Skip to main content
Vraag

Geen verbinding met mobiele netwerk na activatie e-sim

• July 17, 2026
  • 2 reacties
  • 22 keer bekeken

gisteren heb ik per ongeluk mijn nummer gekoppeld middels e-sim aan de iphione van mijn zoon in spanje. vanmorgen heb ik de e-sim procedure opgestart met mijn huidige telefoon. dus, een e-sim aangevgraad op mijn nummer, 1 cent overgemnaakt. dat is nu een uur geleden en ik zie nog geen netwerkstreepjes. 
Moet mijn zoon ook nog iets doen?

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Martijn Berg 

Welkom op de community van KPN.

Als eerste vraag: was je verbonden met een WiFi netwerk tijdens het downloaden en activeren van de eSIM op je eigen smartphone als van je zoon??

Dit is namelijk een vereiste tijdens het downloaden en activeren van de eSIM op je smartphone, aangezien er een internetverbinding moet zijn voor het activeren van de eSIM.

Was je verbonden met een WiFi netwerk tijdens de procedure van het activeren van de eSIM, zet dan jouw eigen smartphone als van je zoon volledig uit!!
Dus niet op vliegstuigstand!

Zet beide toestelen na enkele minuten wachten weer aan, en laat beide toestelen rustig opstarten.
Kijk na het opstarten of je dan wel signaal krijgt op het 4G of 5G netwerk in Spanje.
Zo ja, probeer dan eens te bellen met elkaar en check of je kunt internetten.

Laat even weten of dit heeft geholpen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@Martijn Berg welkom op de KPN Community, Ik snap dan volkomen dat dit je in een lastige positie plaatst in het buitenland. Je volgt de correcte procedure zover ik op afstand kan beoordelen. Hoe staat er nu voor? Ben je verder gekomen met de tips van Michel?

Â