Skip to main content

Ik wou even mededelen dat ik na een belachelijk gesprek aan telefoon, vanwege het feit dat medewerkers duidelijk verkeerde info geven, dat het teveel betaalde geld wat ik terug gestort zou krijgen nu ineens niet meer terug betaald kan worden. Wat een onzin!!!!

Ik heb dan ook onmiddelijk na het gesprek klacht ingediend bij tvprogramma Kassa, en de klachtencomissie van de consumentenbond.

 

Maar zien wat daaruit verder gaat gebeuren. KPN is goed in het innen van geld maar als er terug betaald moet worden dan is dat heeeeeeel lastig, voornamelijk als je mensen van klantenservice aan telefoon hebt die foutieve informatie doorgeven.

Haal even diep adem en vertel dan rustig wat er aan de hand is. Zonder informatie kunnen de medewerkers, die overigens er goed zijn, je niet helpen. Natuurlijk krijg jij je geld als je daar recht op heb.


Ik heb liever dat ik gebeld word door iemand die weet waar hij het over heeft, ik heb al 4x met kpn gebeld en opvallend is dat de mannelijke werknemers beter weten waar ze over praten dan de dames. 

 


Dan zult u zich toch weer tot de telefonische klantenservice moeten wenden. Hier wordt alleen schriftelijk gereageerd. Jammer dat u hier geen gebruik van wilt maken.


Ok dan zal ik het hier uitleggen,  op 3 februari heb ik aanvraag om aflossen van mijn toestelkrediet van de galaxy s7 edge gedaan, dat was nog maar een klein deel, 26,40. 

Op 4 februari kreeg ik van kpn de betaallink voor ideal, dat was 266,40. Die heb ik betaald met mijn andere ing rek.nr. 

4 februari kreeg ik email van kpn dat betaling was ontvangen.

Ik heb met klantenservice gebeld omdat dat bedrag niet klopte,  een aardige jongen, m. slof, legde me uit dat de fout waarschijnlijk was dat het nieuwe toestelprijs, want ik had net verlengd,  galaxy A50, daarbij was oogeteld. Maar ik had het verzoek gedaan, mondeling aan telefoon, om oude toestel, de edge 7 af te lossen. 

Toen werd er gezegd dat ze een nieuwe betaallink zouden sturen van 26,40 euro, die ik 4 februari om 12:06 ontving. Hij zei wel daaemee te wachten met het betalen daarvan totdat kpn mijn betaling van vorige link had ontvangen. 

Heb in totaal 6x gebeld, op 3, 4, 5 en 6 februari. Op 6 februari om 10:22 deelde een meid mee, nadat zij met desbeteeffende afdeling had overlegd, dat het bedrag terug betaald zou worden met verekening van vokgende nota.

Vandaag zie ik dus dat de automatische incasdo plaats heeft gevonden maar ik mijn geld niet ontvangen heb.

Ik vanochtend weer gebeld,  heb in totaal een half uur aan de telefoon gehangen, 2x in de wacht gezet, en toen zei ze, dat er mij verteld was door collega's dat ik een aantal dagen s'middags terug moest bellen en omdat ik dat niet had gedaan ze het geld nu niet meer terug konden storten. 

 

Terwijl uw collega mij op 6 februari vertelde dat het verrekend zou worden en ik het nog even moest afwachten. 

Het is te zot voor woorden, echt! En wat gaat er nu gebeuren dan?

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


En omdat ik met mijn andere ing rekening had gebruikt voor die betaallink, dan waar jullie normaal automatische incasso vanaf halen, konden ze de betaling eerst niet vinden op die afdeling. Toen ik doorgaf welk rek.nr het was toen zagen ze idd dat de betaling binnen was.

Ik begrijp niet waarom die 240 euro gewoon niet terugbetaald wordt?


Ik denk dat het helemaal duidelijk is zo. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer en het betreffende telefoonnummer. Dus niet hier invullen maar in het profiel wat u vanmorgen heeft aangemaakt om hier te komen. Uw gegevens zijn alleen te zien voor uzelf en de medewerker. Doorgaans reageert een medewerker binnen 48 uur maar als u alle gegevens invult kan hij meteen met een goed antwoord komen. En u hoeft niet meer te gaan bellen want de medewerker gaat het gewoon oplossen.


Ik heb gedaan wat u aangegeven hebt, profielgegevens ingevuld, kunt u aub hier bevestigen of dat goed gedaan is? 


Ik kan dat niet zien want ik ben maar een simpele behulpzame klant. Maar als u het zegt komt het vast goed. Nu is het wachten op de medewerker.


Nog steeds niks van kpn gehoord


Dat klopt. Er wordt binnen 48 uur na het eerste bericht gereageerd. 


Leest kpn ook al onze berichten van gisteren?


Ja nog even geduld.


Hoi @LB49. Welkom op het KPN Forum! Wat goed dat je alsnog jouw klacht in dit topic hebt beschreven. Ik kan mij voorstellen dat je er van baalt dat je bedrag nog steeds niet terug hebt gekregen. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel, waarvoor dank! In jouw dossier staat dat een collega al telefonisch contact heeft opgenomen met onze financiele afdeling en dat zij jou niet verder hebben kunnen helpen. We zoeken graag voor je uit of wij jou wel verder kunnen helpen het bedrag terug te krijgen. Je geeft aan dat je het bedrag vanaf een andere rekeningnummer hebt overgemaakt. Zou je een bewijs van deze betaling per mail naar ons willen versturen. Je ontvangt zo een privebericht met daarin ons e-mailadres. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je het mailtje hebt verstuurd?  


Bedankt voor het doorsturen. Ik heb jouw dossier bekeken, zoals ik in een privébericht al aan gaf. Er is al een klacht aangemaakt om dit verder te laten uitzoeken. Om het overzicht te bewaren kunnen we dit het beste overlaten aan onze klachtenafdeling. Ik begrijp dat je het geld zo snel mogelijk terug wilt hebben en dat je hiervan, maar ik zou je willen vragen om dit (voor nu) af te wachten. Ik ga er vanuit dat mijn collega's dit netjes oplossen. We horen graag hoe dit afloopt.


KPN heeft de klacht heel serieus genomen en het geld wordt terug betaald. Uiterst tevreden over de hulp die ik van Dhr. Zare van afd. CMT heb gehad. 

Wij zullen met de verhuizing dan ook gewoon gebruik blijven maken van KPN, zoals we altijd al hebben gedaan. 

Bedankt!

 

Vriendelijke groet,

Laura Barlow


Wat fijn dat jouw klacht is behandeld en dat het geld wordt terug betaald. Graag gedaan! Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Reageer