Skip to main content
Ik zit in Milaan en daar krijg ik geen mobiele verbinding. De wifi verbinding werkt wel. ‘Roaming’ staat aan. Ik heb geprobeerd handmatig een networkoperator te kiezen maar die optie werkt niet. Kortom, ik zou graag weten hoe ik een mobiele verbinding krijg.

M
Ha @Maarten2355, welkom! Goed dat je zelf al een en ander geprobeerd hebt, maar jammer dat dat geen soelaas heeft geboden! Wil je ook nog eens proberen om 4G uit te zetten? Als dat ook niet werkt, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Ben je al eerder in het buitenland geweest met je mobiele telefoon? Heeft het toen wel gewerkt?
Als je je telefoon uit zet en daarna weer aan doet hij het waarschijnlijk wel weer. Heb ik nl ook altijd in Italie. Gr. Stephan
Hartelijk dank voor de reacties.

Vanmiddag zal ik beide suggesties proberen.

M
Dat is áltijd een goed idee, Stephan. Bedankt voor de aanvulling!
Caio,



De tip van S. Schukking(Stephan?) heeft gewerkt: telefoon helemaal uit, opnieuw starten en daarna kwam er een verbinding tot stand. Ik kon toen ook handmatig een ‘netwerkoperator’ selecteren. Ik heb ‘Wind’ gekozen en de verbinding is nu goed.



Wat ik niet weet: moet ik nu extra betalen, nu ik zelf een ‘operator’ heb gekozen en dat niet heb over gelaten aan de KPN?



Nogmaals, beiden bedankt voor de tips.



M
Wat fijn! Je hoeft niets extra's te betalen. Je kunt alleen verbinden met operators waar wij een overeenkomst mee hebben.