Skip to main content
Beantwoord

Geen VoLTE en snel belminuten op bij KPN met Xiaomi Android 13

• September 1, 2025
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik ben met mijn Android 13 Xiaomi telefoon overgestapt naar KPN. Ik had al internet. Nu had ik bij Vodafone ook SIM only en kon gewoon via Volte / Volte WIFI mij een slag in rondte bellen als ik thuis ben, maar bij KPN schiet ik door mijn 150 belminuten heen. Ik heb ook geen volte icoontje meer bij mijn Wifi icoon.

Wat gaat hier mis? Heeft KPN bij mij in de buurt (1107) geen 4G?

Groet,

Henk

Beste antwoord door Marlon92

Bellen via Volte / Volte WIFI gaat ook gewoon ten koste van de belbundel hoor. Dat is niet gratis ofzo. Dus "een slag in rondte bellen" klopt niet als je geen onbeperkt bellen hebt.

https://www.androidplanet.nl/nieuws/bellen-via-wifi-faq/

"Om te bellen via wifi heb je een abonnement (of beltegoed) nodig, want je gebruikte minuten gaan gewoon van je belbundel af."

5 reacties

• Antwoord
  • September 1, 2025

Bellen via Volte / Volte WIFI gaat ook gewoon ten koste van de belbundel hoor. Dat is niet gratis ofzo. Dus "een slag in rondte bellen" klopt niet als je geen onbeperkt bellen hebt.

https://www.androidplanet.nl/nieuws/bellen-via-wifi-faq/

"Om te bellen via wifi heb je een abonnement (of beltegoed) nodig, want je gebruikte minuten gaan gewoon van je belbundel af."

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

Je hebt gelijk denk ik. Ik had onbeperkt bellen bij Vodafone. En dat icoon was ws. van Vodafone zelf. Ik keek tot nu toe alleen maar wat ik betaalde en nu betaal, kpn is gewoon duurder.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 4, 2025

Goedemorgen ​@HenkieWoo1 en bedankt voor jouw bericht!

Als je bij Vodafone onbeperkt bellen had dan verklaart dat natuurlijk wel het een en ander :) Hopelijk ben je verder wel tevreden? Je geeft aan het einde van je laatste bericht nog aan dat KPN 'gewoon duurder' is. Maak je dan al wel gebruik van Combivoordeel? Als je internet en mobiel bij KPN afneemt, kun je extra voordeel krijgen zoals korting op je mobiele factuur. En meer! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 4, 2025

Goedemorgen ​@HenkieWoo1 en bedankt voor jouw bericht!

Als je bij Vodafone onbeperkt bellen had dan verklaart dat natuurlijk wel het een en ander :) Hopelijk ben je verder wel tevreden? Je geeft aan het einde van je laatste bericht nog aan dat KPN 'gewoon duurder' is. Maak je dan al wel gebruik van Combivoordeel? Als je internet en mobiel bij KPN afneemt, kun je extra voordeel krijgen zoals korting op je mobiele factuur. En meer! 

Ja dat heb ik gisteren gedaan omdat de pagina op de website en de app om een huishouden aan te maken bij mij niet werkte heeft de servicedesk dit voor me geregeld. Bedankt voor de tip.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 4, 2025

Graag gedaan ​@HenkieWoo1 en jij dank voor de terugkoppeling :)
Mocht je in de toekomst weer eens hulp nodig hebben, laat het ons dan vooral weten!