Skip to main content

Ik wil een nieuw abonnement aansluiten, namelijk onbeperkt want daar is een mooie aanbieding voor voor 25€ per maand. Bij het invullen ban de gegevens moet er data worden ingevuld van de geldigheid van een ID kaart. Mijn ID is 5 jaar geldig maar bij het invullen moet dat minimaal 10 jaar zijn. Hoe moet dit nu?

Ik denk niet dat die 10 jaar geldig moet zijn ... toch? 🥴 hij mag de komende 24 maanden niet verlopen. Tijdens de looptijd van het abonnement. Dat is het punt.


 


Hallo @Danique28 ,

Dan heb jij dat ID-bewijs voor je 18-de jaar aangeschaft. Ik vrees dat ze daar bij KPN geen rekening mee gehouden hebben. 

 

Hoe lang is een paspoort of Nederlandse identiteitskaart geldig?

Voor personen vanaf 18 jaar is het paspoort of de Nederlandse identiteitskaart 10 jaar geldig. Voor personen jonger dan 18 jaar blijft een paspoort of identiteitskaart 5 jaar geldig. Dit geldt voor documenten die zijn uitgegeven sinds 9 maart 2014.

Personen vanaf 18 jaar hoeven dus maar eens in de 10 jaar een nieuw paspoort aan te vragen. Voor kinderen onder de 18 jaar zult u eens per 5 jaar een nieuw paspoort moeten aanvragen. Dit is nodig omdat een kindergezicht in relatief korte tijd kan veranderen.

Ik adviseer je om jouw abonnement af te sluiten in een KPN-winkel. Want online krijg je dit er niet doorheen.

  

 


scherp @Noordzee
Die had ik zo snel niet geraden :sweat_smile:  weer wat nieuws geleerd vandaag!
Ik ga er vanuit dat ze je hier in de winkel wel mee kunnen helpen!


Het komt er dus op neer dat iemand onder de 18 nooit een abonnement (met toestel?) kan afsluiten? Nadat je 18 geworden bent dus eerst een nieuw id halen, of je rijbewijs. En dan pas een abonnement af kunnen sluiten? 🤔 of paspoort? Lukt het daar wel mee?


@Nick83  voor je 18e kan je zelf inderdaad geen abonnement afsluiten.
Als je wel 18 of ouder bent kun je met deze 5-jaar geldige identiteitskaart niet via de site bestellen maar wél in de winkel.
Met een 5 jaar geldig paspoort zul je waarschijnlijk tegen het zelfde probleem aan lopen.