Skip to main content

Ik zit op dit moment voor langere tijd vast op Tenerife ivm Coronavirus en heb geen Wifi.

ik heb Nederland Hussel abonnement op mijn mobiel met 20000 mb, die binnen kortste keren op is!

Bijkopen is onbetaalbaar.

kan ik niet overstappen naar onbeperkt data, of is Mifi met los kaartje een oplossing?

wie weet oplossing?

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Je kunt via mijnKPN de databundel van jouw abonnement omzetten naar onbeperkt.

Je schiet daar echter niet veel mee op immers in de andere EU landen heb je dan 22GB per maand.

Bron.


Dat is juist het probleem!

upload snelheid van 32 kb werkt niet!

zit ik dan met 3 tel abonnementen, tv en internet in Nederland.

Heb ik hier dus niets aan☺️
 

en onderaan de reactie, blijf postief, in  Coronatijdperk???

vermijd negativiteit, doe ik zeker!

en enjoy life, met een totale lockdown op Tenerife, hoezo dan?

Het enige wat we hier op het moment ff nodig hebben is den beetje film kijken en internetten,  maar helaas!

 

 

 


en onderaan de reactie, blijf postief, in  Coronatijdperk???

vermijd negativiteit, doe ik zeker!

en enjoy life, met een totale lockdown op Tenerife, hoezo dan?

Die tekst is mijn ondertitel en staat onder elk bericht dat ik hier op het forum plaats.

Het is dus niet specifiek aan jou gericht. :wink:

Ik snap dondersgoed dat het heel vervelend is om vast te zitten op Tenerife.

Ik vond het al vervelend om een paar dagen vast te zitten in Stockholm toen die vulkaan op IJsland uitbarstte en het luchtruim gesloten werd.

Met welke organisatie ben je op reis?

Ben je daar zakelijk of was je met vakantie toen de ellende begon?

Voor wanneer staat een repatriëring gepland?

Heeft de accommodatie waar jullie verblijven geen wifi?


Ja ik had al zo’n vermoedens dat het standaard onderaan je berichten stond, moest er ook wel om lachen. Was ook niet vervelend naar jou  bedoeld.

Ik woon hier een paar maanden en wilde ook niet terug naar Nederland, dus niet het probleem.

Het is wel  frustrerend als je iedere maand een hoop geld aan KPn betaald en je kan vervolgens geen Nederlands nieuws of filmpjes downloaden in het buitenland, zeker in deze tijd.

Uit pure wanhoop heb ik maar Spaans los simkaartje voor mijn reserve mobiel van Lebara gekocht, in ieder geval goedkoper dan KPN.

 Begrijp niet dat KPN voor een vaste klant geen uitzondering kan maken, gezien dectijd en omstandigheden waarin we nu zitten, maar goed daar jij ook niets aan doen.

in ieder geval bedankt voor jou moeite en info.

met vriendelijke groet en fijne dag👍🌞😎

Ruud Falentijn 

 

 

 

 

 

 


Beste @Tenerife01, welkom! Hoe deed je dat in het pre Corona tijdperk? Of was je dan gewoon lekker veel buiten? Lijkt me ontzettend vervelend dat je nu geen kant op kunt! Ik zie dat wjb al aangegeven heeft dat onze Onbeperkte data ook max. 22 GB zijn binnen de EU. Daar heb je, in dat geval, ook niet zoveel aan dus:-(. 

 

Kijk in ieder geval goed of je de resolutie van bijvoorbeeld Netflix, itv Online, o.i.d. naar beneden kan stellen. Zet bijvoorbeeld automatische updates van verschillende apps uit. Zorg ervoor dat Facebook en/of Instagram niet automatisch filmpjes afspeelt. Probeer ‘gewoon’ te bellen i.p.v. te videobellen. Hopelijk kan je iets met deze tips!


Beste Marcia, indd, je laatste zin klopt!😂

”Hopelijk heb je Niets aan deze tips”

Nee hoor grapje, sommige tips heb ik wel wat aan en inmiddels veranderd.

Ik vond deze foto wel toepasselijk!😂

Voor de Coronashit kon ik indd overal inloggen en kon je gewoon naar de winkel om een router of Mifi aan te schaffen. Kan nu ook wel, maar allerlei voorwaarden, zoals je moet een NIE green card hebben voordat je een bankrekening  kan openen. Maar je moet hier eerst 3 maanden een bankrekening hebben voordat je een abonnement kan afsluiten enz enz.

En mocht dit allemaal lukken met Spaans nanokaartje, dan kan je alleen de Spaanse Netflixapp downloaden, kortom alleen in het Spaans.😔

 

In ieder geval bedankt voor de tips en een fijne dag.

Met vriendelijke groet 

Ruud Falentijn 

 

 


Haha hele fijne typefout van me. Ik heb het maar even aangepast 😉. De perfecte tijd om een cursus Spaanse te volgen dus. Hopelijk krijg je snel wat meer bewegingsvrijheid en daarmee mogelijkheden!


Hoi Marcia, ja moest er wel ff om lachen.

Ben indd bezig met cursus Spaans, maar valt niet mee🤔

Fijne dag en blijf gezond👍🍀