerth.

De KPN zendmast moet wegens een verbouwing van het dak verdwijnen.
Er wordt een tijdelijke zendmast geplaatst.

 

De KPN zendmast die op het dak van de flatgebouw aan de Houtsniplaan stond, moet tijdelijk van het dak verwijderd worden wegens een verbouwing, dit geldt trouwen ook voor zendmasten van Odido en Vodafone, aangezien die ook op hetzelfde dak staan/stonden.

Er wordt dus nu een tijdelijke KPN zendmast opgebouwd (of is reeds opgebouwd) om dekking (2G, 4G en 5G) te kunnen garanderen in Doorwerth, de kans is groot dat op deze tijdelijke mast ook de zendmasten van Odido en Vodafone komen te hangen.
Maar waar deze tijdelijke zendmast komt te staan of inmiddels al staat, kan ik je helaas niet vertellen.
Daar kan ik helaas geen informatie over vinden.

Dit veroorzaakt dus nu de tijdelijk een slechtere dekking en minder bereik binnenshuis.
Maar na de verbouwing wordt de KPN zendmast weer terug geplaatst op het dak waar hij altijd al op stond, en is het bereik daarna dus weer zoals het was.

Wanneer dat weer het geval zal zijn, hangt ten eerst af van wanneer de verbouwing is afgerond, en ten tweede wanneer KPN de zendmast weer gaat terug plaatsen op het dak.

 


Ik krijg bijna 2 jaar berichten van KPN dat er werkzaamheden plaats vinden teneinde de kwaliteit van de dienstverlening (o.a. ontvangst) te verbeteren. Maar nog steeds is de sterkte van ontvangst 1 streepje en valt met regelmaat de verbinding uit.

Weet iemand hoe ik dit effectief kan aankaarten bij KPN?? En liefst bij een serieuze deskundige.


Hoi @GerardRa 

Als je het op een goede en effectieve wijze aan wilt kaarten bij KPN, dan kun je het beste een klacht indienen, dan zal het door een medewerker van de klachtenafdeling opgepakt gaan worden.
Meestal wordt je dan binnen 2 tot 3 werkdagen teruggebeld, om dit uitvoerig te bespreken.

Je klacht kun je via het volgende online formulier doorgeven: Klacht indienen

Daarnaast is het alleen maar goed en positief dat KPN werkzaamheden verricht aan haar glasvezelnetwerk en mobiele netwerk, want uiteindelijk profiteren wij daar als klant alleen maar van.
KPN is momenteel druk bezig om haar 5G netwerk te optimaliseren, ook omdat vanaf 1 augustus 2024 aanstaande het snellere 5G via 3,5 Mhz wordt toegevoegd aan het mobiele netwerk.
Ook het 4G netwerk zal verbeteren.

 


Ha @GerardRa, heel vervelend dit! Heb jij hierover al contact gehad met ons? Je kunt zeker een klacht indienen, maar mijn collega's van de klachtenafdeling doen dan navraag bij onze technische dienst en eigenlijk is dat dubbel werk (en duurt langer voordat je antwoord krijgt). Het beste kan je zelf even bellen met 0800-0402. Mijn collega's kunnen naar aanleiding van jouw melding een ticket bij de technische dienst aanmaken en zij nemen dan zelf contact met jou op. Op die manier heb je rechtstreeks contact en hopelijk kunnen ze je goed informeren over de situatie op jouw adres!